Skrevet av Emne: Mitt dc trenings og matprogram  (Lest 14407 ganger)

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #15 : 12. juli 2004, 16:05 »
Teller ikke kaloriene nei, teller bare proteiner slik som dc sier. I tillegg kjører jeg et lignende matprogram som dc skriver han kjører under "dogg logg" bare med tilsvarende proteinmengde iforhold til min kroppsvekt og med litt andre matvarer.

Stretchinga må ver det verste jeg har vart gjennom i gymmet ja, kjente nesten tårene kom etter 50sek med bryststrekken. Men jeg tenkte jeg skulle progressere vektene jeg strekker med. Er det bra? eller bør jeg bare begynne på di vektene jeg skal strekke med og progressere med sekunda heller?
Eat Lift Sleep

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #16 : 12. juli 2004, 16:45 »
Jeg ville begynnt å telle kalorier også. Så har du mer kontroll.

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #17 : 12. juli 2004, 17:06 »
Teller ikke kaloriene nei, teller bare proteiner slik som dc sier. I tillegg kjører jeg et lignende matprogram som dc skriver han kjører under "dogg logg" bare med tilsvarende proteinmengde iforhold til min kroppsvekt og med litt andre matvarer.

Stretchinga må ver det verste jeg har vart gjennom i gymmet ja, kjente nesten tårene kom etter 50sek med bryststrekken. Men jeg tenkte jeg skulle progressere vektene jeg strekker med. Er det bra? eller bør jeg bare begynne på di vektene jeg skal strekke med og progressere med sekunda heller?

Jeg skal kjøre 30sec stretch i 2 uker, deretter 45sec i 2 uker og 60 etter det.
Gjør det slik for å forhindre avriving eller skader, tar det litt etter litt.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #18 : 12. juli 2004, 17:14 »


Jeg skal kjøre 30sec stretch i 2 uker, deretter 45sec i 2 uker og 60 etter det.
Gjør det slik for å forhindre avriving eller skader, tar det litt etter litt.

jeg begynte med dc for to uker siden... sliter fortsatt med den tøyinga... den er rett og slett JÆVLIG vond!!! tror jeg må ta det litt etter litt jeg også... blush

hvor høyt proteininntak ligger dere på? ligger på ca. 3 g pr kg jeg nå... må øke!!

kim hvilket proteinpulver bruker du? whey eller kasein eller blanding?
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #19 : 12. juli 2004, 20:15 »
baah: jeg skal begynne med 1ss tran til frokost og 1skje olivenolje i 2 shaker. Og på karbonadedeig\pasta og kylling\ris måltidene har jeg jo masse saus på åg. Jeg vet jeg har nok kalorier til å vokse viss jeg bare klarer spise alt.

l2castle: er det strekkinger som ryker muskelfester? bare spør fordi jeg ikke vet..Jeg leste nettop i dogg logg at en av dc's klienter progresserte på vekter istedenfor tid, så jeg forsetter bare med det jeg og.

AP: jeg ligger på 2.5 per pound kroppsvekt tror det blir 5-5.5g per kg. Jeg bruker AC basic til rett før sengetid shaken, også bruker jeg mrm massive whey til etter trening shake og 50\50 av begge til frokost. Vil anbefale MRM'n den inneholder nesten 20% bcaa og er solgt billi på powersport nå.

Men hvor mye sunnt fett trenger jeg? jeg tar allerede 20g EFA omega, og tenkte og starte med 10g tran til frokost og 10g olivenolje til 1 eller 2 shaker? hvor mye anbefaler dere? har fått kommentar på at jeg trenger mer kalorier og da.
Eat Lift Sleep

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #20 : 13. juli 2004, 00:40 »
baah: jeg skal begynne med 1ss tran til frokost og 1skje olivenolje i 2 shaker. Og på karbonadedeig\pasta og kylling\ris måltidene har jeg jo masse saus på åg. Jeg vet jeg har nok kalorier til å vokse viss jeg bare klarer spise alt.

l2castle: er det strekkinger som ryker muskelfester? bare spør fordi jeg ikke vet..Jeg leste nettop i dogg logg at en av dc's klienter progresserte på vekter istedenfor tid, så jeg forsetter bare med det jeg og.

AP: jeg ligger på 2.5 per pound kroppsvekt tror det blir 5-5.5g per kg. Jeg bruker AC basic til rett før sengetid shaken, også bruker jeg mrm massive whey til etter trening shake og 50\50 av begge til frokost. Vil anbefale MRM'n den inneholder nesten 20% bcaa og er solgt billi på powersport nå.

Men hvor mye sunnt fett trenger jeg? jeg tar allerede 20g EFA omega, og tenkte og starte med 10g tran til frokost og 10g olivenolje til 1 eller 2 shaker? hvor mye anbefaler dere? har fått kommentar på at jeg trenger mer kalorier og da.

hvor finner dere denne dogglogg saken?
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #21 : 13. juli 2004, 00:54 »
på musclemayhem.com, er et amerikansk forum. Står helt sykt med info, dogg logg'n var på 65sider sist gang jeg sjekka.
Eat Lift Sleep

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #22 : 13. juli 2004, 10:07 »
Prøver å ligge på 2,5gr, øker etterhvert. Er nettopp kommet fra en deff, så klarer ikke spise så mye enda =)
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #23 : 13. juli 2004, 10:37 »
takk for linken kim!  biggrin

leste litt i dogg logg, og der sa doggcrap at det ikke er meningen å bruke 4-6 sekunder på den negative delen... du kan godt bruke 2 sekunder på den negative delen så lenge du har kontroll og ikke tyngdekraften... her kommer et lite sitat fra doggcrap...

"I originally said that because people were so hyped up for their work sets and breathing so rapidly that they would count 1,2,3,4,5 really fast on the negative and it would come out to be a true 1 second negative sometimes--lol So then I tried to trick them with a higher count but then it backfired on me when I heard guys where using stopwatches or haveing their training partner count the seconds down. All I want is "control" --if you feel your controlling the descent whether thats a true 2 seconds or 5-6 seconds im fine with it. Basically you want to get into a mode of thought of getting the weight up so you can lower it under control. For myself on biceps thats probaly a true 4-5 second descent while on heavy back rowing movements like T-bar rows off the floor its more of a true 2 second descent. If your true to yourself and you feel you have control on the eccentric instead of gravity then your good to go. "
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #24 : 13. juli 2004, 11:38 »
Er ikke helt enig med deg ap. Han anbefaler og kjøre treige negativer på alle øvelser der det lar seg gjøre, på¨øvelser som går på korsrygg og som markløft, knebøy, dorian roing, t-bar roing etc. kan du "slippe unna" med 2seks negativ, for å skåne korsryggen men ellers står han for seene negativer. Di treige negativene er faktisk en av di viktigste faktorene innen treninga. Sakser litt fra oversettelsen:

"Doggcrapp har nylig innrømmet at han mener at 4-5 sekunders negativer er godt nok for alle øvelser, det har han ment hele tiden. Grunnen til at han sa 6-8 sekunder var at de fleste teller sekunder i hodet altfor fort, slik at hvis han hadde sagt fire sekunder så hadde det i realiteten blitt to sekunder hos de fleste. Så tell til 8 i et greit tempo, så blir det ca 4-5 sekunder."

"Poenget med mye av denne treningen er å prøve hardt som faen å få vekta opp, slik at du kan SENKE DEN SAKTE! 6-8 sekunder negativer på ALLE øvelser hvor det ikke står noe annet, ellers tar du 3-4 sekunder! Men husk, vær forsiktig med dette på øvelser som kan slite på ryggen, for eksempel markløft.?"

"1) Hvorfor er supertunge powerlifters (de som løfter knebøy/benkpress/markløft) så mye større enn olympiske løftere (støt/press osv)? Hva er det de gjør (host-eksentrisk-host) annerledes?
2) Hvorfor er vanligvis de sterkeste folkene på ditt treningssenter også de største?
3) Hvorfor forblir de som spiser som om de var 85 kg 85 kg? ? den typiske ?Hei, du trenger bare 150 gram med protein daglig?-personen, mens de på 100-120 kg kontinuerlig spiser 350-500 gram daglig?
4) Hvilke to perioder i din kroppsbyggingskarriere har du størst fremgang (muskelstørrelsesmessig)? Den første perioden er de første to treningsårene dine da treningsvektene går kraftig opp. Den andre gangen er når man evt tar steroider for første gang, da eksploderer treningsvektene opp igjen, det samme gjør størrelsen! Merkelig. Kan dette ha noe med at hvis du blir sterkere så blir du større å gjøre?
5) Hvorfor er avanserte turnere (gymnasts) så muskuløse? Kan det være overfloden av eksentriske (negative) øvelser i deres rutiner? Hmmm!"

3 av di 5 retoriske spm. fokuserte jo på eksentrisk trening.
Eat Lift Sleep

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #25 : 13. juli 2004, 11:54 »
hmm... doggcrap svarer på dette spørsmålet inne på dogg logg..

"SweetLou::Is it just me, or do 4-6 second negatives seem a bit long?"

"Doggcrapp:: I originally said that Lou because people were so hyped up for their work sets and breathing so rapidly that they would count 1,2,3,4,5 really fast on the negative and it would come out to be a true 1 second negative sometimes--lol So then I tried to trick them with a higher count but then it backfired on me when I heard guys where using stopwatches or haveing their training partner count the seconds down. All I want is "control" --if you feel your controlling the descent whether thats a true 2 seconds or 5-6 seconds im fine with it. Basically you want to get into a mode of thought of getting the weight up so you can lower it under control. For myself on biceps thats probaly a true 4-5 second descent while on heavy back rowing movements like T-bar rows off the floor its more of a true 2 second descent. If your true to yourself and you feel you have control on the eccentric instead of gravity then your good to go. "

så fortsetter diskusjonen og doggcrapp påpeker dette:

"On most things im at 4-6 seconds negative phase probaly but some people get so freaked out on the various boards about this part and it starts to dominate their thoughts. So (initially at least) i just let it vary and tell them "control the negative". When I can get them past that fear factor of training weights going down initially (they come flying back up fast) then everything falls into place. Its very hard to change someones mode of thought from "ok i got to curl this up for the last rep" to "ok i got to curl this up so i can lower it slowly one more time"

jeg tolker alt dette som om han vil få fram at poenget med trege negativer ikke er at du skal senke vekten på 4 eller 6 sekunder, men du skal ha kontroll over vekten mens du senker den... det han vil få frem er at du ikke bare skal senke vektene ved hjelp av tyngdekraften, men bruke musklene til å senke den... om dette skjer over 3 sekunder eller 6 sekunder er ikke så viktig... sånn forstod i hvertfall jeg det...

mulig jeg misforstår her altså...  biggrin
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #26 : 13. juli 2004, 12:04 »
Kan nok være rett det, men han anbefaler jo fortsatt 4-5seks negativer på de fleste øvelsene. Jeg tror du får bedre effekt av å kjøre 4-5seks negativer enn 1-2seks.

Hvor sene negativer kjører du da anonym?
Eat Lift Sleep

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #27 : 13. juli 2004, 12:16 »
Kan nok være rett det, men han anbefaler jo fortsatt 4-5seks negativer på de fleste øvelsene. Jeg tror du får bedre effekt av å kjøre 4-5seks negativer enn 1-2seks.

det kan jeg si meg enig i, men han påpeker at det viktigste er at du har kontroll over vektene....

jeg kjører negativer på ca 4-5 sekunder på benkpress, mens på foroverbøyd roing ligger jeg vel på ca. 2 sek. prøver å ta så trege som mulig...

på legger skal man i følge extreme stretching delen kjøre 5 sekunders negativer og helt nede så skal du presse tærne mot leggen i 15 sek på  hver rep... derfor er ikke extreme stretching til leggene nødvendig fordi de blir tøyd nok under treningen.. tar med det han skrev jeg slik at dere kanskje skjønner hva jeg mener... hehe biggrin

"My weak body part that I couldn’t get up too par until 2 years ago when I finally thought it out and figured out how to make them grow (with only one set twice a week too). I don’t need to stretch calves after because when I do calves I explode on the positive and take 5 seconds to get back to full stretch and then 15 seconds at the very bottom "one one thousand, two one thousand, three one thousand etc" --15 seconds stretching at the bottom thinking and trying to flex my toes toward my shin--it is absolutely unbearable and you will most likely be shaking and want to give up at about 7 reps (I always go for 12reps with maximum weights)--do this on a hack squat or a leg press--my calves have finally taken off due to this and caught up to the rest of me thank God."

gjør dere det slik? har ikke fått gjort det enda, fordi jeg ikke så det før nå...

Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #28 : 13. juli 2004, 12:30 »
En ting jeg ikke liker med doggcrap er all den fokuseringen på å telle sekunder opp og ned. At folk i det hele tatt henger seg opp i det synes jeg er tåpelig. Løft i et tempo som gjør at teknikken er bra, og slik at du klarer å løfte tyngst mulig istedet. Bedre å legge på noen kilo ekstra på stanga og heller løfte i et naturlig tempo.
Drit i fokuser på sånne småting, og legg alt fokus på å løfte tyngst mulig.

Jeg leste en artikkel skrevet av Dante for litt siden, som dere burde se på:

Overanalyzing

--------------------------------------------------------------------------------

Im seeing a repetitive phenomenon with the people I train that I want to state here. Ive trained alot of people now in the last 2 years on the net and also in person previously.
I keep noticing the same things-basically on how various trainees brain's work. When people contact me for training, the guys who have a big work ethic and believe in a system of training whether its mine or westside or 5x5 or whatever, and hammer it and hammer it hard come to me as big people already. These are the bodybuilders you see out there in the street. Big guys that you know lift, there is no doubt that they are bodybuilders.
On the other hand I have gotten alot of guys who have been lifting 5-10 years and you would never know they lifted even once unless they made it a point to tell you about it (and many do--LOL). And Ill tell you what the overwhelming continual trait those guys have.

THEY OVERTHINK THIS, OVERANALYZE, keep second guessing themselves, follow this routine this month and that routine the next, and Flex magazine the third month. It all depends on what they happen to read that week.
HOW THE HELL DO YOU KNOW WHAT WORKS IF YOU SWITCH IT EVERY DAMN MONTH?
Ive showed TPC some of these emails in the warehouse and he didnt realize the extent of what I was telling him about. Ive had a couple guys in the last 2 months who have been lifting for 5-10 years and by their pics it would be embarrassing to tell anyone that they actually lift.
Both of these guys are sending me emails talking about iso-tension at the top of bicep curls, worrying up and down about the statics, should i flex the pinky finger inward to make more of a contraction on my alternate curl, should my forearm be perpendicular to the earths axis at the bottom of the shoulder press (you get the drift). I went off on one guy and felt bad about it after but he kept saying "well how I used to do it is..." and "well Ive always done it this way" My answer was "well why do you look like shit if your old way worked so well"? Noone will ever know who these trainees are because its my business only but I want them to read this to get it clear in their heads.
If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size.
If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there. Are you going to be a happy man at 50 years old when you look back and think "Wow I screwed up, I never looked like a bodybuilder, never achieved my goals, never got dramatically bigger, and its gone now.....IM too old to make up for that lost time" because thats where alot of you are heading if you dont get your heads on straight. I blame alot of the muscle magazines for this.
Alot of articles are ghost written for pros or are solo articles by people who are 165lbs who never made a huge change in their physique themselves. They try to portray lifting weights as this huge science (and they splurge up their articles with 8 vowel words and searching thru the thesaurus to find a word that makes them look extremely intelligent)--I go back to the beggining of cycles for pennies on this---The absolute strongest you can make yourself in all exercises, coupled with food intake to eat your way up to the new musculature will allow you to hold the most muscle mass on your body that your genetics predetermine. You want to worry bout something? Worry about that damn logbook.
Worry about staying uninjured in your quest.
Worry about not missing any meals.
Worry about somehow someway making yourself the strongest bodybuilder you can become. Im not talking singles here.
Im talking 9-15 reps rest paused. A brute. A behemoth. A human forklift. I guess i had to use this post to vent because TPC saw me pissed off in the warehouse today after answering emails such as "Dante should I try to isolate the upper portion of the pec muscle and hold the peak contraction and flex hard at the top of every rep for about 5 seconds?"
If you have been lifting many years with no muscle mass to show the last thing you need to worry about is peak contraction--GET THE DAMN WEIGHT UP AND BEAT THE LOGBOOK WITH BIG WEIGHT JUMPS (and then Ill and you will be happy)
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #29 : 13. juli 2004, 13:08 »
I mitt naturlige tempo blir det ikke kontrollert negativ, og det blir jo imot det dc mener! dessuten er det ikke vanskelig og trene inn enn litt senere negativ. Viss jeg bruker 1-2 av oppvarmingssetta på å telle husker jeg hvilket tempo jeg må bruke, jeg teller aldri sekunda i arbeidssetta passer bare på at stanga går sent kontrollert ned, og jeg tror dette fører til bedre muskeløkning enn om jeg hadde slengt på 5kg til og stolt på graviteten på nedveien.
Eat Lift Sleep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!