Skrevet av Emne: Periodisk faste?  (Lest 1232 ganger)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Periodisk faste?
« : 15. mars 2013, 18:50 »
Jeg tester nå ut periodisk faste!

Jeg trener kl 06:00 på morgenen tung styrketrening med økning for hver økt!
Jeg tar bcaa og kreatin før økten og litt bcaa etter økten. Og kretain ved lunsj tider!Deretter har jeg tatt to tre kapsler bcaa i 9 tiden når jeg er skikkelig sulten! Da går sultfølelsen over og jeg holder ut til lunsj!
Jeg spiser normalt/ sunt , til vanlig ca 1600 kcal om dagen!  Nå når jeg dropper frokosten er jeg nedi ca 1100, kanskje enda mindre da jeg ikke klarer og rekker å få i meg så mye mat i spisevinduet!
Jeg antar at jeg nå vil gå ned i vekt? Men vil jeg miste muskelmasse? Bør jeg ta enda mer Shake/ bcaa? Jeg vil gjerne miste fett.
Jeg veier nå på kreatin ca 66 kg er 164 høy og har ca 50 kg muskelmasse( kanskje litt mer)

Mitt spørsmål er: for å tape fett men beholde muskler, hvor mye kcal bør jeg spise i spusevinduet og alikevell beholde muskelmasse?

Jeg trener 2 splitt med øvelser som knebøy, hip thrust, pull ups,dips( klarte ingen for 1 mnd siden men klarer nå 8,8,7) arnold press, pulley, benkpress osv..øker i hver økt! I tillegg til gerilja etter økten( begynte med gerilja forige uke)..
Det skal sies at jeg tidligere har instruert 8-13 kondistimer i uka og det er først nå jeg har hatt mulighet til å trene for meg selv og mine egne resultater! Nå har jeg nemlig sluttet med det!
Målet nå er påbygg muskler og tape fett!

Ps er kun på dag nr 2, men har i mine to måltider kun fått i meg ca 550 kcal!

Har noen noe tips til meg? Noe jeg bør gjøre annerledes?
Spiser ikke ferdigmat, men rene proteinkilder litt ris eller hjemmebakte lavkarbobrød og frukt som eksempel..
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Periodisk faste?
« #1 : 16. mars 2013, 07:39 »
Ingen som har tips til meg?
Ps kan jeg forresten ta en ptoteinshake i fasteperioden før leggetid?
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Sortin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 442
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 442

  • litt for kort og litt for tykk
Sv: Periodisk faste?
« #2 : 16. mars 2013, 08:56 »
den gylne regelen sier 2 gram per kg kroppsvekt, så for deg blir det 132gram protein om dagen...det alene er bare rundt 530 kalorier så da har du omtrent 1000 Kcal som du kan legge til i form av andre matvarer, jeg ville anbefalt å spise ekstra med karbo de dagene du har vært på styrketrening, regner med at du ikke trener hver dag..., og heller spise litt mer protein og fett dagene du ikke har løftet vekter.

du vil nok gå ned i vekt ja, men muskelmasse vil du uansett miste, men det kan du minimere ved høyt proteininntak og bra trening.

vist spisevinduet dit er ifra lunsj og utover, så må det nesten være 12-ish til 8 på kvelden vil jeg tro? isåfall kan du ikke ta en proteinshake før leggetid...proteinshake med vann blir fort 150 kcal og det er ikke fasting akkurat...ta den heller helt på slutten av vinduet. i værstefall popp noen Bcaa før du legger deg, men jeg ser ikke hvorfor dette skulle være nødvendig vist du har spist nok på dagen.

ellers ville jeg skaffet meg en liten kjøkkenvekt som du bruker når du lager mat, det er veldig greit og det garanterer at du med sikkerthet vet hvor mye du spiser av forskjellige matsorter, noe som gjør det veldig lett å regne ut kcal og protein og slikt i kosten.

lykketil med dietten
Høyde: 179cm... Vekt: 90 kg... Alder: 26...

jobber mot: Slikt som øl kommer i

RAW perser @ 106
Bøy: 185 KG
Benk med stopp: 145 KG
Mark: 242,5 KG
Press: 85x2x2 KG
Power jerk: 110 kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116757.msg1790899;topicseen#new
div max 07.06.2013 s 11
Sweet gains are made of Dreams - væiking power

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Periodisk faste?
« #3 : 16. mars 2013, 09:32 »
Ingen som har tips til meg?
Ps kan jeg forresten ta en ptoteinshake i fasteperioden før leggetid?

Da er det jo isåfall ikke en fasteperiode lenger.

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Periodisk faste?
« #4 : 16. mars 2013, 18:38 »
Jeg har veid mat i lange tider så jeg vet sånn ca hva jeg får i meg, men jeg merket det var en utfordring å få i meg nok innenfor spusevinduet he he:) bcaa til kvelds var lurt hvis manko ..! Takk:) jeg trener 2 splitt 4 ganger i uka og langintervall 1 gang i uka.. I tillegg til gåturer! Så minimum 5 ganger i uka! Etter styrke: gerilja kardio! Jeg har regnet ur at jeg ca skal ha
150 gr protein og 100-150 gr karb og 57 g fett ca. Avhengig av treningen!
Jeg øker i styrke for hver økt, og det har til nå fungert å trene på morgenen kl 06:00 med bcaa og kreatin innabords!

Dette blir spennende framover!
Har prøvd det meste men dette er første gang jeg trener for egne resultater og nå vil heg gjøre det skikkelig!
Kjempe gøy!

Takk for svar Smiley
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Sv: Periodisk faste?
« #5 : 16. mars 2013, 18:40 »
Ja, spusevinduet er fra ca 12-20, lurer forresten på hvor mange kapsler jeg skal ta av bcaa? Kjøkkenvekta vil ikke veie dem he he.. Det står jo gram over alt!
Hvis heg tar 5 kapsler før trening, hvor mange etter og før lunsj kl 12?
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.