Hehe. ville ikke akkurat anbefalt det nei.. Dårlig med proteiner, transfett og antakelig vis ikke veldig sunn pasta....
Fisk og egg er både protein og fettfylt... fant egentlig ut at det er ikke sååå utrolig mye mettet fett i egg....
Hva proteiner gjelder, er alt renskåret kjøtt et pluss.... biff, kylling, fisk, kalkun, svin osv.... Er det hvitt, er det fett;)
Eller skalldyr; som reker... mange bruker tunfisk som prot kilde. Det inneholder ikke fett, og 23-25g prot. pr 100 gr.
For å få i deg det sunne fettet du trenger, vil jeg anbefale deg å kanskje lage en kylling salat med nøtter, frø eller kjerner, og lag dressingen selv (altså med olje og krydder) Da har du et sundt og godt måltid!
Du kan også slenge i deg GROVbrød (ikke kneip nei;)) med makrell i tomat....
Du kan selvfølgelig slenge andre kjøttvarer/skalldyr i salaten. bare kreativiteten som stopper deg...
De sunneste nøttene er vel mandler og hassel... tror jeg?
Men peanøtter (med skall) casew nøtter, pistasj og andre "rene nøtter funker også fint...
Du kan f.eks spise havregryn m. kruska kli, skummet melk, linfrø og prot pulver til frokost.... Det er en sunn og mettende start på dagen.
En liten pekepinn: ferdig laget "kjøpe mat" er som regel ikke veldig sunt.
Har du dårlig tid, eller liten lyst til å lage mat kan du lage en STOR posjon med f.eks denne salaten jeg nevnte, du kan steke/koke opp ris og kylling som du varmer opp, eller spiser kaldt.. I det hele tatt, lag en stor porsjon av måltidet du skal spise og del det opp til flere måltider...
Wok er også et veldig godt alternativ.. men husk at du må planlegge måltidene dine. Skal du ha ris og pasta er dette gode karbs, men det er MYE karbs, så det skal ikke veldig mye til, før fordelingen i måltidet er veldig skevt.
En neve nøtter og litt reker eller noe sånt er et godt siste måltid;)