Skrevet av Emne: CrossFit nybegynner!!  (Lest 3231 ganger)

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

CrossFit nybegynner!!
« : 04. november 2012, 11:46 »
Hva sier man om Crossfit? Er det noe for en nybegynner når det kommer til styrketrening? Jeg danser 4-5 timer i uka, har spillt fotball i 19år, før jeg la opp for 4 år siden og har planer om å starte opp igjen til våren. Jeg ønsker å komme i form, bli sterkere, få bedre kondisjon, mer muskler og alt det der.

Hvor mange økter i uken med crossfit anbefales for en begynner?  Er det en plass hvor man kan finne før/etter bilder av crossfit utøvere?

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: CrossFit nybegynner!!
« #1 : 04. november 2012, 12:35 »
Tenker du å bli med i en crossfifboks, eller trene på egenhånd?

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: CrossFit nybegynner!!
« #2 : 04. november 2012, 12:44 »
Boks? Vil dette si timer sammen med andre der trenere tar tiden og pusher og guider oss? Isåfall, er det det jeg tenker ja. Jeg har bare vært inne på crossfitbergen og sett.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: CrossFit nybegynner!!
« #3 : 04. november 2012, 13:01 »
Ok du bor i Bergen! Jeg er med på Bryggen crossfit. Alle crossfitboksene i byen har gratis prøvetimer - det er lurt å gå på flere av disse, for å få et inntrykk av hvordan atmosfæren i boksen er. Det er der den største forskjellen ligger. Crossfit Bergen i fabrikkgaten, Bryggen Crossfit på Bontelabo og Crossfitsenteret i Åsane.

Nybegynnere går sjeldent på mer enn 2-3 woder i uka. For de som har ambisjoner, er det vanlig å trene styrke ved siden av. Eller jobbe med mobilitet, hvis man har begrensninger der.

Den viktigste forskjellen jeg opplever mellom crossfit og andre treningssentre er ikke treningsformen, men det sosiale miljøet. Folk prater sammen og blir etterhvert godt kjent, det er ikke skuling slik på vanlige treningssentre. Alt det du lurer på besvares mye bedre av folka og instruktørene du kan møte i en boks enn her inne.

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: CrossFit nybegynner!!
« #4 : 04. november 2012, 16:28 »
Ok, viste bare om den i fabrikkgaten og den i Åsane, skal sjekke ut bryggen. Den i fabrikkgaten er 5min fra der jeg bor, så sikkert den jeg kommer til å trene på.

Er det sånn at om man tegner et abb. med en av Crossfitsenterene så kan man trene på alle 3 som er i Bergen?

Jeg så at det skulle være nybegynnertime mellom 10-14 i dag i fabrikkgaten, men møtte stengt dør, so ble ingen prat med trenerene i dag dessverre

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: CrossFit nybegynner!!
« #5 : 04. november 2012, 17:47 »
En av fordelen med den i fabrikkgaten er at de har veldig fett utstyr :-P

Boksene har ingen utvekslingsavtale. Jeg vet ikke hvordan det er i Åsane, men på Bontelabo kan man trene rimelig fritt på de røde nybegynnertimene, altså, det er ikke slik at du maks kan være der så og så mange ganger før du blir medlem.

Det er lurt å like facebook-sidene til boksene, mye info kommer den veien. Timen fra 10-14 på timeplanen til Crossfit Bergen er sikkert det obligatoriske nybegynnerkurset, som kan være avlyst med for få påmeldte.

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: CrossFit nybegynner!!
« #6 : 05. november 2012, 20:10 »
Var på gratis prøvetime i dag. TUNGT!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: CrossFit nybegynner!!
« #7 : 05. november 2012, 21:37 »
:-D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!