Skrevet av Emne: Mitt dc trenings og matprogram  (Lest 14477 ganger)

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #30 : 13. juli 2004, 18:17 »
I mitt naturlige tempo blir det ikke kontrollert negativ, og det blir jo imot det dc mener! dessuten er det ikke vanskelig og trene inn enn litt senere negativ. Viss jeg bruker 1-2 av oppvarmingssetta på å telle husker jeg hvilket tempo jeg må bruke, jeg teller aldri sekunda i arbeidssetta passer bare på at stanga går sent kontrollert ned, og jeg tror dette fører til bedre muskeløkning enn om jeg hadde slengt på 5kg til og stolt på graviteten på nedveien.

så enig så enig...

det er akkurat slik jeg gjør det også.. hvis jeg skal telle sekund for sekund, så glemmer jeg hvor mange reps jeg har kommet på...  blush derfor løfter jeg i det tempoet som må til for at jeg føler at det er jeg og ikke tyngdekraften som har kontroll... det er det jeg tror doggcrapp også vil at de som følger hans treningsprogram skal gjøre...
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #31 : 14. juli 2004, 10:56 »
Jeg har fundert litt på en ting. Hvorfor er det bare biceps som blir trent 2 ganger i uka? synes akkurat det er litt merkeli satt opp med tanke på at den muskelen er minst og har lettest for å overtrene. Noen synspunkt?
Eat Lift Sleep

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #32 : 14. juli 2004, 11:25 »
Jeg har fundert litt på en ting. Hvorfor er det bare biceps som blir trent 2 ganger i uka? synes akkurat det er litt merkeli satt opp med tanke på at den muskelen er minst og har lettest for å overtrene. Noen synspunkt?

hmm... det har jeg ikke tenkt over....

eneste grunn som jeg kan se for meg, må være at det bare må bli sånn siden alle musklene skal trenes 2 ganger hver åttende dag...  Huh
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #33 : 14. juli 2004, 11:32 »
mens bicep blir trent 4 ganger hver 8dag... Huh

syns ikke det henger helt på greip. Forstår ikke hvorfor han hvertfall ikke bytter bicep med tricep siden tricep er dobbelt så stor og har derfor vanskeligere for å bli overtrent osv. Må nesten poste på et av foruma han er på å spørre Smiley
Eat Lift Sleep

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #34 : 14. juli 2004, 14:37 »
Uhm...

Du kjører jo Bryst|Skuldre|Triceps|Rygg og Biceps|Underarmer|Legger|Lår annenhver dag på et DC-program.

Hvordan klarer du å regne deg fram til at biceps blir trent dobbelt så mye? Alt blir jo trent isolert like mye over en periode på 6 økter, dvs 2 uker.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #35 : 14. juli 2004, 16:38 »
Har vel ikke noe å si om du trener den ifra en baseøvelse eller isolert.
eks.

Tricep trener du isolert med pushdown, kickback etc og trenes gjennom baseøvelser der du presser, benkpress, skulderpress.

Biceps trener du isolert med curl varianter og trenes gjennom baseøvelser der du drar, nedtrekkvarianter og rovarianter.

Biceps blir trent isolert en dag og TUNGT gjennom baseøvelser en annen dag. Det blir ikke noen andre muskelgrupper enn korsrygg kansje.

Hva er det du ikke er enig i da?
Eat Lift Sleep

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #36 : 14. juli 2004, 18:09 »
Da spørs det nok om du må ta en titt på øvelsene dine og omrokkere, jeg har ikke dette problemet med mitt program.

Nedtrekk, roing og markløft er de øvelsene jeg har som stresser biceps.

Alle pressøvelsene mine stresser triceps, men jeg har god fordeling. Så jeg ser ikke problemet ditt i det hele tatt.

Er ikke uenig i prinsippet du drar fram, bare fordelingen du har valgt.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #37 : 15. juli 2004, 01:38 »
Da følger du ikke dc's program.

Dag 1:
Bryst
Skuldre
Triceps
Ryggvidde
Ryggtykkelse

dag 2:
Biceps
Underarmer
Legg
Hams
Quads

På en av ryggøvelsene må du jo ha en øvelse der du bøyer albuene alså trener bicepsene. Og Såklart har du biceps øvelse på dag 2 og? alså trener du biceps hardt hver økt. Hva er det som forsatt er uklart da?

Jeg har pådratt meg en skade i den ene foten som gjør at jeg ikke kan trene underkroppen. Hvordan ville dere splittet opp? valget står mellom bryst, tricep og skuldre på dag1 og rygg biceps og underarm på dag 2 eller bryst skuldre biceps dag1 og resten dag 2.
Eat Lift Sleep

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #38 : 15. juli 2004, 09:59 »
Som jeg skrev på forrige innlegg, så har jeg roing og nedtrekk som stresser biceps. Men nå er det strengt tatt ikke biceps som skal gjøre hele jobben på de øvelsene, det er ryggen som du helt sikkert vet. Vet det tar på biceps.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #39 : 15. juli 2004, 12:03 »
Som jeg skrev på forrige innlegg, så har jeg roing og nedtrekk som stresser biceps. Men nå er det strengt tatt ikke biceps som skal gjøre hele jobben på de øvelsene, det er ryggen som du helt sikkert vet. Vet det tar på biceps.

jeg er enig med kim her... biceps blir både trent indirekte på dag 1 og direkte på dag 2. det kommer selvfølgelig litt ann på øvelsene du har valgt, siden noen ryggøvelser tar mer på biceps enn andre...

uansett så er det er ikke bare biceps som blir trent på begge dagene her... ryggen blir også trent direkte både på dag 1, i f.eks. halve markløft, og indirekte på dag 2 i knebøy... nå tåler kanskje ryggen litt mer trening enn biceps da, siden dette er en større muskel...
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #40 : 15. juli 2004, 12:24 »
Da følger du ikke dc's program.

Dag 1:
Bryst
Skuldre
Triceps
Ryggvidde
Ryggtykkelse

dag 2:
Biceps
Underarmer
Legg
Hams
Quads

På en av ryggøvelsene må du jo ha en øvelse der du bøyer albuene alså trener bicepsene. Og Såklart har du biceps øvelse på dag 2 og? alså trener du biceps hardt hver økt. Hva er det som forsatt er uklart da?

Jeg har pådratt meg en skade i den ene foten som gjør at jeg ikke kan trene underkroppen. Hvordan ville dere splittet opp? valget står mellom bryst, tricep og skuldre på dag1 og rygg biceps og underarm på dag 2 eller bryst skuldre biceps dag1 og resten dag 2.

Da trener du bryst,forside skulder og triceps dag 1.
Rygg,biceps og bakside skulder dag2
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #41 : 15. juli 2004, 21:46 »
virker bra ut det ja stripie, men trener ikke baksiden av skuldre direkte da. Plusser på underarmen på dag 2 og.
Eat Lift Sleep

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #42 : 15. juli 2004, 23:54 »
en lite spørsmål...

med skuldre, menes det også øvelser for nakken (latsen)? har dere nakkeøvelser i programmet deres?

jeg har kun øvelser for skuldrene, og ikke nakken... føler jeg henger litt etter med nakken...
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #43 : 16. juli 2004, 00:21 »
en lite spørsmål...

med skuldre, menes det også øvelser for nakken (latsen)? har dere nakkeøvelser i programmet deres?

jeg har kun øvelser for skuldrene, og ikke nakken... føler jeg henger litt etter med nakken...

Latsen er vel heller vingene..nakken er kappemuskelen (trapezius) så vidt jeg vet  Huh

Trener selv ingen øvelser direkte på nakke, for nok uansett..prøver forøvrig å unngå å få for stor nakke, fordi alle jenter jeg har snakket med, nesten uten unntak HATER "oksenakke"  Tongue

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Mitt dc trenings og matprogram
« #44 : 16. juli 2004, 12:46 »


Latsen er vel heller vingene..nakken er kappemuskelen (trapezius) så vidt jeg vet  Huh

Trener selv ingen øvelser direkte på nakke, for nok uansett..prøver forøvrig å unngå å få for stor nakke, fordi alle jenter jeg har snakket med, nesten uten unntak HATER "oksenakke"  Tongue

jaja... mente selvfølgelig trapz... hehe  biggrin

er ikke ute etter noen oksenakke i det hele tatt, vil bare få bygd den litt opp. nå er den underutviklet i forhold til resten av kroppen...

kan jeg trene nakken under muskelen skuldre i dc opplegget?? kanskje jeg bare kan supplere med en nakkeøvelse i tillegg til skulderøvelsen en liten periode slik at jeg får utviklet den litt?  Huh
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!