Skrevet av Emne: Nybegynner som lurer på det med antall rep  (Lest 1961 ganger)

Utlogget 2barnsmamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Nybegynner som lurer på det med antall rep
« : 21. august 2012, 21:23 »
Heisann

Jeg er ganske fersk når det gjelder målrettet styrketrening, og er fortsatt virkelig en nybegynner og litt sånn søkende i hvilken øvelser jeg bør gjøre osv. Jeg er en 2 barns mamma som bor alene. med andre ord jeg kan trene når jeg har barnefri. I ukene med kidsa sliter jeg med å få tid, og mulighet til å trene.

Men når man trener styrke så er det jo veldig mange som skal gi deg råd. Men vil lufte et spørsmål her. Jeg er virkelig nybegynner, men når jeg tar benkpress med fast stang.... Jeg har jo jobbet meg opp fra 30 pund, til 45 til nå å klare 60 pund 10 x 3 rep.

Jeg har begynt å prøve på 75 pund, men det er maks 10 rep.  Jeg klarer ikke å løfte igjen, selv om jeg tar god pause. Hva er best å fortsette med 60 pund 3 x 10 rep... eller 75 pund maks 10 rep. så fortsetter selvsagt med 60 etter det, men jeg klarer ikke å gå helt ned i 90 graders vinkel i albuene, fordi jeg er bare ikke sterk nok ennå... Mange sier mange rep og lette vekter andre sier tungt å få rep.... Jeg ønsker ikke å bli en person med store muskler, men litt markerte hadde vært stas.

Når jeg trener starter jeg alltid med jogge/sykle alt fra 30 min til en time. Med påfølgende styrketrening i 40-50 min, hvor jeg veksler mellom vekter, og slynketrening. Bruker mest slynge for rygg, skuldre og bekken. Vekter på armer, bryst, lår og leger. Jeg har rundt 14 ulike øvelser jeg tar idag med 3 x 10 til 5 x 10 rep...

Utlogget Anabolisen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Nybegynner som lurer på det med antall rep
« #1 : 22. august 2012, 18:02 »