Skrevet av Emne: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også  (Lest 35428 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #45 : 16. desember 2012, 01:53 »
De påstår forskjellige ting. Vet ikke om noen har gjort noe seriøs forskning på akkurat det der.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #46 : 16. desember 2012, 02:03 »
Det der blir bare broscience.

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #47 : 20. desember 2012, 17:17 »
Det der blir bare broscience.

På hvilket grunnlag uttaler du deg?

Det er faktisk noen ganske kompetente utøvere og coacher som har sagt dette og det er faktisk meget mulig at det faktisk kun er fett og ikke organvekst. Jeg har aldri hørt om noen som har fått større organer av veksthormoner, har du?

Selv de som lider av akromegali har ikke dette som et problem, skjønner du ikke selv hvor søkt det da er at det skulle være organvekst? Nei, setter penga mine på visceralt fett jeg, så fåre vi håpe på en autobiopsi av en bodybuilder med stor mage, så vi kan finne ut av hvem som har rett Tongue

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #48 : 21. desember 2012, 14:51 »
Nå har det seg sånn at logikken din ikke holder vann da. Det er stor forskjell på muskler. Skjelettmusklatur er noe annet enn glatt musklatur, som hjertet består av. Så hjertet vil absolutt ikke vokse i samme skala som annen musklatur. Om så var tilfelle, hva skulle du ha gjort med tarmene dine, hjertet og alle andre muskler som helst ikke bør bli større?

lol.. forskjell på glatt muskelatur og hjertemuskelatur.

skjellett muskelatur er tverrstripet og hjertemuskelatur er tverrstripet. Hjertemuskelatur er mye mer utholden(naturlig nok) men er noe HELT annet enn glatt muskelatur ellers i kroppen, som ikke har tverrstriping.

Alle vet at hjertet vokser fortere ved tilført ekstra testosteron, troller dU?

det kan også vokse av andre grunner, når f.eks hjertet må jobbe hardere, ved f.eks høyt blodtrykk.

"
Forstørret og mindre effektivt hjerte
 Alle muskler som blir satt under økt belastning, vil vokse og bli sterkere.

Heldigvis er hjertemuskelen i stand til å pumpe samme blodmengde som normalt i lang tid selv om trykket i pulsårene øker. Men når hjertet må jobbe mot økt motstand over tid, skjer det samme med hjertemuskelen som med en hvilken som helst annen muskel: den vokser og blir større.
Dette er bra på den ene siden, for da øker hjertets kraft til å jobbe. Samtidig har det en ulempe: Når veggene i hjertet vokser seg tykke, blir det dårligere plass til blodet i hjertekamrene. Hjertet blir derfor mindre effektivt.

Dessuten øker behovet for blodforsyning til en slik tykk vegg. I lengden kan det føre til at blodforsyningen til selve hjerte blir for dårlig. Dette oppleves som angina eller hjertekrampe.
"



!og når man får tilført noe anabolt til kroppen så vil denne funksjonen blir ytterligere forsterket.!
 Det er common sense. Og ved inntak av testosteron vil også blodtrykket stige, som også setter mer press på hjertet.


Ikke snakk om noe du ikke har peiling på.



kilde til utsagn:
http://www.lommelegen.no/artikkel/hvilke-skader-kan-h%C3%B8yt-blodtrykk-f%C3%B8re-til

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #49 : 21. desember 2012, 17:14 »
På hvilket grunnlag uttaler du deg?

Det er faktisk noen ganske kompetente utøvere og coacher som har sagt dette og det er faktisk meget mulig at det faktisk kun er fett og ikke organvekst. Jeg har aldri hørt om noen som har fått større organer av veksthormoner, har du?

Selv de som lider av akromegali har ikke dette som et problem, skjønner du ikke selv hvor søkt det da er at det skulle være organvekst? Nei, setter penga mine på visceralt fett jeg, så fåre vi håpe på en autobiopsi av en bodybuilder med stor mage, så vi kan finne ut av hvem som har rett Tongue

Det er litt rart at de skal ha en masse visceralt fett samtidig som fettprosenten generelt er ekstremt lav. Hvis det bare er en fettansamling på innsiden av magemuskulaturen så burde det fettet brennes bort ved deff som alt annet fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #50 : 21. desember 2012, 20:41 »
Der det er Hjerterom er det Bicepsrom.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!