Skrevet av Emne: Rekkeføge på øvelsene?  (Lest 5246 ganger)

Utlogget kimandre92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Rekkeføge på øvelsene?
« : 22. november 2012, 07:53 »
Hei, trener med RYP, har gått igjennom RYP grunnprogram og har kjørt en ekstra øvelse, nedtrekk for og prøve og få litt mer rygg.

Nest siste dagen på grunnprogrammet i 4 rep uka gjorde jeg en tabbe, skulle ta bicepscurl, men curlstanga var optatt, så tok rett stang, kjente det godt når jeg slapp at jeg hadde fått en liten strekk i underarmen, så tok fri fredagen og den uka pause RYP sier du skal ha, men ble 2 siden jeg ikke tok den fredagen og ikke hadde tid på mandag.

Var på trening i går og skal nå gå igjennom ekstrem muskelvekst programmet, har nå byttet ut knebøy med markløft.

Begynte med markløft i går og slet meg godt ut på 3 sett, begynte lett og la på mer og mer for og se mye jeg klarte trene med, ble fornøyd med 70x12 kilo imed at jeg er 168 høy og veier 55 kilo og fortsatt følte jeg skulle klart mer! Smiley

Skal da også nevne at grepet begynte og svikte meg litt på 60 kilo, ble litt i hånda når jeg slapp stanga, så brukte reimer etter det.


MEN problemet var at etter markløft økta var jeg HELT tom for energi, klarte ikke gjøre noen øvelser noe serlig bra etter det og måtte ha mye mindre kilo en vanlig, var liksom rett og slett tom for energi til og løfte det, så føler det bare var markløft jeg trente i går.



Pratet med eieren av treningsenteret som har vært bodybilder back in the days, så en jeg jobber med som også er personlig trener og i temlig god form.


Eieren sa jeg burde ta denne rekkefølgen:

Nedtrekk
Bicepscurl
Skulderpress
Skråbenk m/ manualer
Tricepscurl
Markløft
mage

Han jeg jobber med sa:

Kjør denne rekkefølgen:
Markløft
Skråbenk
Nedtrekk
Skulderpress
Biceps
Triceps
Mage

har en maskin jeg bruker for og gjøre crunch på magen.



Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 159
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 159

Sv: Rekkeføge på øvelsene?
« #1 : 22. november 2012, 08:11 »
Jeg ville kjørt rekkefølgen til han du jobber sammen med. De tyngste øvelsne FØRST i programmet. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget kimandre92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: Rekkeføge på øvelsene?
« #2 : 22. november 2012, 09:40 »
Jeg ville kjørt rekkefølgen til han du jobber sammen med. De tyngste øvelsne FØRST i programmet. Smiley

Jepp. har også hørt noe om dette for at det øker aktivitet i muskelfiber eller noe?

MEN som sagt var jeg helt skutt etter økta i går, fikk ikke noe bra effekt ut av de andre øvelsene, kan det være fordi jeg akkurat har begynt å trene igjen eller?

Eneste plassen jeg er støl i idag er bak lårene, kors ryggen og i skuldre nakke, føler ikke jeg har trent resten av kroppen :/

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Rekkeføge på øvelsene?
« #3 : 22. november 2012, 19:28 »
Dette er grunnen til at programmet sier du skal gjøre knebøy og ikke markløft. Det er også noe av grunnen til at det er lurt å holde seg til å løfte de vektene det står i programmet man skal løfte den dagen.

Halve poenget med RYP er progresjonsopplegget i belastning. Følger du ikke det, trener du ikke etter programmet og kommer mest sannsynlig til å få dårligere framgang enn du kunne.

Med mindre man virkelig vet hva man driver med og har kjennskap til hvordan program er lagt opp til å fungere, er det fort gjort å miste framgang hvis man gjør endringer.

Utlogget kimandre92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: Rekkeføge på øvelsene?
« #4 : 23. november 2012, 23:09 »
Dette er grunnen til at programmet sier du skal gjøre knebøy og ikke markløft. Det er også noe av grunnen til at det er lurt å holde seg til å løfte de vektene det står i programmet man skal løfte den dagen.

Halve poenget med RYP er progresjonsopplegget i belastning. Følger du ikke det, trener du ikke etter programmet og kommer mest sannsynlig til å få dårligere framgang enn du kunne.

Med mindre man virkelig vet hva man driver med og har kjennskap til hvordan program er lagt opp til å fungere, er det fort gjort å miste framgang hvis man gjør endringer.


Pratet med folkene i RYP og jeg kune fint bytte knebøy med markløft sa de.

Har også tatt nedtekk som en ekstra øvelse imed at jeg vil ha litt vinger, ser jeg har glemt og skrive ned roing bredt grep her, vilken rekefølge ville dere satt den i ?


Vurderte og kjøre den som han som eier studioet sier i begynnelsen pga samme grunnlag som han sa, når jeg er ferdig med markøft er jeg ferdig!

Så når jeg kommer over 12 rep uka kjører jeg som han jeg jobber med sier fordi det er mest gunstig og jeg er litt mer vant med mark, har akkurat hatt 2 uker ferie og aldrig trent mark før, men kjenner allerede i dag at jeg hadde mer energi etter trening en onsdag.

Gå til:  

Proteinbombe - pizza med kjøttbunn

Kosthold24.08.20192630

Og toppet med kyllingfilet!

Gikk ned 55 kg på 10 måneder

Intervju23.08.20198

Hun veide 160 kg på det meste og fikk så vidt plass i en vanlig personbil. Da tok hun grep!

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201969

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.