Skrevet av Emne: Vektreduksjon + styrketrening  (Lest 8091 ganger)

Utlogget treningsnoob1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Vektreduksjon + styrketrening
« : 13. desember 2012, 13:01 »
Jeg har for en kort tid siden startet et nytt og sunnere liv og vil gjerne fortelle litt om hvordan jeg gjør det. Jeg setter veldig pris på om jeg kan få tilbakemelding på om det jeg gjør er riktig og om noe bør gjøres annerledes. Har ikke noen tidligere erfaring og jeg har egentlig ikke peiling på hvordan slike ting bør gjøres.

Jeg veier 110 kilo, er 185cm og er 26 år. I følge en kalorikalkulator jeg fant på internett så må jeg ligge på ca 2700kcal om dagen for å holde vekten stabil. Mitt mål er å komme ned til 95kg. jeg har derfor ordnet et eget opplegg der jeg skal ligge på 1750kcal om dagen på mandag til fredag + en trimtur der jeg forbrenner ca 3-500kcal avhengig av dagsform og vær. Lørdag er inntaket på ca 4500 (inkl alkohol) og søndag på 2700 (altså stillestående). Jeg prøver og regne ut hvor mange gram jeg har gått ned på slutten av uken siden jeg ikke har en bestemt vekt å forholde meg til. Så vidt jeg har forstått så er 9kcal 1g?

Mandag til fredagskostholdet mitt inneholder som regel:
Frokost: havregryn
Lunsj: brødskive med egg
middag: fisk, rent kjøtt eller kylling
kveldsmat: litt frukt eller en brødskive (alltid 2 timer før leggetid)

Når det gjelder styrketrening så gjør jeg kun pushups for å stramme opp litt rundt brystet siden jeg sliter litt med "mannepupper". Jeg synes vanlige pushups blir alt for tungt og jeg klarer ikke så mange av dem så det blir liksom ikke noe trening ut av det. Derfor gjør jeg 100 kne pushups om dagen. Jeg lurer på om dette holder til at jeg får strammet opp og om det blir synlig etter en stund? Måten jeg gjør dette på er:

1 sett: 30
60 sekunders pause
2 sett: 20
60 sekunders pause
3 sett: 20
60 sekunders pause
4 sett: 15
60 sekunders pause
5 sett: 15

Som fortalt så lurer jeg på om dette er et bra opplegg og ikke minst om det er sunt for kroppen? Jeg har ikke funnet noen guide på nett som har passet meg helt og har derfor laget mitt eget opplegg.

På forhånd takk Smiley

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Vektreduksjon + styrketrening
« #1 : 13. desember 2012, 13:17 »
kostholdet utgjør 70% av treningen, så det er veldig viktig. punkt-trening er oppskrytt, du kan ikke trene armhevinger for og stramme opp brystene.. så klart, det vil jo hjelpe, men det er først og fremst forbrenning av fett som spiller den største rollen her.. Prøv "burpees", det har jeg blitt tipset om å prøve, og etter det jeg har hørt og vet, er det en veldig effektiv øvelse for og forbrenne fett, samt. få bedre kodis. Smiley søk "burpees" på youtube, så får du se hvordan du skal gjør det! stå på Cheesy

EDIT: kombiner jogging, burpees og styrke!
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget treningsnoob1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Vektreduksjon + styrketrening
« #2 : 13. desember 2012, 13:19 »
Ok. Det skal jeg sjekke ut. Takk for tipset Smiley

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Vektreduksjon + styrketrening
« #3 : 13. desember 2012, 13:40 »
Ville byttet ut de karbohydratene du får i deg 2 timer før leggetid med noe annet.

Utlogget Stacey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Vektreduksjon + styrketrening
« #4 : 02. juni 2014, 07:52 »
I also agree with harry hole, You should not go to bed immediate after eating anything, And if you still need to consult regarding your health issues and weight reduction, Then you should contact Garcinia Cambogia Australia and consult everything which you want, and you should also get assistance from there regarding your weight issues.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!