Skrevet av Emne: Maskiner vs basisøevelser  (Lest 22519 ganger)

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #30 : 23. desember 2012, 11:46 »
Hardangervidden tilogmed!!!  Hva er konklusjonen? Frivekter eller maskiner??

Frivekter for styrke og maskiner for tverrstriper! Spesielt crossåvermaskinen! (krysse over!)
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Mr.Marko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #31 : 23. desember 2012, 12:04 »
Er det den som heter kryssdrag? Jeg så en litt stor kar på gymet mitt her en dag, kjørte en hel drøss av øvelser, men benk langt ute i økten, er ikke det litt dumt da, hvis han skal bli sterk??

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #32 : 23. desember 2012, 12:10 »
Er det den som heter kryssdrag? Jeg så en litt stor kar på gymet mitt her en dag, kjørte en hel drøss av øvelser, men benk langt ute i økten, er ikke det litt dumt da, hvis han skal bli sterk??

Er det den som heter kryssdrag? Jeg så en litt stor kar på gymet mitt her en dag, kjørte en hel drøss av øvelser, men benk langt ute i økten, er ikke det litt dumt da, hvis han skal bli sterk??

Noen velger å kalle den kryssdrag! De fleste av oss aktive utdøvere pleier å kalle den cross over, fordi man krysser over! (tverrstriper!)

Fyren du så var sikkert en som trente for volum (størrelse) og markeringer (tverrstriper) og ikke for styrke! Han var sikkert sterk fra før!

En annen mulighet er at han allerede er så sterk at det ikke er nok på vekter på gymet hvis han trener benkpress som første øvelse!
Det kan derfor hende han brukte et triks (lurt!) som heter pre-exhaustian (engelsk)! Dette betyr at man sliter ut muskelen før man trener den! På den måten kan han kanskje trene styrke på en allerede sliten muskel, selv om de ikke har mer vekter enn det der har!

Dette blir bare spekulusjoner men kan være en plausibel forklaring hvis han ikke trener for volum, men for styrke uten å bruke et reelt styrkeoppsett!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Mr.Marko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 78

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #33 : 23. desember 2012, 12:15 »
Dette var jammen meg et forvirrende svar og få?! Han sleit med 80kg men hadde jo som sagt, trent ganske mye først, så dumt ut syns jeg  :Smiley

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #34 : 23. desember 2012, 12:18 »
Dette var jammen meg et forvirrende svar og få?! Han sleit med 80kg men hadde jo som sagt, trent ganske mye først, så dumt ut syns jeg  :Smiley

Beklager forvirringen. Som aktiv utdøver er det innimellom litt vanskelig å svare på meningsmannsnivå! Dette er noe av grunnen til at man i den norske rett skal dømmes av likemenn!

Jeg overlater til noen på et lavere nivå å svare deg. Konklusjonen blir alikevel at han sannsynligvis trener for markeringer og ikke styrke!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget espen0102

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #35 : 23. desember 2012, 20:33 »
enten så troller du eller så er du helt idiot
ML 135kg KB 115kg BP 90kg

16 år 80kg 189cm

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #36 : 23. desember 2012, 20:35 »
enten så troller du eller så er du helt idiot

 For meg virker han helt idiot spør du meg!
Ok. Owned.

Utlogget espen0102

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #37 : 23. desember 2012, 20:43 »
For meg virker han helt idiot spør du meg!

Ganske enig der ja!
ML 135kg KB 115kg BP 90kg

16 år 80kg 189cm

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #38 : 23. desember 2012, 20:44 »
Ganske så enig der ja

Der er vi enige!
Ok. Owned.

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #39 : 24. desember 2012, 00:28 »
For meg virker han helt idiot spør du meg!

Det er ganske fantastisk å bli kalt idiot av ei dame som faster for å bygge muskler! (leste treningsdagboka di!) Tipper at du hverken kjører kabelcråssover eller benkpress, men kjører på med silikoner for å få pupper istedetfor!

Angående "vennen" din som du er enig med her inne, kan ikke si at han kom med hverken konkret kritikk eller kånstruktivt svar. Kan ikke akkurat se at han plukket mine fakta fra hverandre! Kanskje fordi han veit at det er sånn det fungerer blant de proffeste byggerne (aka kroppsbyggerne og ikke husbyggerne) her i lande! (Norge!)
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #40 : 24. desember 2012, 00:49 »
Det er ganske fantastisk å bli kalt idiot av ei dame som faster for å bygge muskler! (leste treningsdagboka di!) Tipper at du hverken kjører kabelcråssover eller benkpress, men kjører på med silikoner for å få pupper istedetfor!

Angående "vennen" din som du er enig med her inne, kan ikke si at han kom med hverken konkret kritikk eller kånstruktivt svar. Kan ikke akkurat se at han plukket mine fakta fra hverandre! Kanskje fordi han veit at det er sånn det fungerer blant de proffeste byggerne (aka kroppsbyggerne og ikke husbyggerne) her i lande! (Norge!)

Har du noen teori som sier at man ikke kan faste OG bygge muskler?Huh Har du lest noe som helst om intermitiant fasting?? Makan til personangrep da???!! Om jeg har silikon skal ikke du bry deg om Wink
Ok. Owned.

Utlogget espen0102

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #41 : 24. desember 2012, 10:36 »
Beklager forvirringen. Som aktiv utdøver er det innimellom litt vanskelig å svare på meningsmannsnivå! Dette er noe av grunnen til at man i den norske rett skal dømmes av likemenn!

Jeg overlater til noen på et lavere nivå å svare deg. Konklusjonen blir alikevel at han sannsynligvis trener for markeringer og ikke styrke!
Mente mer måten du sa dette på. Kan godt hende du har tonnevis med kunnskap, men dette er kunne du formulert på en mye bedre måte.
ML 135kg KB 115kg BP 90kg

16 år 80kg 189cm

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #42 : 24. desember 2012, 11:45 »
Mente mer måten du sa dette på. Kan godt hende du har tonnevis med kunnskap, men dette er kunne du formulert på en mye bedre måte.

Det er jeg helt enig i! Jeg mistet kanskje litt hodet (ikke bokstaverlig!) Skal prøve å skjerpe meg! God jul!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #43 : 24. desember 2012, 11:53 »
Har du noen teori som sier at man ikke kan faste OG bygge muskler?Huh Har du lest noe som helst om intermitiant fasting?? Makan til personangrep da???!! Om jeg har silikon skal ikke du bry deg om Wink

Et hint til deg er å ikke tro på alt du leser fitnessblogger! Dette er ofte jenter som får sin vekst (bokstavelig talt!) av andre faktorer av lite mat! Jeg skal gi deg noen hinter! Silikonpupper er ofte en større årsak til deres vekst enn faste for å si det sånn (Fakta!)!
Intermitant fasting ga ikke mange utslag på nettet, men du mener jo at man får muskler av elipse, zumba (dans!) og 3dmølle (cardio - kondisjon!)! Dette får man kanskje markeringer av, men med mindre du er en sengeliggende pasient (aka syk) så gir det svært lite muskelvekst! Det kan dog gi deg en kropp som gjør at andre vil bidra til din vekst (underforstått!), men forhåpentligvis er ditt antidopingsinntrykk her inne riktig og da avstår du fra slikt!

Håper du ikke skjemmer ut dine foresatte ved å pirke i maten i dag! På julaften kan man spise! Du får helle faste intermillitant lenger etter maten da vetdu!

Venter fortsatt på dine motargumenter mot at kabelvrossåver som Charlie viser på videon ikke gir tverrstriper på pecsa (faguttrykk - latin!)
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget espen0102

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Maskiner vs basisøevelser
« #44 : 24. desember 2012, 11:55 »
Det er jeg helt enig i! Jeg mistet kanskje litt hodet (ikke bokstaverlig!) Skal prøve å skjerpe meg! God jul!
God jul!
ML 135kg KB 115kg BP 90kg

16 år 80kg 189cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!