Skrevet av Emne: Fossilet i gode og onde treningsdager  (Lest 150752 ganger)

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #195 : 12. mars 2021, 14:05 »
Markløft med hex-stang:

133 x 5
173 x 5
205 x 5
173 x 8

Må forsøke å få opp vektene igjen, selv om formen i mark og bøy ikke er den aller beste for tiden.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #196 : 15. mars 2021, 16:12 »
Benkpress:

103 x 3
118 x 3
133 x 5 (skulle ha minst 3)

Kjenner jeg begynner å bli kravstor nå. Skulle hatt en sekser her i dag... Minst! Men formen svinger ganske mye for tiden.

Smalbenk med multigrip-stang:

115 x 5

Grynt!

Knebøy med hex-stang (dyp):

83 x 5
123 x 5
153 x 5

Måtte ta meg maksimalt sammen her, men det var så vidt ikke lyset gikk i løpet av den siste, der!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #197 : 16. mars 2021, 19:40 »
Pån igjen. Jeg logget ikke forrige markløftsdag, og grunnen er at det gikk aldeles forferdelig dårlig, og jeg ville ikke utsette meg for det traumet å skrive om det før jeg hadde tatt revansje.

Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
110 x 5
140 x 5
173 x 4

Jeg klarte bare tre repetisjoner sist, men fikk i hvert fall opp den fjerde i dag.
 
Markløft:

198 x 4

Her klarte jeg bare to sist gang, og da var det full depp etterpå. I dag gikk det uansett bedre. Markløft er en grusom øvelse når det ikke sitter!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #198 : 18. mars 2021, 19:39 »
Decline benkpress:

103 x 3
120 x 3
135 x 6 (skulle ha minst 3)

Ifølge programmet er skal jeg faktisk ha akkurat de samme vektene jeg hadde for fire uker siden. Da klarte jeg en femmer. Derfor måtte jeg i mitt hode ha opp den sjette i dag. Og faktisk gikk det, så vidt det var. Og jeg puster lettet ut...

Skråbenk (incline):

113 x 5

Nærmer meg å våge meg på en til her, men jeg har dårlig sikring i denne øvelsen, så jeg må være rimelig sikker på å klare det.

Knebøy:

70 x 5
110 x 5
140 x 8

Dette gikk noe bedre enn sist, jeg får ta med meg det. Dessverre ligger en litt kranglete korsrygg og ulmer i bakgrunnen. Spesielt hvis jeg skal forsøke å belaste forskjellig på hvert ben. Har derfor kuttet ut utfall (som jeg ikke noterer), men det virker som om denne støtteøvelsen har en gangske positiv effekt på knebøyen min, så det er ganske deprimerende å ikke kunne kjøre den for øyeblikket.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #199 : 19. mars 2021, 14:13 »
Markløft med hex-stang:

133 x 5
173 x 5
205 x 5

Deprimerende. Jeg kjente at jeg hadde en dag med overskudd, og det gikk så bra, men på femtereppen kjente jeg plutselig smerter i korsryggen igjen. Ikke voldsomt vondt, men jeg tok ikke sjansen på enda en, selv om jeg kjente at det ville gått opp. Slikt gjør meg bare så irritert!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #200 : 22. mars 2021, 14:36 »
Benkpress:

110 x 5
125 x 3
140 x 2 (skulle ha minst 1)

Så for meg at dette skulle gå noenlunde greit, men den gang ei. Svinaktig tungt. Var godt på vei med den tredje, men nesten hjelper ingen ting. Æsj!

Smalbenk med multigrip-stang:

115 x 5

Veldig tungt her også i dag. Fysj!

Knebøy med hex-stang (dyp):

83 x 5
123 x 5
153 x 4

Heller ikke denne øvelsen gikk vegen. Denne treningsøkta glemmer jeg!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #201 : 23. mars 2021, 20:02 »
Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
110 x 5
140 x 5
173 x 4

Motivasjonen var ikke den beste etter noe begredelige prestasjoner i det siste, men dette gikk faktisk bedre enn jeg kunne håpe på.
 
Markløft:

198 x 4

Tungt, men ganske god kontroll.

Overhåndsmarkløft med nesten strake ben:

145 x 8

Må gjøre noen grep for å få enda bedre styrke i korsryggen. Forsøker å finne ut om det er dette jeg er på jakt etter.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #202 : 25. mars 2021, 19:38 »
Decline benkpress:

103 x 3
120 x 3
145 x 2 (skulle ha minst 1)

Dette var en skikkelig nedtur. Det er noe som ikke fungerer, plutselig. Jammen går det opp og ned for tiden.

Skråbenk (incline):

113 x 5

Denne var også skikkelig tung i dag. Endelig snart ferdig med ei deprimerende uke...

Knebøy:

70 x 5

Makan til elende! Nå klarte jeg også å skade kneet under trening på 70 sytti kilo! Jeg kjente at det begynte å gjøre vondt under øvelsen, men etterpå var det enda verre. Håper bare det har vært en midlertidig feilstilling som forårsaket dette. Tiden vil vise.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #203 : 05. april 2021, 15:07 »
Benkpress:

98 x 5
113 x 5
128 x 6 (skulle ha minst 5)

Etter ei lett uke, er det på tide å kjøre på igjen. Jeg bestemte meg for å løfte med maks konsentrasjon og enda langsommere repetisjoner, samt kutte ned til fem av dem, for å samle overskudd igjen. Det gikk veldig bra, faktisk så bra at jeg ikke klarte å besinne meg, men bare kjørte på. Jeg fikk nesten opp sju repetisjoner, selv om jeg nesten hadde stopper på brystkassa. Fornøyd!

Benkpress, høyt på brystkassa:

125 x 5

De siste gangene har jeg intrudusert en ny øvelse, hvor jeg senker stanga høyt oppe på brystkassa, med armene nesten rett ut til siden, slik at det blir litt som en slagt flyes. Jeg har gradvis økt vektene, og nå er jeg oppe på 125 kilo. Kjenner det strekker veldig godt i brystkassa, samt at jeg får kjørt fremstiden av skuldrene. Men det er noe tyngre enn vanlig benk, ingen tvil om det.

Smalbenk med multigrip-stang:

103 x 5

Etter en periode med bekymringsverdige smerter i albuen, bestemte jeg meg for å gå ned på vektene for å ikke stresse leddet for mye. Dette gikk greit nok.

Knebøy med hex-stang (dyp):

83 x 5
123 x 5

Nei, har du sett for noe svineri! Det gikk så bra, og jeg hadde full kontroll, men plutselig smalt det i høyre kne igjen, på samme sted som sist (og dermed sto knusing av inventar og dyriske brøl på resten av programmet).

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #204 : 06. april 2021, 19:28 »
Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
110 x 5
140 x 5
173 x 4

Passet på å varme spesielt godt opp i dag, på grunn av det vonde høyrekneet mitt. Heldigvis kjente jeg ikke noe til det, men så går jeg for så vidt ikke så dypt med knærne i denne øvelsen.
 
Markløft:

180 x 5

Gikk noe ned på denne øvelsen, for å være på den sikre siden.

Overhåndsmarkløft med nesten strake ben:

148 x 8

Bare så vidt jeg klarte å holde stanga på slutten.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #205 : 08. april 2021, 20:17 »
Decline benkpress:

100 x 5
115 x 5
130 x 6 (skulle ha minst 5)

Kjørte nok en gang med god kontroll og langsomt, og tok sikte på fem repetisjoner. Det holdt til seks stykker, med litt å gå på. Føltes bra.

Skråbenk (incline):

100 x 7

Jeg må forsøke å gå ned igjen, og deretter bygge opp et enda bedre fundament.

Knebøy:

70 x 5
110 x 5

Etter alle problemene i det siste, burde jeg nok trent denne øvelsen mye lettere, men jeg er ikke Fossilet for ingenting. Det gikk uansett klart bedre enn sist etter masse oppvarming, men jeg kjente antydninger til vondt i høyre kne. Ellers har min datter Fossilie virkelig kommet i siget med styrketreningen. Jeg var alvorlig redd for at ingen av dem ville ta opp arven. Men nå er hun snart voksen, så dette blir bra! Hun trente faktisk med meg i går (da jeg hadde øvelser som jeg ikke logger).

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #206 : 12. april 2021, 15:41 »
Benkpress:

103 x 3
120 x 3
135 x 4 (skulle ha minst 3)

Jeg må si at jeg har kommet inn i en god stim i benken for tiden. Jeg hadde full kontroll på dette.

Benkpress, høyt på brystkassa:

128 x 5

Dette ble en hyggelig overraskelse. Dette gikk like bra som 125 kg gikk sist uke. Trodde at jeg antakelig måtte ned på fire repetisjoner.

Smalbenk med multigrip-stang med stopp:

105 x 5

Forsøker å skvise maksimalt ut av denne øvelsen på god utførelse. Kjenner lite til albuene nå. Men dette ble tungt nok. Over til marerittøvelsen for tiden...

Knebøy med hex-stang (dyp):

83 x 5
83 x 5
83 x 5

Nok en gang kjente jeg noe i det høyre kneet. Jeg gikk derfor ikke opp på andresettet, men ble værende "der nede". Jeg kjente ikke like mye på de to neste settene, men jeg klarte det kunststykket å få vondt i korsryggen på tredje settet, da jeg brukte så mye konsentrasjon på knærne at jeg sikkert bøyde ryggen litt. Patetisk!

Jeg er i hvertfall fornøyd med benken i dag, og det er den jeg konsentrerer meg mest om for tiden, for å sette personlig rekord i 50-årene der også. Det hadde vært noe!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #207 : 13. april 2021, 18:40 »
Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
110 x 5
140 x 5
173 x 4

Når skal egentlig det håndgrepet forstå at det er på tide å forsøke seg på tyngre vekter. Men relativt konstant har det uansett holdt seg de siste månedene. Men, jeg liker det ikke!
 
Markløft:

180 x 5

Både markløft og knebøy er et ork når ikke knær og rygg fungerer optimalt. Det positive var for så vidt at jeg ikke fikk mer vondt i ryggen.

Overhåndsmarkløft med nesten strake ben:

150 x 7

For å bryte monotonien, gikk jeg litt opp på denne.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #208 : 15. april 2021, 19:24 »
Decline benkpress:

108 x 3
123 x 3
138 x 3 (skulle ha minst 3)

Dette var en traurig dag. Ingen ting stemte, og det var ikke noe overskudd.

Skråbenk (incline):

103 x 6

Dette var sannelig tungt nok i dag.

Knebøy:

70 x 5
110 x 10

Med raseri i kroppen gikk jeg i gang med denne øvelsen. Jeg kjørte den så langsomt og strikt jeg bare kunne, og det så ut til å gå bra, men på den åttende repetisjonen fikk jeg litt føling med høyrekneet igjen. Jeg ga rett og slett blaffen, og tok to til på trass. Det ble ikke verre, i det minste.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #209 : 19. april 2021, 14:32 »
Benkpress:

113 x 5
128 x 3
143 x 1 (skulle ha minst 1)

Ikke fornøyd i dag heller. Jeg har mistet det ekstra giret jeg hadde i denne øvelsen. Kroppen føles noe tom, og jeg lurer på om jeg er på grensen til overtrent. Hadde god kontroll på den jeg klarte, i det minste.

Benkpress, høyt på brystkassa:

130 x 3

Jeg skulle i hvert fall ha fire her i dag, men det gikk ikke helt. Brøl!

Smalbenk med multigrip-stang med stopp:

105 x 5

Denne øvelsen gikk ganske greit i dag.

Knebøy med hex-stang (dyp):

83 x 5
123 x 5

Hurra! I dag kjente jeg ikke noe vondt i høyre kne. Det var en lettelse. Jeg ga meg imidlertid her, for sikkerhets skyld.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!