Skrevet av Emne: JanB Diddl bakk in Tåwn!  (Lest 130394 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #630 : 24. januar 2014, 11:56 »
Hei Jan.

Bikram Yoga. Hvorfor/hvorfor ikke?
Varmetrening har jeg alltid likt.

Har du noen erfaring med dette?

Ja jeg har prøvd det og synes det er helt okay. Ser ikke noen grunn til å ikke gjøre det så lenge man liker det. Det er litt mer sånn drillsersjant-stil på klassene sammenlignet med annen type yoga. De påståtte effektene av den ekstra varmen har jeg en sunn skepsis til, men igjen så tror jeg ikke det spiller noen rolle hva de hevder så lenge man selv føler at man får noe ut av det. Test det.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #631 : 25. januar 2014, 22:03 »
Ja jeg har prøvd det og synes det er helt okay. Ser ikke noen grunn til å ikke gjøre det så lenge man liker det. Det er litt mer sånn drillsersjant-stil på klassene sammenlignet med annen type yoga. De påståtte effektene av den ekstra varmen har jeg en sunn skepsis til, men igjen så tror jeg ikke det spiller noen rolle hva de hevder så lenge man selv føler at man får noe ut av det. Test det.


Will do.
Har alltid vært litt i tvil om denne typen gruppetimer.
Gir en tilbakemelding når det er utprøvd.
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #632 : 08. februar 2014, 17:59 »
Ferdig med 67 timers tørrfaste ("dry fast"). Dvs totalt avhold fra all mat og væske i nesten 3 døgn. Det gikk helt fint. Følte meg sliten på dag 2, men dag 3 gikk veldig lett. Ingen cravings, nesten ingen sultfølelse, og var nesten ikke tørr i munnen selv med 0 inntak av væske.
Har pusset tennene uten vann, og ikke dusjet, slik at kroppen ikke skal ta inn noe vann på den måten. Ved vasking/dusjing/bading så drar kroppen inn væske gjennom huden.

Trente første økt i dag på 14 uker. 40 kg i bøy og 60 kg i mark. Meldte meg inn på Sats på Solli igjen. Kona har også startet der. Når jeg trente så var jeg 60 timer inne i tørrfasten, men det gikk helt fint.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #633 : 10. februar 2014, 20:09 »
I dag trente jeg med 50 i bøy og 70 i mark. Det var ganske lett. Føler meg veldig strek nå! VEldig strek!!!1
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #634 : 18. februar 2014, 22:26 »
Spennende å følge de forskjellige tingene du tester ut.

Noen andre opplevelser med fasten?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #635 : 19. februar 2014, 09:48 »
Spennende å følge de forskjellige tingene du tester ut.

Noen andre opplevelser med fasten?

I motsetning til vannfaste eller andre typer faste hvor man kun drikker forskjellige "cleansing" ting og tang som i Master Cleanse (vann/sitron/ønnesirup/cayenne), så opplever jeg nesten null sultfølelse, og ingen cravings. Det sier mange andre som tørrfaster også. Dehydrering fører også til at man kommer i ketose raskere. Det beste er nok å allerede være i ketose når man starter tørrfasten. Da føles det enda lettere. Man føler seg jo typisk litt halvdårlig i tidsrommet fra man stopper carbinntak til man er i ketose.

Dagen etter at jeg stoppet fasten så spiste jeg litt havregrøt, og da ble nesa helt tett i løpet av noen sekunder. En eller annen reaksjon på havre kanskje. Det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er bra for meg, men sensitiviteten ser ut til å være kraftig forhøyet etter en slik faste.

Det er nok en ganske vanlig oppfatning at man nesten garantert kommer til å stryke med etter ca 3 dager uten inntak av væske, men så enkelt er det ikke. Kjenner til flere som greit har gjort 5-7 dager, og på et tørrfaste-senter i Russland så gjør mange under tilsyn 10+ dager.

 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #636 : 19. februar 2014, 22:36 »
Takk for svar!

Merkelig det med nesa og havregrøten.

Jeg har hatt nyrestein, så for meg høres det veldig skremmende ut å ikke drikke på flere dager.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #637 : 20. februar 2014, 09:49 »
Ja da bør man  nok være forsiktig. Har hørt om noen av dry fast'erne som hadde problemer med dette, men i følge noen så var svaret å drikke en "alkalixer" drink før fasten. Vet ikke om det er noe i det eller om det bare er tilfeldig.

Fra http://www.theinterstellarplan.com/

"FINAL SUPER ALKALINE ELIXIR BEFORE TAKE OFF
AND UPON LANDING:
1 lemon, 1-2 oz Apple Cider Vinegar,
2 TBS Baking Soda,
8 drops Pure Fulvic Minerals, 1qt Water.
 
*This produces super alkaline state, dissolves any dormant kidney stones and flushes and protects the kidneys."
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget TheRealZeus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #638 : 14. oktober 2016, 13:58 »

Det er nok en ganske vanlig oppfatning at man nesten garantert kommer til å stryke med etter ca 3 dager uten inntak av væske, men så enkelt er det ikke. Kjenner til flere som greit har gjort 5-7 dager, og på et tørrfaste-senter i Russland så gjør mange under tilsyn 10+ dager.

 

Hei, hva skjer? Tørrfaster du ennå! Begynner å bli drøyt lenge

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #639 : 14. oktober 2016, 14:05 »
Hei, hva skjer? Tørrfaster du ennå! Begynner å bli drøyt lenge

Jeg er ingen JanB, kun aktiv utdøver! (tidligere) Det jeg vet er at hvis han fortsatt tørrfaster, så stilte han i hvert fall ikke på nm i bygging i år for der var ingen spesielt tørre.
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn!
« #640 : 22. oktober 2016, 16:21 »
Jeg er ingen JanB, kun aktiv utdøver! (tidligere) Det jeg vet er at hvis han fortsatt tørrfaster, så stilte han i hvert fall ikke på nm i bygging i år for der var ingen spesielt tørre.

Tørr ikke å slutte med fasten!!!1
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!