Skrevet av Emne: Heaton85 loggbok  (Lest 37130 ganger)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Heaton85 loggbok
« #390 : 04. juni 2013, 02:49 »
Ingenting er som rehab når ting funker!

Først når man har vært invalidisert i månedsvis at man virkelig setter pris på å få en kropp som fungerer som den skal igjen. Helt enormt!

Veldig gledelig å høre at det går bra  Smiley

Litt sykt å tenke på at hvis du ikke hadde gitt meg det tipset så hadde jeg kanskje slitt med dette i flerfoldige måneder til. Det kunne vært en gåte som det kunne tatt et år til å komme til bunns i.

Du aner faktisk ikke hvor jævlig denne skaden har vært. Det kjennes ut som jeg har en ny kropp nå. Ribbeina er vanvittig mye mer fleksible (fordi de ikke blir hindret av en "låsning" ved brystbeinet i ekspansjonsfasen). Å bøye seg til siden, opp og ned føles helt annerledes ut. Ikke minst å dra inn pusten. Ikke rart at jeg har hatt mye arytmi pga dette her. Alt av indre organer/muskulatur og brystbeinet har jo ligget som et tungt lokk over hjerteposen og gitt meg uregelmessig puls ved mekaniske påkjenninger i alle stillinger hvor brystbeinet blir presset innover. F.eks å ligge på ryggen, siden, sitte bakoverlent i en bil osv. Var en periode hvor jeg ikke kunne sette meg tilbake i en stol uten at hjertet begynte å slå urytmisk.

Så til alle som leser dette - ikke ta en frisk kropp for gitt og kjør prehab, prehab prehab!! Hadde jeg kjørt tøying på overkroppen, nærmere bestemt brystmuskulaturen (som jeg aldri tok meg bryet å tøye) så hadde jeg aldri fått denne skaden. 
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Heaton85 loggbok
« #391 : 04. juni 2013, 12:27 »
Jeg vet hvordan det er å ikke kunne puste ordentlig inn, men kun i en "light versjon" av det du beskriver, og over kort tidsrom. Jeg har flere under ganger under oppveksten plutselig fått "kink" eller hekssekudd på den ene siden av ryggen, omtrent
i lungehøyde. Da har det typisk vært stikkende smerter i område nesten kontinuerlig i 3-4 dager, og det er nesten helt umulig å puste dypt inn da smertene blir enda værre jo mere lungene og brystet utvider seg. Så en lett versjon av det du hadde, men med en annen årsak. Men selv denne light-versjonen er hel jævlig. Man får en klaustrofobisk følelse av å ikke kunne puste dypt inn, man får nesten ikke gjort noen ting fysisk, man prøver nesten hele tiden å finne en stilling hvor det gjør minst mulig vondt, og man blir veldig styrt av smertene. Kan ikke tenke meg hvordan det er å ha det slik over langt tid.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Heaton85 loggbok
« #392 : 04. juni 2013, 12:41 »
Jeg husker en gang når jeg hadde fått en slik kink, og jeg hadde store problemer med å stå oppreist. Så prøvde jeg sakte men sikkert å reise meg, men akkurat når jeg kom helt opp så hogg det til i området og det føltes nesten som det var en usynlig arm som tvang meg ned i knestående pga smertene. Jeg ble så frustrert og forbanna at jeg klinte til kjøkkenskapet foran med alt jeg hadde, så jeg nesten knuste døra  Smiley

Dagen etter hadde jeg billetter til Kristian Valen-show og jeg hadde forbannet meg på at jeg skulle dit uansett. Så jeg loadet opp på paralgin forte og alt annet jeg hadde liggende, og klarte å dra. Drakk en øl rett før også. Under showet så måtte jeg sitte lett foroverbøyd, og når jeg lo så måtte jeg prøve å begrense latteren slik at det ikke skulle hogge til igjen i ryggen :-) Men det gikk bra.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Heaton85 loggbok
« #393 : 04. juni 2013, 21:06 »
Klaustrofobi er et meget dekkende ord! Å være fanget i sin egen kropp er helt jævlig.

Trente lett sirkeltrening på overkroppen i dag. Og jeg sier bare: FY FAEN !1

Det virker praktisk talt som om noen har løsnet hele skjelettet i overkroppen fra muskulaturen. Jeg har sikkert 30 % økt bevegelighet i øvelser på overkroppen. Hantelroing f.eks. ROM har økt enormt. Free like a bird!

Dro også på meg tidenes pump i overkroppen pga dette. Muskulatur som ikke har blitt rørt på 8 måneder fikk kjørt seg. Nesten så jeg har dratt på meg en liten strekk i høyre lats, men den kjennes bare så vidt.

Dette kan ikke beskrives på annen måte enn å ha fått utdelt en ny kropp.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Heaton85 loggbok
« #394 : 04. juni 2013, 21:11 »
Gull  Gull
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Heaton85 loggbok
« #395 : 05. juni 2013, 22:44 »
Det høres helt fantastisk ut! Så bra at du har fått fikset opp i kroppen din! Tror de aller fleste, uten tvil, hadde hatt svært godt av å kjøre en hel del prehab. Håper mange tar hintet etter å ha lest dette, og hiver seg på prehabben asap.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!