Skrevet av Emne: Nytt liv, sunn mat, trening og kvalme  (Lest 1216 ganger)

Utlogget chanet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Nytt liv, sunn mat, trening og kvalme
« : 07. februar 2013, 00:44 »
Hei alle sammen! Første gang på treningsforum.
For å gi dere et lite inntrykk av meg først så er jeg jente, 24 år, 160 høy og veier 73. Jeg er timeglassformet og har mye til overs på rumpe og lår, smalere midje.

Har jobbet på kontor i to år, og ca. 10 kilo har kommet på! - har nesten ikke rørt på meg, og er glad i mat!

For 2,5 uker siden begynte jeg å gå, og trene foran tv, har kjøpt pulsklokke, så går 35 min /350 kcal/ og styrke foran tv på 20 min /200kcal/. Dette gjør jeg 3-4 ganger i uken. Noen ganger går jeg litt lenger.

Jeg spiser 2 knekkebrød med egg+skinke, yoghurt 0% og bær til frokost.
Lunsj blir noe av det samme
Middag blir det kylling/kalkun/svin/ noe laget av karbonade deig med tilbehør som kan være grønnsaker, pureer, fiberris eller salat.
Mellommåltider er frukt, yoghurt, bær, gulrotter eller noe liknende.  Er jeg ikke hjemme tar jeg en sånn "proteinbar". Vann, grønn te og litt iste 0%.

Jeg vet ikke om jeg spiser for lite eller riktig? Prøver å spise ofte og føler treningen hjelper så lenge jeg blir støl. Men det jeg egentlig lurer på er, burde ikke det ha kommet bedre resultater allerede så lenge jeg ikke har trent/spist mindre på så lenge? Er det meningen jeg skal føle meg så kvalm?

Jeg tror jeg har gått ned ca 1,5-2 kilo.. det er vel uansett sikkert bare vann . Jeg forstår at ikke mirakler skjer over natta, men trodde kanskje at denne endringen ville ta mer tak. Denne endringen vil jeg skal vare, men hadde hatt mer trua hvis det skjedde noe. Vil jeg merke noe forskjell etter hvert? Trodde man tok av mest i starten også dabbet det av..

Jeg er i hvertfall veldig takknemlig for svar, litt forståelse at dette med trening og kosthold er nytt for meg. Jeg vil leve et bedre og sunnere liv, og håper på 10 kilo ned så over 4-5 måneder. Hvis dere har tips hadde det vært fint, men hvis det blir for avansert blir det for mye å tenke på...

Tusen takk

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Nytt liv, sunn mat, trening og kvalme
« #1 : 07. februar 2013, 18:39 »
Det skjer ikke så mye i løpet av 2,5 uke. Det er en langvaris prosess. Hadde vi snakket 2,5 mnd så ville du sett betydelig bedre resultat forutsatt at kostholdet og trening er på skinner.

Når det gjelder kosten din så spiser du først og fremst veldig sunt. Det er bra. For å variere litt kan du starte frokosten med feks havregrøt og kanel. Du bør bytte ut yoghurten med mager kesam (bland fun light i den så blir det som yoghurt). Du bør spise noe til kvelds. F.eks. en laksefilet, ørret eller torsk. Sammen med wok-grønnsaker. Generelt sett så er det for lite kcal på din vekt og det som skjer da er at kroppen går i en "sparemodus" og vil holde på alt. Finn en kcal kalkulator og og finn ut hvor mye kcal du skal ha. Se på næringsinnholdet på knekkebrød, vei opp din megnde etc. Så du får mer oversikt. Dette gjør du bare 1 gang så skriver du opp megnden du tar. Så har du dette printet ut og hengt opp på kjøleskapet feks. Jeg kan virkelig anbefale deg å lese denne artikkelen her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2459  Da vil du bli en god del klokere Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget chanet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Nytt liv, sunn mat, trening og kvalme
« #2 : 07. februar 2013, 22:24 »
Tusen takk  for svar!! Ja, jeg forstår jeg må ha tålmodighet:)

Når det gjelder maten glemte jeg å nevne at jeg spiser bakt laks til middag og laks/makrell til pålegg også! Og, ja, jeg er redd for at jeg spiser litt lite.. Leste den artikkelen etter jeg Postet her, så fikk litt bedre innsikt:)
Jeg får ta en dag av gangen, trene som jeg gjør og spise ofte/mindre, men litt mer;) 
:
Idag spiste jeg to knekkebrød med egg og lakspålegg, halvt glass juice og en skvett melk og litt fitness blanding. Mye følte jeg. Men er det grei frokost?

Har du ett annet tips enn havregrøt? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!