Skrevet av Emne: En månede pause fra trening. 7kg ned.  (Lest 1434 ganger)

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

En månede pause fra trening. 7kg ned.
« : 18. november 2012, 16:47 »
Har ikke trent skikkelig på 1 månede. på mitt beste lå jeg på rundt 89kg, å nå er jeg nede i 82-83.
Grunnen er at jeg har drevet å flyttet, å har mistet rutine på alt. Hva bør jeg gjøre nå? ta en periode med å gnu mat i trynet å så begynne å trene, eller gjøre begge deler på en gang? Kjenner meg vesentlig svakere og pinglete ut nå.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: En månede pause fra trening. 7kg ned.
« #1 : 21. november 2012, 12:13 »
Start opp igjen med begge deler samtidig.

Det finnes jo ingen fasitsvar for slikt, men jeg kan si hva jeg gjør etter lengre opphold. Bl.a. gjorde jeg følgende etter å ha reist i 4 mnd med mye junk food og lite trening.

Start rolig. 15-20 reps, fullkroppsprogram. Den første uka bør du holde deg langt unna failure. Grunnen til dette er at en får igang nervebanene igjen, altså du får inn øvelsene på nytt. Mind-muscle connection mer enn noe annet her.
Så 15-20 kan du drive med de første ukene. Etter det ville jeg gått litt lavere. 12-15 en uke, 10-12 neste. Etter disse fire ukene bør du være ganske godt igang igjen. Da ville jeg ha startet på et program som du selv ønsker.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: En månede pause fra trening. 7kg ned.
« #2 : 21. november 2012, 22:47 »
Takker så mye for flott svar!
Godt du nevnte å ikke trene til failure de første ukene, er fort å gjøre det i starten for å komme seg i form igjen, som igjen utgjør det motsatte merker jeg.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: En månede pause fra trening. 7kg ned.
« #3 : 21. november 2012, 23:01 »
Jeg ser virkelig ingen grunn til å drive med 15-20 reps de første ukene. Det blir jo ikke engang anbefalt til mennesker som har vært innaktive hele livet, så sant det ikke er en spesiell grunn til det ift mål.

I følge disse studiene så er det heller ingenting som tilsier at du trenger å "få i gang nervebaner".

** ? neural drive to muscle fibres ( ? iEMG ) Narici 1989, Schmidtbleicher 1987, Aagaard 2000, 2002
? motoneuron excitability and/or reduced presynaptic inhibition Aagaard et al. 2002, Del Balso 2007
? EMG depression in ECC contraction Aagaard et al. 2000, Andersen et al. 2005
Aaga.ard, Exercise Sports Science Reviews 2003

Nervesystemet virker å respondere bedre på et lavere antall reps. 1 - 8 er bra i følge det over.

Jeg tipper mye av vekttapet kommer av andre grunner enn tap av muskelmasse. 1 måned har ikke på langt nær så stor effekt, så sant det ikke er tilfeller hvor du er sengeliggende og får veldig lite mat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!