Skrevet av Emne: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?  (Lest 33368 ganger)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« : 23. desember 2012, 00:17 »
Å kåre verdens sterkeste menneske er ikke lett. Strongman er en allsidig styrkeidrett og har kanskje mest retten på å kåre den sterkeste mannen, men både den sterkeste vektløfteren og den sterkeste styrkeløfteren får ofte samme tittel. En som behersker alle tre er på toppnivå er kanskje berettiget til en sånn tittel? Er jo en del som behersker to av disse tre idretten (Shane Hamman, VL/SL. Mark Henry VL/SL), men er det mange som har vært topp i alle tre? Jeg kommer bare på en: MIKHAIL KOKLYAEV! Er han verdens sterkeste menneske

http://www.youtube.com/watch?v=WVGDHluuqYI

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #1 : 23. desember 2012, 00:26 »
Er han verdens sterkeste menneske

Dette er jo et kompleksitets spørsmål! Snaker mann om verdenes sterkeste må jo han løfte mere enn de andre, men han du omtaler løfter vel ikke mest i noe? Kan han være verdens sterkeste når andre løfter mer enn han! Er Cologna verdens beste skiløper fordi han vinner verdenscupen sammenlagt når Northug vinner 3 vm gull og Cologna 0 vm gull?
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #2 : 23. desember 2012, 00:29 »
Dette er jo et kompleksitets spørsmål! Snaker mann om verdenes sterkeste må jo han løfte mere enn de andre, men han du omtaler løfter vel ikke mest i noe? Kan han være verdens sterkeste når andre løfter mer enn han! Er Cologna verdens beste skiløper fordi han vinner verdenscupen sammenlagt når Northug vinner 3 vm gull og Cologna 0 vm gull?
du kan ikke sammenlikne langrenn og styrke. Jeg syntes man bare skal velge blant folk som ikke doper seg. Ellers blir det juks.
Ok. Owned.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #3 : 23. desember 2012, 00:34 »
du kan ikke sammenlikne langrenn og styrke. Jeg syntes man bare skal velge blant folk som ikke doper seg. Ellers blir det juks.
Godt poeng

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #4 : 23. desember 2012, 00:35 »
du kan ikke sammenlikne langrenn og styrke. Jeg syntes man bare skal velge blant folk som ikke doper seg. Ellers blir det juks.

Jeg sammenlingnerte ikke iderettene! Jeg sammenlignerte prestasjonene sett i lys av at man kan være best uten å være best! Tror kanskje ikke du burde kommentrere når du ikke forstår sammenligninger gjort av aktive utdøvere!

Angående doping er jeg prinsipielt enig, men her ser vi mennesket som en industriell enhet og da kan man ikke skille på metall og tre om du forstår. Da må man ta alle råvarer man har tilgjengelig og plukke ut den hardeste, i dette tilfellet den sterkeste - uavhengig av om materialet er kunstig eller naturlig fremstilt!

Skal man følge ditt eksempek kan f.eks bare naturlig sjokolade bli kåret til verdens beste sjokolade, selv om også får eksempel Troika er en sjokolade, men med unaturlige sjokoladiske tilsetninger som gele!!! Det er fortsatt en sjokolade akkurat som en doper fortsatt er en menneske og må regnes med når man snakker om verdens sterkeste!

Makan!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #5 : 23. desember 2012, 00:37 »
Jeg sammenlingnerte ikke iderettene! Jeg sammenlignerte prestasjonene sett i lys av at man kan være best uten å være best! Tror kanskje ikke du burde kommentrere når du ikke forstår sammenligninger gjort av aktive utdøvere!

Angående doping er jeg prinsipielt enig, men her ser vi mennesket som en industriell enhet og da kan man ikke skille på metall og tre om du forstår. Da må man ta alle råvarer man har tilgjengelig og plukke ut den hardeste, i dette tilfellet den sterkeste - uavhengig av om materialet er kunstig eller naturlig fremstilt!

Skal man følge ditt eksempek kan f.eks bare naturlig sjokolade bli kåret til verdens beste sjokolade, selv om også får eksempel Troika er en sjokolade, men med unaturlige sjokoladiske tilsetninger som gele!!! Det er fortsatt en sjokolade akkurat som en doper fortsatt er en menneske og må regnes med når man snakker om verdens sterkeste!

Makan!
Har du tatt deg en skarp en? Wink

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #6 : 23. desember 2012, 00:37 »
Har du tatt deg en skarp en? Wink

Nei, forstår du virkeligen ikke poengene mine?
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #7 : 23. desember 2012, 00:41 »
Nei, forstår du virkeligen ikke poengene mine?

Ikke vondt ment Smiley Bra med engasjement. Stå på! Smiley

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #8 : 23. desember 2012, 00:44 »
Ikke vondt ment Smiley Bra med engasjement. Stå på! Smiley

Takk! Du er en av de beste posterne her inne så tar til meg det! Du er en ressurs for et forum på vei ned!
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #9 : 23. desember 2012, 00:46 »
Takk! Du er en av de beste posterne her inne så tar til meg det! Du er en ressurs for et forum på vei ned!
Thanks man!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #10 : 23. desember 2012, 02:45 »
Kanskje dere kan fortsette selvforherligelsen på innboks?

Selvfølgelig kan ikke dopede utøvere være med i noe som helst. Akkurat som at dopere ikke kan bli verdens raskeste sprinter, verdens beste fotballspiller(utifra din definisjon er han vel så mye fotballspiller som de med rent mel i posen) eller verdens beste syklist, kan ikke en person som jukser få tittelen verdens sterkeste mann. Det tilsvarer at en syklist skulle fått motor og fortsatt stilt i samme ritt som de andre(jo, det gjør det, for motoren til sykkelen hans er kroppen, og den er trimmet utover normal evne).

Videre kan man spørre seg om hvor viktig det er, med alt fra midtøstenkonflikten, via økonomiproblemene i europa i bakhodet, å kåre noen innen noe så flåsete som verdens sterkeste mann. Sikkert noen som bryr seg, men neppe nok til at mannen i gata merker det

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #11 : 23. desember 2012, 03:32 »
Synes Koklaev er litt høy på pæra så stemmer ikke på han. Bare min mening.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #12 : 23. desember 2012, 03:44 »
Kan ikke, skal ikke, bør ikke. Aktivutdøver har helt rett i sine poenger. Verdens sterkeste mann, om man skal kunne kåre dette, er mest sannsynlig dopet. Er han ikke dopet kunne han blitt sterkere om han hadde dopet. Og han er fortsatt en mann. Det sto ingenting om dopet eller ikke dopet. Eneste kriterie er at man er et menneske. Verdens beste kroppsbygger vinner Mr.Olympia,  sannsynligvis hvis politikken ikke spiller noen rolle, men det trenger ikke å være verdens flinkeste kroppsbygger og det er i alle fall ikke verdens beste kroppsbygger uten doping.

Poenget er altså at det spiller ingen rolle HVORDAN man har oppnådd noe når noe skal kåres på bakgrunn av hva man kan gjøre. Hvis en person er sterkere enn det som blir omtalt som den sterkeste mannen i verden så er denne personen verdens sterkeste mann om ikke noen andre igjen er sterkere da. At det er umoralskt og at det er juks i forhold til han som ikke bruker doping er en like selvfølgelighet, men juksemakeren ER, har blitt, fysisk sterkere. Han klarer 460 kg i markløft mens den rene klarer 400 kg. Han klarer 400 kg i rawbøy mens den rene klarer 360 kg. Han har muskler, nervesystem osv. som yter mere enn motstanderen. Enkelt og greit. Mühlegg VAR raskest i verden på ski, men han vant ikke fordi han ikke fulgte reglene, men han VAR raskest. Ben Johnsen VAR raskest (i verden) under 100 meter i OL i Seoul, men én som ikke stilte til start under dette OL ville nok ha blitt olympisk mester om all-time-drugfree mennesker hadde stilt.

Det høyeste mennesket som har levd hadde en sykdom som gjorde at han ble så høy. Han ble likevel høyest og er kåret til å være høyest, men han er ikke høyest av de som ikke har hatt denne sykdommen. Han er kanskje bare 210-220 cm maks?

Spørsmålet til trådstarter diskvalifiserer altså ingen. Det inkluderer alt som kan gå på to føtter og kan kalles menneske. Gorillaer blir derfor eksludert. Doperer blir det ikke. Og det tar selvsagt bare for seg styrke, ikke hva andre faktorer som f.eks. utstyr kan tilbringe.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #13 : 23. desember 2012, 03:49 »
enig. Så da vi ta med utdøvere som Pål Anderson, ed koan og Sturla. Selv om ikke alle av de hører med i denne diskusjonen

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #14 : 23. desember 2012, 09:19 »
Kan ikke, skal ikke, bør ikke. Aktivutdøver har helt rett i sine poenger. Verdens sterkeste mann, om man skal kunne kåre dette, er mest sannsynlig dopet. Er han ikke dopet kunne han blitt sterkere om han hadde dopet. Og han er fortsatt en mann. Det sto ingenting om dopet eller ikke dopet. Eneste kriterie er at man er et menneske. Verdens beste kroppsbygger vinner Mr.Olympia,  sannsynligvis hvis politikken ikke spiller noen rolle, men det trenger ikke å være verdens flinkeste kroppsbygger og det er i alle fall ikke verdens beste kroppsbygger uten doping.

Poenget er altså at det spiller ingen rolle HVORDAN man har oppnådd noe når noe skal kåres på bakgrunn av hva man kan gjøre. Hvis en person er sterkere enn det som blir omtalt som den sterkeste mannen i verden så er denne personen verdens sterkeste mann om ikke noen andre igjen er sterkere da. At det er umoralskt og at det er juks i forhold til han som ikke bruker doping er en like selvfølgelighet, men juksemakeren ER, har blitt, fysisk sterkere. Han klarer 460 kg i markløft mens den rene klarer 400 kg. Han klarer 400 kg i rawbøy mens den rene klarer 360 kg. Han har muskler, nervesystem osv. som yter mere enn motstanderen. Enkelt og greit. Mühlegg VAR raskest i verden på ski, men han vant ikke fordi han ikke fulgte reglene, men han VAR raskest. Ben Johnsen VAR raskest (i verden) under 100 meter i OL i Seoul, men én som ikke stilte til start under dette OL ville nok ha blitt olympisk mester om all-time-drugfree mennesker hadde stilt.

Det høyeste mennesket som har levd hadde en sykdom som gjorde at han ble så høy. Han ble likevel høyest og er kåret til å være høyest, men han er ikke høyest av de som ikke har hatt denne sykdommen. Han er kanskje bare 210-220 cm maks?

Spørsmålet til trådstarter diskvalifiserer altså ingen. Det inkluderer alt som kan gå på to føtter og kan kalles menneske. Gorillaer blir derfor eksludert. Doperer blir det ikke. Og det tar selvsagt bare for seg styrke, ikke hva andre faktorer som f.eks. utstyr kan tilbringe.


Dette høres ut som argumentasjon fra en uten rent mel i posen. Har flere bekjente som deler slike dopingholdninger og det er ikke sunt... Greit du er sterk, men kanskje du burde åpne øynene litt? Dette er ikke vondt ment men livet er mer enn et skummelt ytre (hanekam og muskler) og benkpress. Wink

Doping burde ALDRI forekomme. Selv ikke i en styrketest!!!!
Ok. Owned.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!