Skrevet av Emne: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping  (Lest 51038 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #105 : 21. januar 2013, 23:06 »
Det er ikke lenge før det kommer frem at de som har skapt denne debatten jobber for Karbohydratfabrikken.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #106 : 21. januar 2013, 23:11 »
For 20-30 år siden så trodde folk at du kunne bli omtrent like stor som Mr. Olympia ved å trene hardt og spise nok. Idag så er det vel omtrent ingen som tror at det går an lenger. Ikke i nærheten engang. Hele greia har blitt et freakshow, i så måte.

Om det var en vanlig oppfatning i samfunnet den gangen vet jeg ikke, men når jeg begynte å trene som 13-åring i 1981 så husker jeg at det var en stor muskuløs fyr som alle snakket om der jeg bodde. Det gikk rykter om at han brukte proteinpulver, som vi knapt nok visste hva var, men en kompis av meg mente at dette ikke kunne være tilfelle siden han visstnok "ikke tok proteiner". Men han drakk gulrotsaft, og det skulle gi god virkning uten å være juks.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #107 : 21. januar 2013, 23:21 »
Om det var en vanlig oppfatning i samfunnet den gangen vet jeg ikke, men når jeg begynte å trene som 13-åring i 1981 så husker jeg at det var en stor muskuløs fyr som alle snakket om der jeg bodde. Det gikk rykter om at han brukte proteinpulver, som vi knapt nok visste hva var, men en kompis av meg mente at dette ikke kunne være tilfelle siden han visstnok "ikke tok proteiner". Men han drakk gulrotsaft, og det skulle gi god virkning uten å være juks.

En annen sak er at folk ikke hadde noen styring på hva anabole steroider var, ihvertfall på 70-tallet uten at jeg husker noe særlig av det siden jeg ble født i 1971. Det var noen piller og sånt som de som var inne i det brukte og akkurat hvor ille det greiene var det var det ikke så godt å si. Men på slutten av 80-tallet hadde jeg inntrykket av at anti-dop ble en mer gjengs oppfatning blant folk flest, spesielt etter at Ben Johnson startet skredet med dopingavsløringer i internasjonal idrett i 1988.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pråfessoren

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #108 : 22. januar 2013, 00:01 »
Jeg vil tro det finnes svært få personer som har brukt anabole steroider, som ikke tidligere i sin treningskarriere både har prøvd kreatin og proteinpulver. Selv om 100% av steroidebrukerne har begynt med dette etter å ha tatt en proteinshake, beviser ikke det mer enn at 100% av steroidebrukerne også har spist kyllingfilet før de begynte med anabole steroider.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #109 : 22. januar 2013, 00:09 »
Jeg vil tro det finnes svært få personer som har brukt anabole steroider, som ikke tidligere i sin treningskarriere både har prøvd kreatin og proteinpulver. Selv om 100% av steroidebrukerne har begynt med dette etter å ha tatt en proteinshake, beviser ikke det mer enn at 100% av steroidebrukerne også har spist kyllingfilet før de begynte med anabole steroider.


Det er nettopp det. Men hva er best, å være en moralpreker for de "drittungene" som velger å trøkke, er det de vi skal fokusere og bruke energi på. Eller er det bedre å fortsatt ha et såpass liberalt syn på proteintilskudd(kostilskudd) og bevare en betydelig gruppe som eventuelt får littraskere muskler, og synes det er gøy å prøve nye smaker, andre merker (som om det skulle ha noe å si), det er spenningen og motivasjonen som driver disse med en sunnere helse. Dog vil mange av disse være av den yngre generasjonen.   


Smiley
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #110 : 22. januar 2013, 00:28 »
En annen løsning på problemet er å kjøre på med steroider fra starten av, før man har prøvd proteinpulver. Hvis man da begynner med pulver senere så kan ingen si at pulveret var inngangsporten til doping. Da får faktisk steroidene skylda for pulvermisbruk, og etterhvert vil dette føre til at ingen vil bruke doping siden det fører til pulverbruk. Så da blir dopingen uakseptabel og blir mer eller mindre borte. Men siden da bare pulveret er igjen så vil dette igjen kunne vær en inngangsport til doping, siden muligheten til å ta steroider før pulver nesten er borte. Så vinninga blir litt borte i spinninga på en måte.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #111 : 22. januar 2013, 00:53 »
Jeg synes jeg husker en artikkel i en eller annen nettavis der de hadde fulgt en tenåring som drev med styrketrening og steroider. Det han ikke gjorde, var å spise hverken proteinpulver eller noe særlig med mat så alt han oppnådde var å bli en liten hormonklump med små muskler. Han trodde rett og slett at steroidene skulle blåse han opp helt på egen hånd.
Men jeg tror det er en god del som går rett på trening+steroider og så finner de ut av både kosthold og kosttilskudd senere. "skal bli svær nå" og da må man bruke steroider og så må man nødvendigvis trene litt også.

 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #112 : 22. januar 2013, 17:55 »
Sitat
Proteinpulver har vært mye omtalt i media den siste tiden, men akkurat hva det snakkes om er litt diffust.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2446

Veldig diffust...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #113 : 22. januar 2013, 18:37 »

For å si det veldig forsiktig så vekter ikke et innlegg skrevet av og for brukere her, med et bakteppe av sponsorer på kosttilskuddssiden så veldig tungt. Som fanden leser bibelen heter det.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #114 : 22. januar 2013, 18:50 »
For å si det veldig forsiktig så vekter ikke et innlegg skrevet av og for brukere her, med et bakteppe av sponsorer på kosttilskuddssiden så veldig tungt. Som fanden leser bibelen heter det.

Det er vel ikke bare kosttilskuddsaktører som er med på denne siten selv om de er godt synlige. Jeg synes det er en del mataktører av forskjellige slag som dukker opp med jevne mellomrom også.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #115 : 22. januar 2013, 20:45 »
Det er vel ikke bare kosttilskuddsaktører som er med på denne siten selv om de er godt synlige. Jeg synes det er en del mataktører av forskjellige slag som dukker opp med jevne mellomrom også.

Jævla matfolka!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #116 : 22. januar 2013, 20:52 »
Jævla matfolka!


Det er ihvertfall et faktum at ingen bolere har gått rett på dop uten å gå på mat først!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #117 : 22. januar 2013, 20:57 »
Denne tråden har jo utviklet seg til å bli like lang som penisen min. 8 solide centimeter.



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #118 : 22. januar 2013, 21:23 »
Jeg er bare med av gammel vane nå. Snart skifter jeg side og begynner å kjefte på meg selv!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #119 : 26. januar 2013, 13:33 »
Jeg er bare med av gammel vane nå. Snart skifter jeg side og begynner å kjefte på meg selv!

Det er bare å sitere seg sjøl og sette igang det. Det er lov å skifte mening hvis man gjør det med stil.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!