Skrevet av Emne: Kampsport - Veiledning ved styrke og utholdenhetstrening?!?  (Lest 4666 ganger)

Utlogget Kraz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Trener hovedsakelig kung fu, noe som involverer mye slag og spark. Lurer på hva jeg kan gjøre for å bedre styrken og utholdenheten i slagene og sparkene, og da især utholdenheten!

Noen som har gode anbefalinger, eller kanskje vært i en liknende situasjon selv hvor kroppen trenger å "herdes" litt mer for å bli klar til kampform/konkurranseform?

Forstått det slik at følgende øvelser (idrettsspesifikke) skal være gode for å gjøre seg klar til kamp/konkurranseform:
- Eksplosive push-ups (kraft i slagene, samt evne til å jobbe anaerobt)
- Ett beins knebøy (balanse og styrke i bein og underkropp)
- En arms push-ups (nærmeste man kommer å etterligne et slag i styrketreningsform)
- En arms hantel press (samme som ovenfor)
- Variasjoner av planken (styrke kjernemuskulaturen - generell balanse og styrke)
- Abs bicycle (styrke sidemusklene i magen - styrke ryggen, og styrke magen mot angrep)

Forslag til flere gode øvelser som man "må" ha med i programmet?
Gjerne konkrete tips Smiley Har ingen anelse om utholdenhetstrening-delen :lol2:
Setter pris på alt av forslag!

Takk på forhånd! 8)

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Benkpress, markløft, Knebøy, Kabelroing.

Push ups varianter, Chins, ettbens knebøy, spensthopp, diverse varianter (kroppsvekt øvelser)

Strikk, og kabel, hantel med rotasjon av skulder i ulike vinkler for skadeforebyggende.

Kettlebells (Kondisjon + core styrke)

Sprints (kondis + explosivitet).

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?