Det er vanskelig og gi konkrete tilbakemeldinger over nett, anbefaler å få hjelp en plass hvor noen kan løfting.
Hadde det bare vært så lett, tror ikke vi har noe vektløfting miljø i Tromsø :/
-Når stanga treffer det punktet som du snakker om, så treffer den trolig akkurat for høyt oppe.
Får å få stanga til å treffe lenger ned er det flere ting som kan prøves. Først er sikkert lurt og filme løfta dine. Hvis du bøyer armene før stanga treffer hofta, så drar du stanga opp til det vonde punktet. Da bør du øve på å slappe av i armene, de skal helst være strake helt opp til stanga kommer til hofta.
Hvis armene dine er strake hele veien opp til hofta, bør du flytte grepet litt inn, så lite som mulig så du får stanga akkurat under der det gjør vondt.
Du mener altså at stangen burde treffe under "kukbeinet"? Og ikke over, altså ca. der jeg har buksebeltet?
Når du nevner filming, så kan jo det være en god idé, men tror ikke jeg bøyer armene, fokuserer på teknikk siden jeg ikke er noen god løfter

Men skal prøve å flytte grepet litt inn, hadde bare inntrykk av at det var mer "korrekt" å treffe over peisn, altså der buksebeltet er til vanlig.