Skrevet av Emne: Vektøkning - Ingen løsning  (Lest 1948 ganger)

Utlogget Magzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Vektøkning - Ingen løsning
« : 29. oktober 2012, 23:29 »
Ja, jeg vet det er flere tråder rundt dette temaet.

Jeg er en gutt på 17 år, 56 kg. Har trent i to år, der førsteåret ble lite dedikert til kosthold. Andre året derimot ble kosttilskudd og noenlunde riktig kosthold overholdt.
Jeg har testet ut det meste av gainere, drukke olje, havregryn o.l.  Jeg klarer fremdeles ikke legge på meg, etter vel to år med trening...

Noen som kunne vært så snill å lage en oversikt over hva jeg burde ta inn om dagene? (et realistisk kosthold) Tror jeg velger å bestille supplementer fra alt annet enn PF, så gjerne kom inn med anbefalinger. Poenget var vel å få frem tips, metoder osv så jeg virkelig kan gå inn for å gaine. Er veldig lei å ligge på så lavt nivå nå.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #1 : 29. oktober 2012, 23:33 »
Har ikke prøvd dette selv, men ser solid ut. Smiley

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=128
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #2 : 29. oktober 2012, 23:45 »
Går du ikke opp i vekt spiser du ikke nok, enkelt og greit. Sleng i deg en neve nøtter innimellom i løpet av dagen. Få i deg noe flytende kalorier til i sammen med første måltid og etter trening. Hold deg til ren mat og gjør det til en vane å lage god og sunn mat. Det gjør det vanskeligere å falle tilbake til grandiosaen. Du skjønner hva jeg mener.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget jorkal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #3 : 30. oktober 2012, 00:29 »
Har hatt samme problemet. Men har nå gått opp rundt 5 kg siste mnd. Og skal fortsette å gå litt mer opp. Det som funket for meg var å telle kalorier, med en app på tlf. Shapeup. Eller evt annen kaloriteller. Der får du opp hvor mange kcal du skal ha i deg daglig, samt fett, karbo og proteiner. Får du i deg det appen viser hver dag, går du opp i vekt.

Utlogget jorkal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #4 : 30. oktober 2012, 00:32 »
Lurt å ligge litt unna havregryn, da denne gir deg metthetsfølelse og det blir vanskelig å spise så mye du skal ha. Tips kan være å ha litt olje i gaineren, spise mye nøtter, rømmegrøt, og spise eller drikke mye proteiner før du legger deg Smiley Ikke spis veldig mye karbs før du legger deg, da du da får insulin i kropper som samspiller dårlig med veksthormoner.

Utlogget Magzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #5 : 30. oktober 2012, 12:45 »
Dette med "shapeup" er jo litt tungvindt. Jeg vet jo ikke alltid hvor mange gram for eksempel brødskivene er, pålegget osv..

Men ja, jeg spiser for lite, derfor jeg trenger noen gode tips. Prøver ut Shapeup nå, men som sagt, litt vanskelig å presisere antall gram spist.

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #6 : 30. oktober 2012, 14:05 »
For å gi deg tips hadde det vært greit å se hva du spiser en dag. Lettere å komme med endringer da.

For din egen del bør du notere deg det du spiser daglig i to uker for å sjekke om du svinger veldig i kaloriinntak fra dag til dag. Det er viktig at du har en slags mal som følges daglig slik at du får kontinuitet i kalorioverskuddet.


Utlogget Magzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Vektøkning - Ingen løsning
« #7 : 31. oktober 2012, 12:19 »
Hei, akkurat nå spiser jeg veldig variert. Skal lage kostholdsplan idag, da jeg bestilte en del supplementer fra gymgrossisten igår Smiley

Hvis dere lurer på hva eller kan hjelpe med kostholdsplan, svar gjerne her. Tror jeg har sånn passe kontroll på å sette opp kostholdsplan, men det skader ikke med hjelp.

Bestilte ZMA, Ultra mass (4,5kg), Goodlife barer, neurocore og en den cashewnøtter. Dette såklart sammen med mitt egentlige kosthold.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!