Skrevet av Emne: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?  (Lest 33530 ganger)

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #90 : 27. desember 2012, 20:31 »
Ha ha ha! Det er den dame! Owned!
Ok. Owned.

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #91 : 27. desember 2012, 20:51 »
Skal dere ødelegge tråden! Lag heller en tråd om hvem som er verdens mest senesterke menneske!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #92 : 28. desember 2012, 15:17 »
Har ikke lest alt her, men mener å ha lest "sammenligninger" av styrkeløfter vs strongman i å sykle opp bakke og at strongman da hadde motor ( siden han ike var ren) Men hva med "klesdopinga"?? Blir jo akkurat det samme jo, bare enda mer unaturlig nestem. Greier ikke ha drakt, skjorte på seg selv engang å går som en robot bort mot stangen. Kan du ikke løfte det naken så kan du ikke løfte det!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #93 : 28. desember 2012, 17:03 »
Har ikke lest alt her, men mener å ha lest "sammenligninger" av styrkeløfter vs strongman i å sykle opp bakke og at strongman da hadde motor ( siden han ike var ren) Men hva med "klesdopinga"?? Blir jo akkurat det samme jo, bare enda mer unaturlig nestem. Greier ikke ha drakt, skjorte på seg selv engang å går som en robot bort mot stangen. Kan du ikke løfte det naken så kan du ikke løfte det!
God kommentar!

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #94 : 28. desember 2012, 18:24 »
Har ikke lest alt her, men mener å ha lest "sammenligninger" av styrkeløfter vs strongman i å sykle opp bakke og at strongman da hadde motor ( siden han ike var ren) Men hva med "klesdopinga"?? Blir jo akkurat det samme jo, bare enda mer unaturlig nestem. Greier ikke ha drakt, skjorte på seg selv engang å går som en robot bort mot stangen. Kan du ikke løfte det naken så kan du ikke løfte det!

I denne tråden har vi da unektelig (selv om noen sikkert vil nekte!) diskurtert hvem som er verdens sterkeste uten utstyr (med med klær!)! Da er vel du også enig i at den som løfter mest (doping eller ei) er den sterkeste!

Selv om man er enig i at den som løfter mest er sterkest, kan man jo samtidig mene at dopere jukser! Det må vel være mulig å holde 2 baller i luften samtidig (hvis man er god!)
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #95 : 28. desember 2012, 18:29 »
Men hva hvis Brian siders som har et løft på 460 i bøy med utstyr klarer å løfte mer en noen andre med utstyr, er han da sterkest?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #96 : 28. desember 2012, 18:32 »
Men hva hvis Brian siders som har et løft på 460 i bøy med utstyr klarer å løfte mer en noen andre med utstyr, er han da sterkest?

Han er da sterkest med utstyr (selv om flere andre har løftet mer enn 460 kg men jeg forstod at det ikke var poenget!) Det vi dog diskuterer er hvem som er verdens sterkeste uten utstyr!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #97 : 28. desember 2012, 23:10 »
Men hva hvis Brian siders som har et løft på 460 i bøy med utstyr klarer å løfte mer en noen andre med utstyr, er han da sterkest?

Hei Hallvard! Enig!
Ok. Owned.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #98 : 29. desember 2012, 11:58 »
Han er da sterkest med utstyr (selv om flere andre har løftet mer enn 460 kg men jeg forstod at det ikke var poenget!) Det vi dog diskuterer er hvem som er verdens sterkeste uten utstyr!

Nei, vi diskuterer hvem som er sterkest i verden  Smiley
 Så vis noen, med sine store muskler, kan løfte mer MED utstyr en noen annen klarer vis de tar på seg utstyr, så er han jo også sterkest. Fordi vis Raw-folk tar på seg utstyr, og ikke klarer å løfte mye med det så er de jo svake i akkurat det.

Hei Hallvard! Enig!

Takk  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #99 : 29. desember 2012, 12:40 »
Nei, vi diskuterer hvem som er sterkest i verden  Smiley
 Så vis noen, med sine store muskler, kan løfte mer MED utstyr en noen annen klarer vis de tar på seg utstyr, så er han jo også sterkest. Fordi vis Raw-folk tar på seg utstyr, og ikke klarer å løfte mye med det så er de jo svake i akkurat det.

Takk  Smiley

Jeg protestetererer!

Man kan ikke låse seg i en ting, man må være åpen! Tenk på utstyrsfolkene da! De vil ikke klare vektløfting en gang med drakter! Derfor ser man på allsidigheten og all logikk tilsier da at man ser på det som er løftet uten utstyr for da ser man på det naturlige maskineriet!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #100 : 29. desember 2012, 12:56 »
Jeg protestetererer!

Man kan ikke låse seg i en ting, man må være åpen! Tenk på utstyrsfolkene da! De vil ikke klare vektløfting en gang med drakter! Derfor ser man på allsidigheten og all logikk tilsier da at man ser på det som er løftet uten utstyr for da ser man på det naturlige maskineriet!

Niks. Nå bare legger du større vekt på en type styrke en en annen. Husk at styrke måles på denne måten: " Hei, se hva jeg klarer"
Eller sagt på en annen måte: Hvis noen er sterk nok til å løfte noe ingen annen klarer er han sterkest.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #101 : 29. desember 2012, 12:59 »
Niks. Nå bare legger du større vekt på en type styrke en en annen. Husk at styrke måles på denne måten: " Hei, se hva jeg klarer"
Eller sagt på en annen måte: Hvis noen er sterk nok til å løfte noe ingen annen klarer er han sterkest.

Jeg ser på allsidigheten! Du ser jo bare på knebøyer og benkpresser med utstyr! Hva med alle øvelser uten utstyr eller om det ikke finnes utstyrer for! Verdens sterkeste menneske bør være sterk i knebøyer, benkpresser, markløfter, rykk, støt, press over hodet og kanskje også håndbak! Utstyr kan ikke gi mye hjelp i de siste! Man må derfor se på allsidigheten! Jeg har forstått det som at han savickas er allsidig i alle! Ikke Siders!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #102 : 29. desember 2012, 13:52 »
Niks. Nå bare legger du større vekt på en type styrke en en annen. Husk at styrke måles på denne måten: " Hei, se hva jeg klarer"
Eller sagt på en annen måte: Hvis noen er sterk nok til å løfte noe ingen annen klarer er han sterkest.
Nei. Dette er feil. Et godt eksempel som illustrerer dette: En manual på 30 kg ligger på bakken. Dette er en fatgrip-manual hvor håndtaket er 25 cm i diameter. Her har vi én som aldri har trent vekter, basketspiller og 2 meter og 30 cm. Han griper tak i manualen. Og løfter den. Som ingenting. Den kunne veid 50 kg også. Så kommer Paul Anderson, ansett som verdens sterkeste mann i sin tid i mange ting, og manualen rikker seg ikke. Er basketspilleren som fikk opp manualen som ingenting sterkere enn Paul Anderson? Nei, på ingen som helst måte. Paul Anderson ble ikke gitt muligheten til å vise sin styrke, han ble gitt muligheten til å vise om han hadde lange nok fingre til å gripe rundt manualen. Samme med f.eks. en grepsmaskin som måler trykket man kan skape ved å klemme. En slik maskin må tilrettelegges slik at den med små hender klarer å gripe rundt klemmene uten for mye om og men.

Ta f.eks. knebøy med utstyr. Uten utstyr finnes det kanskje folk som løfter 300 kg opp til stickingpoint, 280 kg akkurat i stickingpoint og 320 kg akkurat etter sticking point og opp. En slik utøver vil være sterk nok til 280 kg i knebøy. Man er ikke sterkere enn sitt svakeste (svakeste, ikke dårligste )ledd.

Med utstyr kan utstyret eliminere stickingpointet og man løfter plutselig 350 kg i bunn, 350 kg i stickingpoint og 370 kg på toppen. Ja, da blir det 350 kg.

En annen som ikke har stickingpoint (vet ikke om det finnes, men...) løfter 300 kg gjennom hele løftet og gjør derfor 300 kg uten utstyr. Med utstyr gjør han 350 kg.

Disse to løfterne er da ikke like sterke, men like gode med utstyr. Ikke evnen til å bruke utstyret (prestasjonen), men de får like gode resultater av å bruke det.

Det er derfor viktig å ha tunga rett i munnen. Det er forskjell på best og sterkest. Og den beste er ikke alltid den sterkeste og den sterkeste er ikke alltid den beste. Så om noen løfter noe som en annen ikke løfter så betyr ikke det at den første er sterkere. Det må evalueres.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #103 : 29. desember 2012, 14:26 »
Han er nok en bedre basket spiller

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #104 : 29. desember 2012, 14:34 »
Han er nok en bedre basket spiller

Savikas? Eller Siders? Har sett bilde av begge. Vanskelig å bli god i basketball for dem! Kanskje dekan spille centre?
Ok. Owned.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!