Skrevet av Emne: SL 5x5 eller Iforms 5x5  (Lest 8316 ganger)

Utlogget Toppene

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SL 5x5 eller Iforms 5x5
« : 22. januar 2013, 11:14 »
Hei!

Har søkt litt rundt etter akkurat denne sammenligningen, men fant ikke noe godt svar.

Jeg er en gutt på 18 år som har veldig lyst til å starte på en av disse programmene. Jeg har trent på studio nå i et halvt år og har fått inn teknikken i baseøvelsene, men jeg har aldri fulgt et strukturellt program. Nå har jeg veldig lyst til å følge en av disse, men er i tvil hvem av de som er "best".

Jeg ønsker å bli sterkere og mer markert. Jeg Får i meg 200g protein hver dag og veier 70kg. Er 188 høy så er veldig spinkel, det man kan kalle løpegutt. Jeg har tatt dette alvorlig og spiser nå hver 2 time havregryn eller kyllingfilet.  Drikker mye vann, og tar tran.

Har også en del spørsmål rundt Stronglifts program. På studioet er det noen idrettskoleelever som trener, og de er veldig motstandere av å ta baseøvelsene flere enn 1 gang i uken. Dette har jeg også fulgt. I stronglifts sitt program ser jeg at man tar basisøvelsene 3 ganger i uka og lurer på om det er bra?

Er amatør når det kommer til dette med restitusjonstid osv. Håper noen kan hjelpe meg med hvilke program jeg burde gå for Smiley

Hilsen
Erik

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: SL 5x5 eller Iforms 5x5
« #1 : 23. januar 2013, 06:35 »
Jeg ville anbefalt Stronglifts 5x5 over 5x5 Powerbuilding-programmet. Grunn:

- Du trener hver muskelgruppe oftere
- Du trener på løftene oftere
- Mer effektiv progresjonsmodell
- Internasjonalt anerkjent. 5x5 Powerbuilding er hovedsaklig kjent i Norge fordi det er satt opp av en nordmann.

Samtidig vil begge programmene kunne fungere. Et program som har fokus på progresjon og baseløft, vil alltid fungere så lenge forfatteren av programmet ikke har benyttet seg av en progresjonsmodell som ikke funker for utøveren.

Blir du sterkere, blir du større. Blir du veldig mye sterkere, blir du veldig mye større.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!