Skrevet av Emne: Egen laget diett?  (Lest 5744 ganger)

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Egen laget diett?
« : 30. november 2012, 20:21 »
Protein 1 g 4kcal
Karbo 1 g 4kcal
Fett 1 g 9kcal
60%Protein= 960kcal 240g
30%karbo=480 kcal 120g
10%fett= 160kcal 18g Fisk teller ikke

Dette er et oppsett jeg har laget selv av 1600kcal, jeg skal ligge i underskudd med HØY protein mengde. Isamme slengen så skal jeg kjøre periodisk faste, Hardt fullkropps prog som jeg har laget selv 3 ganger i uken og 3 dager med cardio som skal vare fra 20-60min i samma slengen så tar jeg cardio før eller etter styrke trening.

Så mitt spørsmål er med ett sånnt mat oppsett klarer jeg og holde på musklene mine da? Mens jeg forbrenner fett?
Noen som har noe mat og foreslå? jeg har hard disiplin og klarer og spise en mager skinkeboks sammen med 600g brokkoli :p Hvis det ga ett hint:p

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Egen laget diett?
« #1 : 02. desember 2012, 14:36 »
Bump

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Egen laget diett?
« #2 : 02. desember 2012, 14:40 »
Du må skrive hva det daglige kaloribehovet ditt er.

Man reagerer forskjellig på store underskudd, mister du for mye vekt hver uke risikerer du å miste en del muskler. 1 kg per uke er det meste du bør gå ned.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Egen laget diett?
« #3 : 02. desember 2012, 14:41 »
Bump

nåværende vekt? alder? kjønn? hvor lang tid tenker du å holde på med dette?

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Egen laget diett?
« #4 : 02. desember 2012, 14:42 »

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Egen laget diett?
« #5 : 02. desember 2012, 15:53 »
Du må skrive hva det daglige kaloribehovet ditt er.

Man reagerer forskjellig på store underskudd, mister du for mye vekt hver uke risikerer du å miste en del muskler. 1 kg per uke er det meste du bør gå ned.
Hmm daglige varierer fra ca 2000-2500kcal, er regnet på kcal kalkulator men det er bare sykt feil:p derfor jeg satt 1600kcal som inntak for og se om jeg går ned og hvor fort, vil ikke miste for mye på kort tid

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Egen laget diett?
« #6 : 02. desember 2012, 15:58 »
nåværende vekt? alder? kjønn? hvor lang tid tenker du å holde på med dette?

Mann, 24år, 108-110kg Trent styrke 5 dager i uka hardt! Blitt mere sterk og fått større muskler, gått ned ca 10kg men hadde ikke akkurat slanking som mål:p Hmm vil miste mye av magen innen sommeren men for at det skal bli perfekt skjønner jeg at det tar tid, men har hatt magen i veldig mange år og er driiit lei:p Vil gjerne kunne trene mage f.eks for og se rutene komme:p

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Egen laget diett?
« #7 : 02. desember 2012, 17:12 »
Mann, 24år, 108-110kg Trent styrke 5 dager i uka hardt! Blitt mere sterk og fått større muskler, gått ned ca 10kg men hadde ikke akkurat slanking som mål:p Hmm vil miste mye av magen innen sommeren men for at det skal bli perfekt skjønner jeg at det tar tid, men har hatt magen i veldig mange år og er driiit lei:p Vil gjerne kunne trene mage f.eks for og se rutene komme:p

Du svarte ikke på det viktigste. Hvor lenge har du tenkt til å følge opplegget med 1600 kcal? For en kar på din størrelse som har et aktivitetsnivå som det du beskriver vil du garanterter miste veldig mye muskelmasse. Veldig mye.

Du sier selv at du skjønner at ting tar tid. Bevis det. Legg deg på 2700 kcal eller noe rundt der i en 2 ukers tid. Se hva som skjer. Juster deretter.

Utlogget Magzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Egen laget diett?
« #8 : 02. desember 2012, 18:53 »
Du kan godt øke litt karbohydrat-mengde, samt slakke litt ned på antall g protein daglig. Det trengs ikke mer enn maks 1,8 g per kroppsvekt ( 110kg*1.8=200 ca). At du skal ha høy protein inntak daglig er greit, men 240 g er vel i overkant, og i min mening litt bortkastet da de resterende proteinene bare skylles rett ut.

Mat som laks, brokkoli, kylling, skyr-yoghurt, mandler og tunfisk er noe som jeg spiser mye av. Finnes så klart mye mer..

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Egen laget diett?
« #9 : 02. desember 2012, 20:25 »
Du svarte ikke på det viktigste. Hvor lenge har du tenkt til å følge opplegget med 1600 kcal? For en kar på din størrelse som har et aktivitetsnivå som det du beskriver vil du garanterter miste veldig mye muskelmasse. Veldig mye.

Du sier selv at du skjønner at ting tar tid. Bevis det. Legg deg på 2700 kcal eller noe rundt der i en 2 ukers tid. Se hva som skjer. Juster deretter.
Jeg har justert kcal mengden jeg trenger, derfor jeg kom fram til 1600kcal, jeg vil være i underskudd til jeg er sånn halveis fornøyd. Number1 sa at jeg ikke kommer til og miste så mye muskel masse så lenge jeg har protein inntaket høyt og trener hardt:p

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Egen laget diett?
« #10 : 02. desember 2012, 20:28 »
Du kan godt øke litt karbohydrat-mengde, samt slakke litt ned på antall g protein daglig. Det trengs ikke mer enn maks 1,8 g per kroppsvekt ( 110kg*1.8=200 ca). At du skal ha høy protein inntak daglig er greit, men 240 g er vel i overkant, og i min mening litt bortkastet da de resterende proteinene bare skylles rett ut.

Mat som laks, brokkoli, kylling, skyr-yoghurt, mandler og tunfisk er noe som jeg spiser mye av. Finnes så klart mye mer..
Hmm 1,8g altså er mye omdiskutert det der:p Tenkte litt mere på mat retter som inneholder så og så mye:p Er litt kjekkt og kunne se hvor mye av hver ting det er i ett måltid som andre har laget før

Utlogget thenatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Egen laget diett?
« #11 : 02. desember 2012, 20:42 »
For lite karbo og kalorier totalt vil jeg si og mest av alt bekymringsverdig, altfor lavt fettinntak. 10% er hyre lavt og det er litt av en prestasjon i det hele tatt klare å komponere et kosthold med så lite fett.

Hvis du spiser så lite fett vil du få helseproblemer på sikt. Garantert. Jeg vil råde deg å ta inn flere kalorier, mindre protein, mere fett og karbo og heller forbrenn mere med også annen type trening.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Egen laget diett?
« #12 : 02. desember 2012, 23:00 »
Jeg har justert kcal mengden jeg trenger, derfor jeg kom fram til 1600kcal, jeg vil være i underskudd til jeg er sånn halveis fornøyd. Number1 sa at jeg ikke kommer til og miste så mye muskel masse så lenge jeg har protein inntaket høyt og trener hardt:p

Da har du enkelt og greit justert feil. Det Number1 sier om at du må legge deg på et relativt høyt proteininntak og trene tungt stemmer, men det vil ikke være nok med så lite som 1600 kcal for en kar på din størrelse. Så fremt det ikke gjelder for en veldig kort periode.

Har du tenkt til å kjøre det opplegget over tid så skyter deg selv i foten.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Egen laget diett?
« #13 : 02. desember 2012, 23:13 »
Det trengs ikke mer enn maks 1,8 g per kroppsvekt ( 110kg*1.8=200 ca). At du skal ha høy protein inntak daglig er greit, men 240 g er vel i overkant, og i min mening litt bortkastet da de resterende proteinene bare skylles rett ut.

"Skylles ut"? Har du kilde på dette? Noe annet enn det du sikkert har lest i en eller annen bro-science-blogg?

Selv ligger jeg på over 3 gram pr. kg kroppsvekt (veier 69 kg, får i meg 210-250 gram om dagen), og har for det meste bare positive erfaringer med det. Blir fort varm, og kan svette mye under trening, men dette kan jeg leve med (økt proteininntak kan gi økt varmeproduksjon).

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Egen laget diett?
« #14 : 02. desember 2012, 23:41 »
"Skylles ut"? Har du kilde på dette? Noe annet enn det du sikkert har lest i en eller annen bro-science-blogg?

Selv ligger jeg på over 3 gram pr. kg kroppsvekt (veier 69 kg, får i meg 210-250 gram om dagen), og har for det meste bare positive erfaringer med det. Blir fort varm, og kan svette mye under trening, men dette kan jeg leve med (økt proteininntak kan gi økt varmeproduksjon).
Helt korrekt. Skylles ut er bullshit, selvom ikke 100% av inntaket blir brukt! 
For deg som vil ned i fett% og beholde muskler:   ØK fett inntaket, og gå hakket ned på karbsa. Smiley 
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!