Skrevet av Emne: Pull-ups  (Lest 1955 ganger)

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Pull-ups
« : 08. januar 2013, 11:13 »
Hei. Jeg og ei venninne har et veddemål eller egentlig bare et mål om å klare 5 pullups i løpet av året. Satser ikke så altfor stort men stort nok. Jeg lurer igrunn på hvilken øvelser det er best å jobbe med for å få til dette. Vi holder oss oppe så lenge som mulig for så å slippe oss så sakte som mulig ned. Og vi merker jo at dette blir bedre og bedre. Men skulle gjerne hatt litt mer fort gang, og noe som virkelig kan hjelpe. Har dere noen tips? Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Sv: Pull-ups
« #1 : 08. januar 2013, 12:57 »
Ja, negative repetisjoner er lurt! Også blir det etterhvert 1 vanlig + 4 hopp og hold, 2 vanlige + 3 hopp og hold også videre. Så går det også an å ta repetisjoner med hjelp, at dere holder beina til hverandre. Ellers er jo det meste som aktiverer rygg og biceps til hjelp. Markløft og nedtrekk for eksempel. Lykke til!  Smiley

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Pull-ups
« #2 : 08. januar 2013, 13:06 »
Ja, negative repetisjoner er lurt! Også blir det etterhvert 1 vanlig + 4 hopp og hold, 2 vanlige + 3 hopp og hold også videre. Så går det også an å ta repetisjoner med hjelp, at dere holder beina til hverandre. Ellers er jo det meste som aktiverer rygg og biceps til hjelp. Markløft og nedtrekk for eksempel. Lykke til!  Smiley

Takk for svar! Ja, vi driver å jobber med markløft i hvertfall, det er jo så gøy!
Og takk igjen Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Pull-ups
« #3 : 08. januar 2013, 15:41 »
En grei maskin for dette er pull-ups med støtte. Her kan du regulere hvor mye du skal løfte. Andre øvelser for å få dette til å gå som en lek er situps, ryggøvelser og biceps øvelser. Håper dette hjelper Smiley
16 år, 75 kg, 187 cm

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Pull-ups
« #4 : 10. januar 2013, 11:42 »
En grei maskin for dette er pull-ups med støtte. Her kan du regulere hvor mye du skal løfte. Andre øvelser for å få dette til å gå som en lek er situps, ryggøvelser og biceps øvelser. Håper dette hjelper Smiley

Takk skal du ha Smiley Nå burde vi hvertfall greie å nå målene!
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Pull-ups
« #5 : 10. januar 2013, 12:01 »
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!