Skrevet av Emne: Hjelpe en "nybegynner" jente med treningsplan og spiseplan?  (Lest 1648 ganger)

Utlogget NyTrener

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hei!
Jeg er helt ny på trening og kosthold; altså jeg begynner på bar bakke; jeg har null peiling what so ever, bortsett fra at man går ned i vekt hvis man forbrenner mer enn det man spiser… og så trener jeg jo LITT her og da...
Vet at veldig mange her inne kan ganske mye, så håper dere er litt greie mot meg selv om jeg sier ting som hører skikkelig jentete og teite ut…

Jeg er 19 år, ca. 1.60 cm, og veier i underkant av 70 kg. Jeg har ikke flat mage, og heller ikke så tynne ben/lår som det jeg ønsker. Med andre ord; jeg ønsker å gå ned i vekt. Jeg er ganske så chubby nå, og ønsker den flate magen og tynne leggene mine.

Målet er å se fabolous ut innen begynnelsen/midten av juni senest slutten av juni, da det er noe spesielt som skjer da!

Har hørt at en på min alder og størrelse ikke bør veie mer enn rundt 50-52 kg. Er det riktig? Uansett så må jeg gå ned minst 15 kg…

Problemet er at jeg egentlig ikke vet helt hvordan jeg skal begynne.
Altså, når det gjelder spising, så  tenker jeg egentlig ikke så særlig mye på hva det er jeg spiser. Til frokost blir det gjerne to-tre brødskiver med varier pålegg; norvegia, syltetøy, brunost, ofte en blanding. Sammen med ett-to glass melk og/eller te med to ts sukker.

Lunsj blir det ofte det samme; litt sånn kjedelig tørr matpakke, gjerne gulost, eller syltetøy. Spiser sjeldent frukt. Lager meg en stor termos med te som jeg drikker gjennom dagen.
Kjøper ikke mat utenfra.

Til middag blir det litt mer komplisert; jeg er opprinnelig fra sør-amerika, og foreldrnee mine holder seg stort sett til tadisjonell mat fra der de kommer fra.
Det gjør det vanskelig for meg å vite akkurat hva som er sunt, hvor mye olje, krydder, osv maten inneholder, og ikke minst hvor mye kalorier jeg får i meg. Det er stort sett en eller annen form for kjøtt hver dag; mest kylling. Noen ganger (svært sjeldent) spiser vi fisk; enten fersk eller som findusprodukt.
Jeg spiser egentlig ikke så mye potetgull, godteri og annet snack, og det går mest i light-brus.

Et stort problem for meg er at jeg blir sulten veldig fort! Etter en time/halvannen time blir jeg sulten, uansett om jeg har spist et stort måltid. F. eks frokost spiser jeg når jeg kommer hjmmenifra på morgenen; når jeg er på jobb etter ca. 1 1/2 time, så er jeg kjempesulten igjen!
Og det er ikke slikt at det holder med å spise et eple eller ta en banan liksom; jeg må ha MYE mat, noe som gjør at jeg stort sett spiser hele dagen; men da som regel brødskiver (fjellbrød) med div. pålegg som nevnt over.

Når det gjelder trening; jeg har en typisk sitte.jobb, som gjør at jeg sitter stille stort sett mesteparten av dagen.
Jeg trener ca. 1 time jogging på trdemølle 2-3 ganger i uken, avhengig av hvor mye jeg har å ta med meg hjem av jobben...
Jeg vet at dette er alt for lite for å gå ned i vekt.

Så jeg lurer på om none kan hjelp meg med å sette opp en spiseplan og en treningsplan, i og med at jeg må gå ned nærmere 15 kg i vekt på den nevnte tid...Jeg ønsker inderlig en flat mage til da.
Magen min nå er ikke akkurat kjempestor, men mer "sluppen", bouncy-type. kan du si. Og så får jeg oppblåst/ølmage etter at  jeg har spist.
Er det et realsitisk mål åfå en slik flat mage innen sommeren? Og tynne, slanke lår og ben? Jeg vil kjøre en feministisk stil; det er ikke slik at jeg vil ha muskler osv, slik som jentene på bildene på denne siden har...
Og hvordan skal jeg klare dette? Hva skal jeg spise? Og hvor mye/ofte skal jeg trene? Jeg er villig til å trene i to timer hver dag, så får jeg heller bare gi bort litt av ansvaret på jobben...


Setter kjempestor pris på om noen kan hjelpe meg ut...som sagt så er alt dette ganske nytt for meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre ting...


Tusen takk på forhånd!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!