Skrevet av Emne: JanB Diddl bakk in Tåwn!  (Lest 130576 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #330 : 13. juni 2013, 19:59 »
Så Fabian Stang nå på Bislett Games, og sa til kona "He's the janitor... I mean the mayor of Oslo"
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #331 : 13. juni 2013, 21:49 »
Glemte vannflaska mi på trening i dag, og tenkte over den vanndiskusjonen du hadde tidligere her. Merket at jeg ikke trengte å DRIKKE så mye vann, og at det nok er overdrivelse å drikke ned flere liter, men merket at om en trener intensivt, så puster èn en del, og dermed tørkes munnen ut - og at derfor er ganske greit å drikke små slurker for å slippe ubehaget med helt tørr munn.

Men jeg er ikke aktiv utdøver lenger, så dette kan bare være noe tull også.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #332 : 13. juni 2013, 21:55 »
Glemte vannflaska mi på trening i dag, og tenkte over den vanndiskusjonen du hadde tidligere her. Merket at jeg ikke trengte å DRIKKE så mye vann, og at det nok er overdrivelse å drikke ned flere liter, men merket at om en trener intensivt, så puster èn en del, og dermed tørkes munnen ut - og at derfor er ganske greit å drikke små slurker for å slippe ubehaget med helt tørr munn.

Men jeg er ikke aktiv utdøver lenger, så dette kan bare være noe tull også.

Dette kan være samme fenomen som når man (mis)bruker lypsyl og leppene føles tørre når man ikke konstant tar på fett på leppene...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #333 : 13. juni 2013, 22:03 »
Glemte vannflaska mi på trening i dag, og tenkte over den vanndiskusjonen du hadde tidligere her. Merket at jeg ikke trengte å DRIKKE så mye vann, og at det nok er overdrivelse å drikke ned flere liter, men merket at om en trener intensivt, så puster èn en del, og dermed tørkes munnen ut - og at derfor er ganske greit å drikke små slurker for å slippe ubehaget med helt tørr munn.

Men jeg er ikke aktiv utdøver lenger, så dette kan bare være noe tull også.

Dette er kun en vanesak. Hvis man venner seg til å ikke drikke så blir man heller ikke tørr i munnen. Det blir litt som de som alltid spiser frokost som føler at de er i ferd med å dævva av sult hvis de en dag ikke får spist før lunch.

Jeg hadde nesten ikke tørr munn selv når jeg hverken spiste eller drakk på 3 døgn.
Man blir også mindre tørr jo mer man puster gjennom nesa. I ashtanga så svetter jeg flere liter på 1,5 til 2 timer, men har null tørste og er ikke tørr i munnen. Kan fint gå flere timer etterpå før jeg drikker, uten at jeg merker noe.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #334 : 13. juni 2013, 22:21 »
Aha, skjønner! Sikkert vanesak ja, det du sier med lipsyl stemmer jo veldig godt. Tror jeg har hatt "behov" for lipsyl en eneste gang i mitt liv, og det var etter å ha blitt litt solbrent.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #335 : 13. juni 2013, 23:13 »
Du får ta en gjesteopptreden på 24Fitness en dag. Regner med at vi konkluderer at vi kan stille i Mr O begge to!


Kan komme og ta ei tung knebøyøkt som oppkjøring! Gleder meg allerede!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #336 : 16. juni 2013, 23:17 »
Har deffa hele helga og gått opp 100 gram. EPIC FAIL!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #337 : 16. juni 2013, 23:22 »
Mandag og onsdag blir de to siste dagene på programmet. Så blir det ei uke+ nedtrening, og så noe nytt. Å skan gjøra da tru? DSP? Rest-pause? GVT 0-reppere? Doggkrapp? 20x20? 100 reps? HIT? Intensity or Insanity?

Skal uansett droppe en del på kaloriene, slik at jeg blir litt lettere i krøppen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #338 : 16. juni 2013, 23:23 »
Kanskje kun trene legger, lårsveip, øvre lats, skuldre og underarmer.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #339 : 17. juni 2013, 14:16 »
Crossfit?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #340 : 17. juni 2013, 20:35 »
Crossfit?

Nei det blir litt for mye styr. Det er mye bra med crossfit, og mye morsomme øvelser, men jeg foretrekker å ha litt mer kontroll og aktiv planlegging og mindre Vanvidd-Arvid-økter.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #341 : 17. juni 2013, 20:52 »
Kåmbakk Økt 63 - Uke 24 - 3 reps  Uke 9 - Man 17.6.2013

Oppvarming: Nei ikke tale om!

Supersquat: 140 x 3, 170 x 3, 190 x 3, 210 x 3, 220 x 3
Markløft: 110x3, 130 x 3, 150 x 3

Okay, det var siste økta på 3-reppere i supersquat og mark, og nest siste dag med Kanelgifler.

Supersquatten gikk veldig bra. Det tyngste jeg hadde kjørt før denne økta var 170 x 3 x 5 sett. 50 kg mer (220 x 3) gikk greit, og jeg tipper jeg kunne ha tynt ut 3 reps på 230 og kanskje også 240, men jeg tok ingen sjanser. Ingen vits i å maxe helt ut for egoet sin skyld. Så beinstyrken er relativt bra tatt i betraktning at jeg bare har trent bein i litt over 5 mnd. Såvidt jeg kan huske så kjørte jeg ikke tyngre enn 200 kgx 5 eller noe i den duren på det tyngste i 2009 når jeg trente mot den andre konken i AF, og da hadde jeg trent beina i ca 10 mnd hvis jeg ikke husker feil.

I mark så har jeg ikke vært over 110/120 kg mer enn noen få ganger og fokuset har vært på mengde og eksplosivitet. 150 x 3 gikk lett, men jeg kjente at korsryggen måtte begynne å jobbe litt, og siden det er så uvant å ikke bare kjøre veldig lett vekt så begynte muskler som vanligvis ikke jobber å kontrahere ganske kraftig, bl.a. i brystet. Ville ikke dra på meg noen krampe eller strekk i brystet for å briefe (for meg selv) med tyngre vekter, så jeg ga meg etter en lett treer på 150. Usikker på hva jeg kunne ha maxet på en treer, men jeg har ingen øvelse i å tyne på "tunge" vekter nå i mark, så det var ingen vits i å gå noe høyere. Rimelig happy med dette siden jeg bare har trent veldig lett, og før denne 5 mnd perioden hadde jeg ikke trent mark eller korsrygg på 10 år. Det ville uansett vært ganske tåpelig å forsøke å gå "høyt" for å sammenligne med tidligere styrke, siden jeg som styrkeløfter for 10 år siden dro en treer på 240 raw og dette er jeg milevis unna nå.    

I morgen blir det siste økt, med pyramide med 3ere i dips. Gir antakeligvis blaffen i å maxe i Yates Row, fordi det har egentlig liten hensikt.

Etter dette blir det strategisk nedtrening i 9-11 dager, med en innbebygd kraftig Spring Cleaning på Alle Nivåer.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #342 : 17. juni 2013, 21:00 »
Denne introen her er helt Konge. Tenke seg til at dette var i 1985 og nå er det bare drit-introer, selv om de  har hatt nesten 30 år til forbedringer!


Olyympia. Mister Olyyympia. Olyympia. Joe Weider's Olympia.
Olyympia. Mister Olyyympia. Olyympia. Joe Weider's Olympia. Olyyympiaaaaa!


http://www.youtube.com/watch?v=N6AF1c6iqj0
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #343 : 17. juni 2013, 21:35 »
Når vi snakker om Mr O så må jeg poste denne videoen som er en mine all time favoritter. Sergio Oliva gjorde comeback i Mr O i 1984, 12 år etter forrige opptreden i Mr O. Han var riktinok med i en del obskure forbund i mellomtiden, men i 84 var det uansett mange år siden han sist hadde vært på scenen.

Jeg begynte å trene vektløfting i 1981, og jeg mener å huske at den første gangen jeg så et ordentlig amerikansk bodybuilder-blad var i 1982 når jeg så Flex og M&F på kiosken. Før dette hadde jeg lest litt i Nya Kraftsport og Hercules, og Kamport og Bodybuilding, som senere ble B&k Sports Magazine. Det var også et engelsk blad som jeg har glemt navnet på (og som irriterert meg litt her jeg sitter). Men nok om det!

Det jeg husker var at ryktene om Sergio sitt comeback førte til en helt elektrisk stemning rundt konkurransen. Jeg leste omtalene i bladene, men det var først i 1988 jeg så VHS-kassetten fra Mr O 1984. Det var helt rått. Selv om han på langt nær var i sin beste form så var det noe helt spesielt med ham, og man kunne fremdeles ane storheten som han hadde vært.

Her er klippet fra Mr O 1984:
http://www.youtube.com/watch?v=mnix4uqdTKI
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #344 : 17. juni 2013, 21:41 »
Viktig å få med seg introduksjonen også. Sinnssykt kult:

"A former Mr World. A former Mr Universe. A three times Mr Olympia. He is known as The Myth. Sergioooo Oliiivaaaaa!!!!"


http://www.youtube.com/watch?v=76955NvE_68

FTW!!!1
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!