Skrevet av Emne: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping  (Lest 50878 ganger)

Utlogget northpole

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 109

Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #120 : 06. november 2013, 21:46 »
Jeg er helt enig at det kan bli mye fokus på kost tilskudd men at det kan kan også ha sin plass i små mengder.
Vi vet at her i Norge så er vitamin d vanskelig og få i seg nok på vinter tid siden man nesten må spise fisk "hele" tiden. Da kan det være smart men...ikke i mengder som kan være skadelig! Folk som har skap fulle av tilskudd er helt tullete.

Det kan å være smart og ta magnesium. Når det gjelder protein pulver(Whey) så kan det ha sinne postive egenskaper som kan styrke imunforsvaret og ha en bra virkning på mave/tarm.
Jeg kan kjøpe en boks(900g) og ha den i 2 mnd så hoppe over en mnd. Er gunstig tidlig om morgen ved og lage en shaker av havregryn/protein og smak. Som sagt bruk det der det kan ha en gunstig effekt.

Jeg forstår hva han mener men syntes det kom litt galt ut. Foreldre som blir helt paniske siden de trur protein pulver fra Protein-Fabrikken er fulle av ting og tang blir tullete som igjen kan føre til doping blir fort hysteri. Men er helt enig at ungdom og folk flest burdte basere seg på et bra kosthold først og fremst og dermed like og drive idrett! Finne glede og mening over den postive disiplinen man kan bygge seg opp over år som igjen smitter over på andre ting.
Jeg har trent styrke-bygging og noe kondisjon trening over 16 år nå og synes det er like artig eller bedre nå siden hard work pays off. Strenge straffer mot doping kan hjelpe men er bare en kortsiktig løsning. Ungdommen må ta en prat med seg selv om hvorfor jeg virkelig trener!

YT drikken fra Tine samarbeid med ernæringsfysiologer ved Toppidrettssenteret er jo tilsatt protein.

Og foreldre må også tåle og høre på ungdommen dermed være med på en saklig måte hvorfor barnet deres kansje vil prøve og gå den veien uten kjefting og dermed få dem til og forandre kurs fra hjertet hvis det er snakk om doping. Jeg tok den praten med meg selv for 14 år siden. Jeg kjøpte inn steoridene den gangen. Når jeg kom hjem og satt der så ramlet det inn massevis av spørsmål om hvorfor og hvorfor. Det endte med at jeg kastet alt vekk i toalettet og har ikke angret siden.

Og det er ti ganger kulere med en sterk og atletisk ala en gresk gud i 50/60 åra synes jeg da! Mange trur trening er bare nå i ungdommen men den ungdommligheten kan faktisk være mye lengre en man trur.

Protein pulver er kommet for og bli og er fult lovlig og kan ha sinn plass. Hvis man vil ha dop så er det fult mulig og få tak i selv om det er forbudt. Men tren fra hjertet så vil det vare livet ut!


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping
« #121 : 08. november 2013, 13:42 »
Og det er ti ganger kulere med en sterk og atletisk ala en gresk gud i 50/60 åra synes jeg da! Mange trur trening er bare nå i ungdommen men den ungdommligheten kan faktisk være mye lengre en man trur.
Protein pulver er kommet for og bli og er fult lovlig og kan ha sinn plass. Hvis man vil ha dop så er det fult mulig og få tak i selv om det er forbudt. Men tren fra hjertet så vil det vare livet ut!

Ser at det er en god del styrkeløftere født på 60-tallet som gjør det bra i VM. Og en og annen som har passert 60 som løfter tunge vekter. Så en vanlig mosjonist kan godt holde det gående på et greit nivå omtrent livet ut.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!