Skrevet av Emne: Hvilket reaksjonssystem mener dere er egnet til å redusere kriminaliteten?  (Lest 5598 ganger)

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Ta utgangspunkt i teorier om årsaker til kriminalitet.. hvilken reaksjonssystem mener dere er egnet til å redusere kriminalitet i Norge? Noen tanker?

Utlogget blondmyth

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Stoppe innvandringen. Eller faktisk ha en kontroll slik at Norge får inn skikkelige mennesker og ikke grums fra den tredje verdens hjørner som er her for å utnytte og voldta.
"When in Rome, do as romans do"

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

blondmyth det er faktisk slik at statistikk viser at flere norske gjør kriminelle handlinger enn utlendinger, bare at når en utlending gjør står det uthevet i nyhetsartikler.
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Har man et godt utbygget system som fanger opp barn som vokser opp i ressurssvake hjem, er man godt på vei. Ressurssvake og fattige er overrepresentert i kriminalstatistikk. I Norge er vi klar over dette og arbeider for å unngå at folk faller utenfor. Land der dette er mindre utbygget har også vesentlig høyere kriminalitet. Et humant og fornuftig reaksjonssystem viser seg også å forebygge tilbakefall til kriminalitet i samme grad som der man straffer inhumant eller strengt.

Alt i alt har vi det ganske greit, det er en del menneskelige faktorer man selvsagt ikke kan eliminere som vil resultere kriminalitet, men man har kommet svært langt.

Jeg tror derimot at integrering og fornuftig innvandring kan ha noe for seg. Det gjelder innpass i samfunnet og dets normer, samt innvandringspolitikk som erkjenner kulturkollisjoner og fanger opp dette. Kulturkollisjoner stiller strengere krav til integrering og et godt utbygget nettverkfor å hindre at disse ikke får innpass i norsk kultur. Da oppstår lett miniatyr-ghettoer, noe vi ikke ønsker.

EDIT: ser nå at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt i det hele tatt :-P

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
blondmyth det er faktisk slik at statistikk viser at flere norske gjør kriminelle handlinger enn utlendinger, bare at når en utlending gjør står det uthevet i nyhetsartikler.
Statistikken sier også at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i norske fengsler, noe som skulle tilsi at statistikken hadde sett betydelig bedre ut om de ikke hadde vært her; at det er flere nordmenn som gjør kriminelle handlinger enn "utlendinger" er nå ikke så veldig rart, siden det enn så lenge er flere etnisk norske her i landet enn innvandrere.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget blondmyth

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

blondmyth det er faktisk slik at statistikk viser at flere norske gjør kriminelle handlinger enn utlendinger, bare at når en utlending gjør står det uthevet i nyhetsartikler.

Vel, skulle vel bare mangle da det heldigvis er et klart flertall av Nordmenn i Norge for nå. Men som du ser i de statistikkene som du sier så er innvandrere og utlendinger overrepresentert i all kriminelle saker generellt ved tanke på at de er en minoritet i Norge.

Men det varer ikke lenge må vite, i 2012 er det første gang det kommer flere innvandrere til landet vårt enn det blir født norske barn og det er ille. Det er ikke innvandring men okkupasjon eller etnisk rensing. Se FN.
"When in Rome, do as romans do"

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Statstikken er jo selfølgelig tatt utifra likt antall mennesker f.eks 100.000 etniske norske og 100.000 innvandrere !! Og man trenger ikke å komme i fengsel for å gjøre en kriminell handling ! Wink
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Burde straffe dem som gjør noe kriminelt skikkelig, slik at det skremmer andre.. Burde også få ned standaren i de norske fengslene BETRAKTELIG!!
16 år, 75 kg, 187 cm

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Dødstraff for alt, polit med judge dredd lisens,,, inkludert snyte på skatten og kjøre over fartsgrensa...da blir vi kvitt mange..
Å faen, ryker vel på fartsgreia selv...

Utlogget KimBye

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Hva mener du med reaksjonssystem?
Man vil aldri bli kvitt all kriminalitet og den eneste muligheten vi har til disposisjon er frihetsberøvelse.
At folk snakker om dødsstraff og å få ned standarden i fengslene er rett og slått vås.
Straffen er frihetsberøvelse. Staten plikter å gjøre soningsforholdene humane, samfunnet har nytte av at fengslene er humane og har fokus på rehabilitering, målet er jo i hovedsak å få lovbrytere til å integreres tilbake i samfunnet og bidra på lik linje som alle andre.
At det finnes sosiopater og folk med andre sinnslidelser er et faktum og inntil vår kunnskap om disse lidelsene blir bedre, så har vi ikke andre muligheter enn å holde slike mennesker sperret inne.
Jeg anbefaler at du leser Sam Harris sin bok: The illusion of free will, kanskje du får et litt annet perspektiv på årsak og handling.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Ta utgangspunkt i teorier om årsaker til kriminalitet.. hvilken reaksjonssystem mener dere er egnet til å redusere kriminalitet i Norge? Noen tanker?
   

Mord.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Offentlig henrettelse til skrekk og advarsel!
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Gymrotta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Det burde være litt mindre goder når man sitter inne, men det viktigste er å fange opp de som faller utenfor systemet. Disse bør fanges opp tidlig, og prøve å finne løsninger og nye veier og gå. Det er også en anna ting som er meget ødeleggende, og som gjør at det ikke er lett å redusere kriminalitet. Hvis man er kriminell, uansett nivå, så vil man som regel oppleve å få litt penger mellom henda, kanskje også få litt problemer med offentlige banker , kreditorer osv. Fordi du gir litt faen i å betale regninger osv. Så ender det med at du gjør noe som avslører virksomheten din, og du blir straffet med fengsel. Mens du sitter inne tenker du at dette gidder jeg ikke mere. Så når sonin over vil du ha ett nytt og bedre liv, men der svikter systemet. Når du kommer ut står du på egne ben med en gang. Du har kreditorer, banker osv som vil ha penga sine, du har ikke jobb, får ikke jobb pga du har sittet inne, osv osv. Du må ha penger, men får kun på sosialen til livets opphold. Da er veien tilbake til det kriminelle liv kort.
Hadde man fått litt hjelp til å få en jobb, ett lite husvær, og kanskje hjelp til og inngå avtaler om videre forhold til banker osv , da tror jeg nok flere hadde kutta ut.'
Men kjett å komme ut, og ikke ha noe, ingen lønn, og ikke få jobb.
Så det burde vært en instans som hjelper deg videre etter soning.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!