Skrevet av Emne: Å være i kaloriunderskudd...  (Lest 1840 ganger)

Utlogget Crowe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Å være i kaloriunderskudd...
« : 01. desember 2012, 17:55 »
Dette er ganske basic, men jeg må spørre.

Skulle finne ut kalori-behovet mitt på en BMR kalkulator. Den sa at jeg måtte ha 3761,47 kcal PER dag hvis - "kcal/kj ved daglig mosjon av høy intensitet. Hardt fysisk arbeid."


Jeg er begynt å trene styrke nettopp. Trener styrke 4 dager i uken og kardio 2 dager i uken.
Altså, det er jo umulig for meg å forbrenne 3761kcal på èn dag mens jeg er på slanking! Så hvordan kan jeg gå i kaloriUNDERSKUDD da? Hvis jeg tar en halvtimes joggetur, så forbrenner jeg kanskje rundt 300-400kcal, right?

Hvordan går regnestykket opp her?? Spiser jeg mat for 3761 kcal om dagen så blir jeg jo smellfeit igjen.

Prøvde for 3 måneder siden å ligge på 2000 kcal om dagen med en halvtimes jogging hver dag, og da steg jeg i vekt. For 2 uker siden prøvde jeg å gå helt ned til 1000kcal om dagen og først da begynte jeg å gå ned i vekt kombinert med kardio-trening 4 dager i uka.


Forklar meg dette :p

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Å være i kaloriunderskudd...
« #1 : 01. desember 2012, 19:18 »
Hei Smiley

Dem kalori-kalkulatorene er helt på tryne, jeg skal ha 3000-3500kcal på dem men holder vekta akkurat på 2400-2500kcal. Å ligge så mye i underskudd som du ligger er noe treningskompisen min gjorde i flere år, han gikk ikke ned i vekt. Grunnen er vel for det meste at forbrenninga går helt til skogen. Nå vet jeg ikke hvor høy/tung du er men spis bra og finn ut hvor mye du ca trenger, så ligg litt under det...ala 300-500kcal under det du trenger Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Å være i kaloriunderskudd...
« #2 : 01. desember 2012, 19:42 »
Enig! Drit i kalkulatoren, du kjenner kroppen best! Finn ut sånn sirka hvor mye du trenger for å gå opp i vekt, eller for å stå i ro. Så trekker du fra 5-700kalorier å ser om vekta går nedover. Går du for raskt ned så justerer du bare.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Å være i kaloriunderskudd...
« #3 : 03. desember 2012, 12:31 »
Kaloriberegningen er ganske gjennomsnittlig og tar ikke hensyn til bl.a din individuelle forbrenning. Det kan lønne seg å ligge i overskudd fra starten av(noen dager) og deretter redusere inntaket gradvis over 1-2 uker. Kroppen må få mulighet til å mobilisere seg til å forbrenne. 1000 kalorier får deg nok kanskje ned i vekt, men ikke uten å tære på muskelmasse på relativt kort sikt. Du skal ligge lavere enn 3700 kcal for å oppnå vektreduksjon - mulig det er riktig rundt 2800-3000 kcal. Det at vekten ikke går ned betyr ikke nødvendigvis at du legger på deg i fett%. Endret kosthold kan bidra til at mesteparten av vektøkningen skjer i form av økt muskelmasse- da nytter det ikke å måle fremgang kun etter kilo på vekta - bruk speilet også:o) Bra fordeling mellom styrke og kardio synes jeg!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!