Skrevet av Emne: SKAL bli verdens sterkeste mann  (Lest 7843 ganger)

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

SKAL bli verdens sterkeste mann
« : 17. februar 2013, 01:12 »
Hei, jeg er ny her men har en drøm om og en dag bli Verdens sterkeste mann. Det er et stort mål å sette seg med tanke på at jeg bare er 17 år gammel, men dette er noe jeg brenner for og har hat lyst til siden så lenge jeg kan huske. De fleste tenker vel at dette er bare enda en gutt med enda en drøm som aldri kommer til å skje, mulig det men jeg skal satse fullt ut koste hva det koste vil. Men har en del spørsmål angående dette. Hvordan starter jeg ? hvordan får jeg utstyr til dette ? og hvordan trener jeg til dette ? hva  slags jobb passer til det osv. Noen tips sånn helt basic om hvordan jeg kan nå målet. Jeg er allerede en over gjennomsnittet sterk gutt for min alder, Veier ca 90kg med 9-11% fett og er 187c høy. Men ja som sagt hvor skal jeg starte, jeg er veldig opptatt av å starte nå i ung alder.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #1 : 17. februar 2013, 02:34 »
Kult å se at andre på samme alder også er intressert i strongman!

For det første vil jeg nevne at høyden din er en fordel. Du er ikke ekstremt høy, men høyere enn de fleste andre.
For å kunne bli verdens sterkeste mann utifra mine erfaringer spiller det inn hauger med roller.
Jeg ville først funnet et gym jeg kunne trent på. Finn et program der du øker i styrke, og spis rikelig med mat som inneholder sunt fett, mye proteiner og masse karbs. Lag deg også gjerne en logg her, og få folk til å rådføre deg med all slags mulige spørsmål du kan tenke deg.

Etter en god stund(da mener jeg en god stund) kan du tenke på å trene teknikk trening innenfor Strongman, siden det er sporten du vil satse i). Du kan gjerne starte tidligere med teknkikktrening på enkelte strongmanøvelser, men jeg råder deg til å bygge opp en veldig god styrke før du begir deg ut på det.
Nå kommer også rådføringen. Gjør alt du har mulighet til for at teknikker skal bli riktige. Teknikk er en stor del av strongmantrening, er en teknikk feil kan du belaste kroppen for store skader, noe som ikke passer så godt inn i sporten du ønsker å ta del i.
Videre ville jeg valgt å kjøre 1-2 økter i uken der du trener strongman. Jeg vet ærlig talt ikke om dette er nok, men mange strongmanutøvere gjør dette før konkurranse, da et par måneder i forveien.

Jeg vil også nevne at du MÅ få i deg mye vitaminer. Vitaminer er bra for å styrke kroppens musklatur og skjelett.
Angående jobbvalg skal jeg ikke si noe konkret. Om du virkelig skal legge livet ditt inn i dette, noe verdens sterkeste menn ofte må, så må du nok bare ha Strongman som din livsstil og jobb. Men du blir jo ikke verdens sterkeste over natta! Derfor ville jeg valgt noe som er aktivt, men ikke et yrke som kan gi slitasje på kroppen, dvs murer eller sveiser.

Ellers er det bare å sette igang! Les deg frem til alt om trening, lær av dine egne og andres feil. Ha også rikelig med tolmodighet, fordi dette her tar lang tid.

Jeg ber deg også om å ikke stole 100% på det jeg skriver. Jeg er ingen strongman utøver som kan dokumentere at mine påstander er helt riktige, men jeg skriver det jeg har lært, og de påstandene jeg tror er sanne. Derfor råder jeg andre som mener noe annet enn meg om å skrive det ned, så jeg ikke gir noe som helst vranglære.

Mvh Adrian.k
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget tyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #2 : 17. februar 2013, 03:33 »
Skal du bli verdens sterkeste må du forberede deg på at det innebærer store doser med anabole steroider. Det er den største faktoren som avgjør om du vil hevde deg i idretten eller ikke.

Er det en vei du har lyst å begi deg ut på?

Utlogget Sortin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 442
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 442

  • litt for kort og litt for tykk
Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #3 : 17. februar 2013, 08:55 »
kjernemusklatur, markløft, overhead press, knebøy, benkpress(overhead viktigst i strongman!). sterk rygg for alt, sterkt bryst og biceps for steiner, helvetes til grep-styrke, masse mat, riktig mat, vitaminer og mineraler. en vilje av stål og pågangsmot som varer over MANGE år, starter du nå, vil du nok ikke kunne hevde deg for om iallefall 6-7 år vil jeg tro, iallefall på den største scenen og det vist du er ett vanvittig tallent.

og når alt det er på plass, og du løfter 2-3 ganger mer i de 4 store løfta enn folk flest, pøser du på med mengder av steroider. Tren naturlig de første 3-4 årene. da har du bygd opp sterke sener og ledd igjennom treningen, slik at de ikke får sjokk når musklene blir plutselig mye sterkere av steroidene du "må" ta vist du vil være verdens sterkest man.

ellers så har jeg bare lykke til å si! jævlig kult at du liker Strongman og ønsker og bli en!
også burde du nok titte litt her inne på nybegynner programer og se innom alle strongmanene som er her sine logger for motivasjon og inspirasjon
Høyde: 179cm... Vekt: 90 kg... Alder: 26...

jobber mot: Slikt som øl kommer i

RAW perser @ 106
Bøy: 185 KG
Benk med stopp: 145 KG
Mark: 242,5 KG
Press: 85x2x2 KG
Power jerk: 110 kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116757.msg1790899;topicseen#new
div max 07.06.2013 s 11
Sweet gains are made of Dreams - væiking power

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #4 : 17. februar 2013, 22:28 »
Hvis du mener dette seriøst er det bedre å ta litt mindre skritt og lavere delmål underveis, hvis ikke er det fort gjort å gå på en smell.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #5 : 17. februar 2013, 22:37 »
Skal du bli verdens sterkeste må du forberede deg på at det innebærer store doser med anabole steroider. Det er den største faktoren som avgjør om du vil hevde deg i idretten eller ikke.

Er det en vei du har lyst å begi deg ut på?

Nå må du ikke ødelegge drømmen hans med en reality-check. :Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #6 : 17. februar 2013, 23:06 »
Regelementet her sier vel at man ikke skal oppfordre til bruk av diverse styggedom-midler?
Men med mindre du er et talent verden ikke har sett før, så får du kontakte nærmeste "drapsmann" i grå hettegenser på gatehjørnet og kjøp deg noe apoteksvarer....
Mandal Treningssenter.

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #7 : 18. februar 2013, 01:12 »
Tusen takk for flotte svar fra alle sammen Smiley jeg er ny her på siden og trenger litt tid til å bli kjent med ting. Er som sagt ikke ny i styrketreningen men når det kommer til strongmanstyrke så er jeg ganske så fersk. Skal selvfølgelig vurdere steroidebruk på det sterkeste, men det vil jeg ikke tenke noe på før jeg har holdt på noen år, da kan jeg kjenne på meg selv om hva som er verdt og ofre, men en hver idrettsutøver må ofre ting uansett idrett. Og igjen tusen takk for flotte svar Smiley veldig hyggelig at folk hjelper hverandre her. Men en liten ting til, hvordan kan jeg få tilgang til strongman utstyr og eventuelt et lagerhus hvor jeg kan skape min treningsarena ? for slikt har vi ikke der jeg bor. Mulig jeg må flytte også.


Utlogget Sortin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 442
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 442

  • litt for kort og litt for tykk
Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #8 : 18. februar 2013, 11:22 »
Er diverse folk her inne som produserer og selger utstyr...finner dem med litt leting(Kassen 4 poster opp lager steiner...), eller så er det vel slik med lokale at du bare må lete litt omkring der du bor...finne en ubrukt kjeller eller bomberom eller tilsvarende...en plass der du iallefall burde ha minst 20 meter med flat bakke som du kan kjøre yoke og farmers og slikt på...

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124412.0

ser bra ut det her iallefall
Høyde: 179cm... Vekt: 90 kg... Alder: 26...

jobber mot: Slikt som øl kommer i

RAW perser @ 106
Bøy: 185 KG
Benk med stopp: 145 KG
Mark: 242,5 KG
Press: 85x2x2 KG
Power jerk: 110 kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116757.msg1790899;topicseen#new
div max 07.06.2013 s 11
Sweet gains are made of Dreams - væiking power

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #9 : 18. februar 2013, 11:24 »
Er diverse folk her inne som produserer og selger utstyr...finner dem med litt leting(Kassen 4 poster opp lager steiner...), eller så er det vel slik med lokale at du bare må lete litt omkring der du bor...finne en ubrukt kjeller eller bomberom eller tilsvarende...en plass der du iallefall burde ha minst 20 meter med flat bakke som du kan kjøre yoke og farmers og slikt på...

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124412.0

ser bra ut det her iallefall


Tusen takk Smiley

Utlogget ottarl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #10 : 18. februar 2013, 12:05 »
Er det ingen i nærheten som driv med strongman? Det beste er å finne nokon med erfaring å trene med, det er veldig vanskeleg å finne ut av alt på egenhånd. Hvor bor du?

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #11 : 18. februar 2013, 12:30 »
Er det ingen i nærheten som driv med strongman? Det beste er å finne nokon med erfaring å trene med, det er veldig vanskeleg å finne ut av alt på egenhånd. Hvor bor du?

Jeg bor i oppegård, halv time - 20 min unna oslo. Er ikke noe strongman i nærheten annet en i Drammen tenker jeg. Mulig jeg må flytte litt når jeg går ut av vgs

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #12 : 18. februar 2013, 12:58 »
Jeg er også fra Oppegård, og jeg dro til Drammen en gang i uka. Bor i Oslo nå da. Det nærmeste man finner er spydeberg der Tim Enersen har endel utstyr, men må jo bil til for å komme seg dit også. Er også utstyr på lørenskog, men dessverre ikke noe lokalet der heller, men blir sikekrt noen ute økter mot sommern.

Hvor trener du egentlig?
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Radixus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #13 : 18. februar 2013, 17:24 »
Jeg er også fra Oppegård, og jeg dro til Drammen en gang i uka. Bor i Oslo nå da. Det nærmeste man finner er spydeberg der Tim Enersen har endel utstyr, men må jo bil til for å komme seg dit også. Er også utstyr på lørenskog, men dessverre ikke noe lokalet der heller, men blir sikekrt noen ute økter mot sommern.

Hvor trener du egentlig?

Skal definitivt sjekkes opp, takk for info Smiley Jeg trener på elixia kolbotn.

Utlogget Tim_ene

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: SKAL bli verdens sterkeste mann
« #14 : 18. februar 2013, 17:57 »
Går tog til spydeberg også;) tar 15min fra ski vet jeg....
NSM-90kg 2013-2.plass
TarGet Power Challenge 2012-2.plass
NSM-90kg 2012-3.Plass
Seljord open-4.plass
NM Stokkløft-3.Plass

Sponsor: http://norvita.no/

Markløft:280kg
Knebøy:240kg
Benkpress:180kg
181cm.
89-100kg
1987mod.
Strongman.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113696.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!