Skrevet av Emne: Tips, forbedringer til min "diettplan" ?  (Lest 1074 ganger)

Utlogget DrChase

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Tips, forbedringer til min "diettplan" ?
« : 17. februar 2013, 20:08 »
Hei, jeg er helt ny her inne, og laget meg nå konto for å finne ut litt mer ang diettplan.
Jeg har trent styrke noen år nå, men kardio har det blitt lite av i det siste pga et par prolapser, og da ikke noe særlig med squats eller dead-lifts heller.
Fra forrige uke startet jeg forsiktig å kjøre kardio igjen, og kommer til å prøve på 2-3 økter kardio, samt 3 økter styrke hver uke.
Ellers er jeg 28 år, 177cm, 77-78kg og har en fettprosent på pr idag 12%, men jeg vil ned i rundt 7% (jeg hadde 9,2% i fjor).

Jeg har egentlig alltid spist det jeg vil, bare unngått godterier og annen snacks i ukedagene, så jeg spiser ca sånn her:

Frokost: Hopper ofte over frokosten, men når jeg spiser blir det 1-2 brødskiver/knekkebrød med kjøttpålegg/makrell i tomat, evt 150gr branflakes med lettmelk.
Lunch: Et eller annet jeg finner på skolen eller på en restaurant, ikke noe feit mat.
Middag: 250gr kyllingfilet med tacokrydder og grønnsaker, ofte i wraps. Evt 250gr mager kjøttdeig med fullkornspasta og tomatsaus.
Kvelds: Proteinshake etter trening og 150gr cottage cheese med lett yoghurt, evt proteinpannkaker.

En dag i uken har jeg spisedag og spiser da gjerne en 150gr sjokolade og pizza/taco til jeg er stappmett.

Jeg vet at denne "dietten" kanskje ikke er spesielt bra for å komme meg ned i fettprosent, men hva burde jeg endre på? Middag og kvelds er vel grei?
28 år, 177cm, 78kg
Benk - 150kg 1RM
Scottcurl i benk - 73kg 6RM
Hangups - 25RM
5km - 22:01

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Tips, forbedringer til min "diettplan" ?
« #1 : 17. februar 2013, 23:58 »
jeg syns det er litt for få måltider pr dag
Du bør fordele måltidene litt mer og variere dem litt også

Litt mer frukt, bananer , røkt laks , osv osv

Men skal ikke si for mye venter på vurdering av min egen diett også men føler folk er til lite hjelp her på forumet Sad
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget DrChase

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Tips, forbedringer til min "diettplan" ?
« #2 : 18. februar 2013, 12:11 »
Takk for svar.

Jeg tenker at jeg skal prøve å få spist frokost hver dag, samt lage meg matpakke sånn at jeg slipper alle disse lunchene ute. Etter å ha lest litt rundt her så ser jeg at flere foreslår havregryn til frokost.

Får prøve dette en periode da:
Frokost: 60 gram havregryn med lettmelk.
Lunch: 150gr cottage cheese m/lett yoghurt, eller 100gr kyllingfilet og 100gr brokkoli.
Middag: 200gr kyllingfilet med 150gr grønnsaker, eller 200gr laks med 150gr grønnsaker.
Kvelds: 2 grove brødskiver med makrell i tomat, eller 2 grove brødskiver med egg og kaviar.
Mellommåltid: En scoop protein med lettmelk etter trening. Ellers en frukt eller en neve nøtter når søthungeret kommer.

Ser dette bedre ut?
Det jeg lurer på ang havregryn er hvorfor det skal være så bra? Av 100gr så er jo 68gr karbohydrater, og er det ikke det man skal ned på under cutting?
28 år, 177cm, 78kg
Benk - 150kg 1RM
Scottcurl i benk - 73kg 6RM
Hangups - 25RM
5km - 22:01

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819


Utlogget DrChase

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Tips, forbedringer til min "diettplan" ?
« #4 : 18. februar 2013, 23:41 »
Takk for svar, da blir det havregryn framover!

Ellers kjører jeg dette programmet:

mandag: jogge + mage
tirsdag: bryst + skuldre
onsdag: bi + tri + mage
torsdag: cardio (jogge, ro, elipse)
fredag: rygg + bein + mage
lørdag: fri
søndag: svømme evt no annet

Ser spiseplanen min grei ut i forhold til dette, da jeg ikke vil gå ned særlig i muskler, men helst kun fett?
Jeg har som sagt alltid spist det jeg føler for, men holdt godteri osv til helgene, og ligger nå på ca 12% fettvev. Om jeg da får en skikkelig plan så skal det vel være greit å komme seg ned til rundt 7%? Hvor lang tid må man regne med på noe sånn mtp den treningsmengden jeg kjører?
28 år, 177cm, 78kg
Benk - 150kg 1RM
Scottcurl i benk - 73kg 6RM
Hangups - 25RM
5km - 22:01

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!