Skrevet av Emne: JanB Diddl bakk in Tåwn!  (Lest 130520 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #105 : 12. februar 2013, 19:02 »
Puh, nå rett etter at jeg hadde pusset tennene og var klar for å legge meg kl 2310 så kom jeg på at jeg hadde glemte å ta kreatin i dag. Det hadde tatt seg ut hvis jeg ikke hadde kommet på det i tide. Hadde det gått 50 minutter til så hadde all innsatsen så langt vært totalt bortkastet. Det er ikke rart man kan blir litt nervøs av vekttrening.

I går kveld tabbet jeg meg helt ut. Jeg tok ikke kreatinen. Jeg hadde lagt meg, kom på at jeg ikke hadde tatt den, men innså at det fremdeles var tid igjen siden klokka var ca 2330. Jeg smilte derfor for meg selv og var veldig fornøyd med at jeg ikke hadde glemt det. Og så sovnet jeg av tilfredshet! Så jeg fikk ikke tatt kreatinen!! Innså det ikke før i dagtidlig!!! Men heldigvis så har jeg en del erfaring, så jeg var i stand til å regne ut hvor mye ekstra jeg måtte ta på morgenen for å kompensere best mulig. Puh! Det var virkelig nære på denne gangen. Man skal ikke dra slike ting alt for langt, for da blir det før eller senere for sent.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #106 : 12. februar 2013, 22:06 »
Uke 6 GVT 10 reps - økt 17 - Tir 12.2.2013

Legger 2 sett
DB laterals + bent laterals: 2 sett
DB wrist curl + rev wrist curl: 2 sett
Chins assist maskin: - 35 + kloss x 10 x 3 sett, et aller annet x mange reps x mange sett
Dips assist maskin: -20 + kloss x 10 x 3 sett, et aller annet x mange reps x mange sett
Markløft: 60, 80, 100 x 3 x 5 sett
DB laterals + bent laterals: 2 sett
DB wrist curl + rev wrist curl: 2 sett

Ei veldig merkelig økt. Såpass merkelig at det kommer en egen artikkel om det i TF Mag. Bare noe jeg kom på.

Han som trente 1/36-dels utfall i smithmaskin med 140 kg kjørte i dag ez scott curl med 12,5 kg, så det er relativt liten korrelasjon mellom utfall og curl.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #107 : 12. februar 2013, 22:14 »
Planlegger nå ei økt til på ærmene og skuldræne, Da har jeg kjørt 6 uker med GVT 10-reppere, totalt 18 økter. Det er relativt mange økter på en GVT-runde, men jeg har kjørt såpass lett at det er kun de siste øktene at det har begynt å butte litt. Siden det begynner å bli tyngre nå så mener enkelte at jeg har 2 valg:
- 1. Kjøre på med sterioder, veksthormåner og insølin og drite i alt annet enn kråps-byging
- 2. Ta 9 dagers Stratægisk Nedtræning, og deretter fortsette med en ny rundt GVT med 6-reppere.

Selv så mener jeg at jeg kun har ett valg, og det er Stratægisk Nedtræning. Jeg har tross alt ikke planlagt å hente prof-kårte mitt enda i IFBB.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #108 : 12. februar 2013, 22:39 »
Min påstand er at GVT er for "bygging" som Dietmar mengde er for styrkeløft. Enig?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #109 : 12. februar 2013, 22:53 »
Min påstand er at GVT er for "bygging" som Dietmar mengde er for styrkeløft. Enig?

Nja-jo-njei-muligensikkeheltutenkelig.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #110 : 12. februar 2013, 22:58 »
Det minner jo litt om konvensjonell alternativ trening.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #111 : 13. februar 2013, 07:40 »
"Tren" hard, eat "clen" er for bygging det Dietmar mengde er for styrkeløft.

Byggere trenner hardt, og så spiser de mer clen. Enkelt.

Hvis du velger strategisk nedtrening antar jeg at du ikke bor i bilen med Flexbladene dine lengre? Useriøs bygging i såfall.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #112 : 13. februar 2013, 09:58 »
"Tren" hard, eat "clen" er for bygging det Dietmar mengde er for styrkeløft.

Byggere trenner hardt, og så spiser de mer clen. Enkelt.

Hvis du velger strategisk nedtrening antar jeg at du ikke bor i bilen med Flexbladene dine lengre? Useriøs bygging i såfall.

Har ikke bil, og Flexbladene kastet jeg i 2007.
Hva mener man om stratetisk nedtræning nå om dagen?  Sånn i bransjen liksom?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #113 : 13. februar 2013, 11:00 »
Har ikke bil, og Flexbladene kastet jeg i 2007.
Hva mener man om stratetisk nedtræning nå om dagen?  Sånn i bransjen liksom?


Vel, nå er ikke jeg i bransjen som sådan, men utfra det jeg har lest, så forstår jeg det som at langt fra konkurranse evt konkurannsje, så Trenner de mer, og nærmere konkeransje så spiser de mer Clen. Om det betyr at de foretar en strategisk nedTrenning vet jeg ikke. Tror de som Trenner for lite må lever inn prof kårtet sitt.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #114 : 13. februar 2013, 11:14 »
Vel, nå er ikke jeg i bransjen som sådan, men utfra det jeg har lest, så forstår jeg det som at langt fra konkurranse evt konkurannsje, så Trenner de mer, og nærmere konkeransje så spiser de mer Clen. Om det betyr at de foretar en strategisk nedTrenning vet jeg ikke. Tror de som Trenner for lite må lever inn prof kårtet sitt.

Tenkte lit mer på sån "clean" trening enn clen trening.
Husker at før i væla så var f.eks Bjørge Fagerdal å De en proponent for HST og strategisk nædtrening. Men vet ikke om han å de har skif-tet mening eller kun-skaper de siste årene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #115 : 13. februar 2013, 11:54 »
Har vanskelig for å svare seriøst på dette av en haug med grunner. Først og fremst fordi jeg har så lite kontinuitet i min egen trening at jeg knapt har bruk for planlagt nedtrening, får plenty av det helt uten å planlegge. Liker ikke å anbefale ting jeg ikke har prøvd selv. Når det er sagt: i de periodene jeg har trent kontinuerlig over en periode liker jeg å ta en planlagt "pause". Kall det gjerne nedtrening. John McCallum kalte det "softening up" på 60-tallet, og jeg tviler egentlig på om Fagerborgrevyen, Sandstrøm eller John Norum har noe særlig bedre å komme med for aktive mosjonister som prøver å bli store og sterke uten å Trenne hardt eller spise Clen.

Svaret for min del er: når jeg føler for det. Fryktelig useriøst, jeg vet.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #116 : 13. februar 2013, 16:06 »
Nja-jo-njei-muligensikkeheltutenkelig.


Tanken bak det var at tankegangen på begge heller tar 10 sett på en god øvelse, enn ett sett på ti forskjellige øvelser. Sier jo ikke at det er helt likt, sier bare at høyt volum/mengde i få øvelser kan være vanvittig effektivt.

Tenkte å opprette en egen tråd, men dropper den bare her: http://www.youtube.com/watch?v=WME8sZc3K_U Bakomdokumentar om pumping iron! Har faktisk ikke sett denne før. Fantastisk.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #117 : 13. februar 2013, 18:54 »
Tanken bak det var at tankegangen på begge heller tar 10 sett på en god øvelse, enn ett sett på ti forskjellige øvelser. Sier jo ikke at det er helt likt, sier bare at høyt volum/mengde i få øvelser kan være vanvittig effektivt.

Tenkte å opprette en egen tråd, men dropper den bare her: http://www.youtube.com/watch?v=WME8sZc3K_U Bakomdokumentar om pumping iron! Har faktisk ikke sett denne før. Fantastisk.

Greia er vel heller at enten det er bygging eller styrke så er det lurere å trene godøvelser(eller varianter over disse) hyppig og med bra mengde, enn typiske byggesplitter. Aberet er at det krever mere hjernevirksomhet, da du må ha en plan over intensitet og progresjon.
Har satt en del hobbybyggere på slike program og de legger på seg mer muskler på noen få mnd, enn de gjør på et par år med standard byggesplitter.(Ikkebolere)
Oppleggene må være helt spikra hele veien ellers er det en del som blir for ivrige og går på en smell.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #118 : 14. februar 2013, 22:38 »
Min påstand er at GVT er for "bygging" som Dietmar mengde er for styrkeløft. Enig?

Interressant observasjon. Jeg tror nok imidlertid at Dietmar er mer effektivt både for SL og bygging som sådan enn GVT, totalt sett. GVT har sin plass, men mer som en "periode" eller what not innen BB.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #119 : 14. februar 2013, 22:40 »
Jan, en fyr med ditt hode, din erfaring og ditt muskelminne kunne kanskje med fordel sjekket ut DC/Dante/Doggcrapp. Bare for inputen, om ikke annet. Er ikke helt der selv, men har tatt med meg mye derfra. Det med extreme stretches i de tilfeller der man er fysiologisk "prepared" for det er et noe å få med seg i seg selv Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!