Skrevet av Emne: Proteinpulver og Kreatin!  (Lest 8791 ganger)

Utlogget Pinto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Proteinpulver og Kreatin!
« : 29. oktober 2012, 10:33 »
Hei!

Jeg skal kjøpe kreatin og proteinpulver for første gang og har et par spørsmål ang. det.

Har fått en anbefaling:

1. http://no.bodybuilding.com/store/opt/whey.html

2. http://no.bodybuilding.com/store/ae/creatine-rt.html

3. en Boks med NO-xplode!

Er dette ok å kjøpe? trenger jeg noe mere? eller noe annet?

Så lurer jeg også på hvor ofte jeg skal ta kreatin pulver! Morgen, dag, før/etter trenging, under trening?

Hadde vært fint med litt hjelp!

Pinto Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #1 : 29. oktober 2012, 15:06 »
Ja, Optimum er et bra og anerkjent merke.

Kreatin kan du ta morgen, dag, før og etter trening og kvelds i 2-3 dager for så kun ta det rett før og etter trening.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Pinto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #2 : 29. oktober 2012, 16:43 »
Takk for hjelpen! Så da skal jeg bare ta det 2 ganger daglig etter 3 dager ish? Btw, skal jeg ta kreatin når jeg ikke trener også? Trener 3 ganger i uka og har gym 1 gang så

Utlogget bjornmk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #3 : 31. oktober 2012, 21:34 »
Har alltid vært fan av at proteinpulveret skal smake godt, i tillegg til kvalitet. Man har jo i seg endel liter i løpet av uka Grin
Optimum er noe av det beste jeg vet på smak! Coockies and cream er favoritten! Enjoy! biggrin

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #4 : 01. november 2012, 14:14 »
Ta kreatin sammenhengende hver dag i 4-6 uker 2 ganger om dagen også når du ikek trener. Så tar du en pause.

Loading i 3 dager, noen mener at det ikke er nødvendig heller.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #5 : 01. november 2012, 14:34 »
- Folk spør ofte om man "mister effekten når man slutter på kreatin" og slike ting, og forventer at effekten av kreatin skal vare evig. Hør her, det finnes så og si ingen kosttilskudd eller medisiner eller hva som du tar 1 gang eller noen ganger og så varer effekten evig. Effekten av kreatin varer så lenge du bruker det. Men, det betyr ikke at det er slik at du sitter igjen med akkurat det samme du gjorde før du begynte å ta kreatin når du slutter på det. Hør her, kreatin fører til en direkte styrke og volum økning, dette vil bare vare så lenge du tar kreatin, men styrkeøkningen vil tillate deg å løfte tyngre vekter, noe som gjør at du i perioden du kjører kreatin vil løfte mye tyngre en du ville gjort uten, tyngre vekter gir mer muskelvekst såklart. Så la oss si du kjørte kreatin i 8 uker, og sluttet med det, etter hvert forsvinner vannet, og styrken din vil gå litt ned pga kreatin ga deg jo ekstra styrke, men du har jo trent som faen med tunge vekter i 8 uker, og det mister du selvsagt ikke. Hele poenget med kreatin er at du får en styrke boost, denne boosten gjør jo at du plutselig kan løfte tyngre, og du vokser da litt fortere. Og iogmed at kreatin er så JÆVLA billig (du kan få 100 dagers supply for 99 kr) og samtidig såpass effektivt (det er det mest prestasjonsøkende tilskuddet som finnes lovlig), så vil jeg si det er absolutt verdt det.

- Kreatin MONOHYDRAT, som mer det aller billigste, er den desidert beste kreatintypen. Hold deg derfor langt unna alle andre kreatintyper.

- Du kan ta kreatin når som helst på dagen, å ta kreatin før trening, eller etter trening osv, vil ikke gi deg noe fordeler i det hele tatt.

- Du kan ta kreatin med hva du vil. Mange sier at du bør ta det med raske carbs som f. eks. juice eller saft for at det skal taes opp bedre. Kreatin har allerede en tilnærmet full absorbasjonsgrad, så det er unødvendig spør du meg.

- Mange sier at kreatin blir ødelagt av div. typer drikker som kaffe, pga det er syrlig. Dette kan ikke stemme da kreatinet uansett må passere igjennom magesyren vår for å bli absorbert, magesyren er den desidert syrligste syren du finner og kreatin forblir helt upåvirket av dette, så syre skader ikke kreatin.

- Kreatin binder vann, iløpet av 1-2 uker vil du legge på deg opptil noen kilo med vann, dette vannet lagres inne i musklene dine, mange får panikk av dette da de mener at dette vannet får dem til å se feite ut, og "oppblåst", dette er ren og skjær løgn, det vannet som lagres inni musklene kan man ikke se fra utsiden, det eneste man kan se fra utsiden er at musklene blir større, da vannet kommer til å få muskelcellene dine til å øke i størrelse og musklene dine kommer til å se større og mer utviklede ut pga vannet, så det er bare positivt.

- Det finnes ingenting som tilsier at man må ha off/on perioder, dette var bare noe man antok da man så at musklene absorberte mindre kreatin etter hvert, man trodde dette var fordi regelmessig inntak førte til at kroppen ble vandt til det og det mistet sin effekt, nå vet vi litt mer om dette, det som skjer er at musklene kan suge til seg mye kreatin i starten, men etter ca 5-7 dager med oppladning eller ca 2 uker uten oppladning så vil kreatinlagrene være fylt opp og da vil musklene kun klare å ta til seg 3-5g daglig, da det er det musklene forbruker daglig.

- Du bør ikke bruke mer en 5g daglig, det er bortkastet,

- Du kan ta oppladningsfase, hvor du tar en høyere dose (ca 20g) 2-4 daglig i 5 dager, den eneste forskjellen ved å gjøre dette er at kreatinlagrene fylles opp ca 1 uke fortere, spør du meg ville jeg bare hoppet på 5g daglig og kjørt det hele tiden ettersom oppladningsfasen som regel bare bidrar til mye mer forvirring en det er verdt.

- Du kan bruke kreatin evig.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #6 : 01. november 2012, 21:07 »
Når noen kommer med så bombastiske uttalelser,
 er det ganske lurt av vedkommende å legge ved noen kilder. dry

(ikke at eg finner noe feil med innlegget) Smiley
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #7 : 04. november 2012, 14:00 »
Når noen kommer med så bombastiske uttalelser,
 er det ganske lurt av vedkommende å legge ved noen kilder. dry

(ikke at eg finner noe feil med innlegget) Smiley

Jeg er helt enig, men det gidder jeg ikke Cheesy Om noen skulle være uenig i noe jeg skrev, måtte de selv ha stilt med kilder for å bevise påstanden, men det vil da ikke være mulig å oppdrive  ettersom jeg bare ramset opp fakta, og ikke spekulerte i noe myter, altså slipper jeg å bevise noe som uansett aldri kan motbevises Cheesy
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Pinto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Proteinpulver og Kreatin!
« #8 : 15. november 2012, 15:30 »
.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!