Skrevet av Emne: motivasjon til trening  (Lest 806 ganger)

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

motivasjon til trening
« : 13. desember 2012, 13:11 »
Hei. JEg merker at motivasjonen etter hvert begynner og dabbe av.. jeg tror dette skyldes at jeg bruker de samme øvelsene for mye.. mitt mål er å gå ned i vekt(få bort flesk) og bli mer markert til sommeren. Jeg har til nå trent mest styrke, men nå har jeg begynt og jogge, og fikk tips om en ny øvelse i dag, "burpees". Har lest en del om den, og det er visst en sykt bra øvelse. kanskje dette hjelper på motivasjonen? Smiley

men det egentlige spørsmålet mitt er, har dere noen gode tips til bedre motivasjon?
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: motivasjon til trening
« #1 : 13. desember 2012, 21:33 »
Hmm litt spredt spørsmål men prøver meg.
Du kan finne deg en kjent person (fitness/bodybuilder ja whatever og se hva slags kropp du vil komme nærmest eller få lik fysikk. Har forresten sett flere som nevner fotball spillere:p Selv så blir jeg motivert av og se på bodybuilder videor på youtube ikke fordi jeg vil bli så stor men morro og se hvor mye det kreves, musikk spiller inn på motivasjonen. Nja du kan sette deg mål i antall cm og vekt du vil oppnå, eller så kan du kjøre ett helt nytt programm der hvor du presser deg hardere;) selv så kjører jeg HARDT fullkropp 3 ganger i uka og kardio 3-4 ganger i uka bare for og presse meg selv og miste fett som ikke skal være der:)

Kardio er for mange "kjedlig" men du må absolutt ikke tenke sånn fordi det er der du mister mye fett! Styrke og men kardio spiller en stor rolle!

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: motivasjon til trening
« #2 : 17. desember 2012, 10:53 »
Se på Norgest sterkeste mann som pre workout (jack3d blir for usunt) og gira musikk under trening

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: motivasjon til trening
« #3 : 18. desember 2012, 11:17 »
Jeg ville byttet program ved å beholde de øvelsene du synes er best for deg(morsomme, gir fremgang og god følelse m.m) Sett sammen muskelgruppene annerledes. Bruk kortere tid på treningen ved å legge inn supersett og dropsett.

Sjekk ut om en på gymmet er ute etter en teningspartner. Du trenger ikke trene sammen med noen hver gang, men en-to økter i uka med en partner vekker konkurranseinstinktet og motivasjnoen til å prestere mer på en god måte:o)

Dett virker som du virkelig ønsker å få til dette så jeg er sikker på at du vil finne motivasjonen til å få nye resultater! Lykke til:o)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: motivasjon til trening
« #4 : 18. desember 2012, 18:53 »
Jeg vet om den ultimate motivasjons videoen fra Youtube. Det blir ikke bedre enn denne Smiley http://www.youtube.com/watch?v=lsSC2vx7zFQ
Ikke nok med at videoen er en bra motivasjon, men mannen som snakker i bakgrunnen er så motiverende at det er skremmende. Får håpe at denne hjelper deg Smiley
Selv ser jeg denne en gang før jeg trener.
16 år, 75 kg, 187 cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!