Skrevet av Emne: Intervall/Joggeprogram.  (Lest 1701 ganger)

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Intervall/Joggeprogram.
« : 10. januar 2013, 14:42 »
Hei, satte meg ned i sted, og skrev ned et lite "program" (igrunn ikke et program, men treningsmetoder).
Jeg har drevet med jogging en stund nå, men begynner og bli lei, så har bestemt meg for å begynne med litt mer variert kondisjons trening.

"Programmet"...:


Hardøkt med blanding av jogging, Intervaller, spensthopp og armhevinger. Jeg kaller dette programmet 40+40, fordi det går ut på å jogge 40 meter, løpe 40 meter, jogge 40 meter, løpe 40 meter....

*Jogge 400 meter (5 runder). 1 minutts pause.
*Deretter setter jeg i gang med 40+40, Jogge 40 meter, løpe 40 meter – 5x3 ( når du har løpt 5 ganger, og jogget 5 ganger, er settet ferdig) mellom hver rep. Tar du 3-4 min. Pause.
*3 min pause.
*Spensthopp – 10x3/10x4/10x5. 30 sek pause mellom hver rep.
*40+40 3x3 – 2 min. Pause mellom hver rep.
*Armhevinger – Begynn med så mange du klarer, ta noen min. Pause, og ta så mange du klarer igjen. *Fortsett slik til du ikke klarer mer.



Litt roligere økt med mere fokus på jogging. Kaller denne for Pyramide.

*Jogg 800 meter (10 runder) – løp så fort du klarer siste runde. - 3 min. Pause.
*Jogg 500 meter (6 runder)   - løp så fort du klarer siste runde. - 2 min. Pause.
*Jogg 300 meter (4 runder)  - løp så fort du klarer siste runde. - 1min. Pause.
*Jogg 150 meter (2 runder) - løp så fort du klarer siste runde. - 30 sek. Pause.
*Spensthopp 10x3 – 15 sek. Puse mellom hver rep.


Dette er så klart ikke "mitt" program, har helt sikkert blitt brukt lignende "program" tidligere også, men uansett... Hva syns dere? tror dere dette funker bra, og gir det fremgang? Smiley Tenker og prøve å få skrevet ned et oppsett til, slik at jeg jogger 3 ganger i uka, med et forskjellig "program" for hver gang. slik at det blir variasjon. i tillegg til dette driver jeg også med styrketrening 3-4 ganger i uka, så det er fullt opp.. Cheesy satser på og forbrenne mye fett fremover!

Håper noen melder interesse i tråden min, og mange svar!
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget biiist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Intervall/Joggeprogram.
« #1 : 10. januar 2013, 17:12 »
Selfølgelig vil du få fremgang! Men du vil jo få størst fremgang på akkurat det du trener.

Hvis du var ute etter å øke den anaerob/aerob utholdenhet eller å øke den anaerobe terskelen ville denne treningen ikke være spesifikk nok, hvis du skulle jobbet med et av disse målene. Men for en som enkelt og greit vil i bedre form er dette er kjempe greit program hvor du lett kan måle fremgang. Såfremt du ikke trener mot noe spesifikk aktivitet er dette en fin måte å fortsette å holde motivasjonen oppe på i trening.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!