Skrevet av Emne: Fossilet i gode og onde treningsdager  (Lest 154407 ganger)

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #45 : 13. mars 2020, 14:52 »
Markløft med hex-stang:

130 x 5
170 x 5
205 x 5

Opp på vektene igjen. Veldig fornøyd med formen i dag. Dette satt som ei kule. Merker at denne øvelsen er gull verd, både i seg selv og som tillegg til markløft og ikke minst knebøy, faktisk. Den gir en formidabel styrke i hoftepartiet i tillegg til ryggen. Og så hadde det vært moro om jeg etter hvert kunne snust på pers i markløft, som ikke er bedre enn rundt 215 kg. Ikke fornøyd med det. Og den er rundt 13 år gammel...

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #46 : 15. mars 2020, 09:49 »
Kroppsvekten i dag er 104,3 kg. Det må jeg si er veldig gledelig, jeg fryktet at den var i ferd med å fare i været, slik som styrken har gjort i det siste. Dette vil altså si at jeg er nesten like sterk (sterkere i enkelte øvelser) på 10 kg lavere kroppsvekt enn jeg var for et drøyt år siden. Forbedringspotensialet bør være til stede. Og så trenger jeg ikke tenke på korona-stengte treningssentre, i og med at jeg har alt tilgjengelig hjemme. Life is good!  Smiley

Utlogget Pms

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #47 : 15. mars 2020, 21:23 »
Var 100kg rundt nyttår, er nede i 96kg nå, og nå kjører jeg hardere treninger og har en periode på kreatin igjen (jepp, jeg er en av de).

Er misunlig på deg (og andre som har de mulighetene), som har trenings studio hjemme. Det er jo drømmen nå'

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #48 : 16. mars 2020, 16:14 »
Jeg bruker kreatin selv, og har gjort det i sikkert alt for mange år sammenhengende... Hjemmetrening er gode greier, ja. Iallfall i disse tider.

Benkpress med stopp:

103 x 3
120 x 3
135 x 3 (skulle ha minst 3).

Nok en gang var det akkurat så vidt det bar. Ikke toppform i dag, manglet den virkelig gode følelsen.

Smalbenk med multigrip-stang med stopp:

105 x 6

Foreventet ikke det store, men det ble faktisk ikke så verst i dag, traff ganske bra.

Knebøy med hex-stang:

83 x 5
123 x 5
153 x 5
183 x 8

Styrkemessig går det ikke så verst, men jeg blir litt for svimmel på slutten.

Utlogget Pms

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #49 : 16. mars 2020, 22:27 »
Er du bare alene, eller har du spotter med deg?

Såpass ja, i flere år. Jeg har hørt snakk om det, at man kan kjøre sammenhengende, men aldri gjort det selv. Er det en type du holder deg til, når det gjelder kreatin? Kjøprte noe som kostet 49kr pr boks på tilbud, hos kost 1. Men den koster vist alltid 49kr, for den er alltid på tilbud vist.

Skulle ha prøvd meg på knebøy igjen, med hex-stang, samme med markløft.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #50 : 17. mars 2020, 14:22 »
Jeg trener kun alene. Jeg er imidlertid utstyrt slik at jeg er sikret godt dersom uhellet skulle være ute og jeg ikke får opp vektene. Jeg løfter i en såkalt Power Cage i både benkpress og knebøy, men satt sikringene så lavt at jeg ikke kan jukse. Jeg har ikke en spesiell type kreatin (bare den vanlige, billige), jeg varierer stort sett mellom Kost1 og Proteinfabrikken når de er på tilbud. Dessuten tar jeg proteinpulver, og det har jeg faktisk gjort i snart 32 år nå. Kreatin i rundt 25 år... Så, ja, jeg er gammel  Embarrassed

Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
120 x 5
140 x 5
170 x 5

Selv om jeg ga alt av både mentale instruksjoner og maks konsentrasjon, gikk ikke den sjette reppen opp i dag heller. Liker det ikke!

Vanlig grep (over/underhånd):

195 x 5

Her var det imidlertid en liten økning. Fornøyd med det, iallfall. Det går ganske bra i markløft for tiden.

Utlogget Pms

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #51 : 19. mars 2020, 09:04 »
Genial sak, den power cage, skulle ønske jeg hadde plass selv.

Ja jeg kjører og på proteinpulver, kjøpte noe gainer fra Gymgrosisten nå sist, + jeg har noe rester fra My Protein. Tja, du er ikke så mange år eldre enn meg, vist du er 50år nå. Jeg er 77-model, så har noen år på baken jeg også nå Wink

Se der ja, det er markløften sin det

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #52 : 19. mars 2020, 15:35 »
Tusen takk for det!

Ja, Power Cagen har vært en god følgesvenn gjennom mange år. Merker at jeg kan gi ekstra, selv om jeg mangler spotter.

Det er godt å merke at aldersforskjell jevner seg ut desto eldre man blir. (Jeg er 69-er).

Decline benkpress med stopp:

108 x 3
123 x 3
138 x 3 (skulle ha minst 3)

Formen i benken er ikke helt på topp, plutselig, og dette var på nytt tungt som bare det.

Skråbenk (incline) med stopp:

105 x 6

På nytt et svintungt sett.

Knebøy med stopp i bunnen:

70 x 5
110 x 5
155 x 6

Fortsatt går knebøyen ganske bra, styrkemessig, men i dag ble jeg forholdsvis svimmel etter hvert. Håper ikke at den elendigheten jeg opplevde sist år er på vei tilbake. Et eller annet med oksygenopptaket er ikke helt i orden. Har brukt inhalator utskrevet fra lungelege, men synes ikke at den fungerer så bra. Alt i alt ikke toppfornøyd med dagen.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #53 : 20. mars 2020, 14:48 »
Markløft med hex-stang:

130 x 5
170 x 5
208 x 5

Øker igjen. Tungt, men godt sett. Dette er faktisk pers på denne vekta i denne øvelsen. Ikke rakk jeg å bli spesielt svimmel, heller.

Utlogget Pms

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #54 : 21. mars 2020, 00:20 »
Jakter litt etter treningsbenk, helst en som er sammenlegsbar da, men det er jo jungel av det også.

Ja jeg kunne tenkt meg noe slik som du har, men har ikke plass til det i leiligheten.

Tror ikke jeg har fått med meg, at du slet med noe svimmelhet tidligere. Merker at jeg blir smått svimmel vist jeg tar kreatin på tom mage, men det gir seg.

Håper at du slipper unna denne gangen.

Imponerende tal, som vanlig.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #55 : 23. mars 2020, 15:42 »
Takk for det, den svimmelheten er noe som har kommet på de siste par årene, og da periodevis. Nå er jeg muligens på vei inn i en tyngre periode igjen, dessverre.

Benkpress med stopp:

113 x 5
128 x 3
143 x 0 (skulle ha minst 1).

Dette var rett og slett elendig! Jeg synes jeg hadde god kontroll ned, men på vei opp var det plutselig stopp da jeg var kommet 2/3 av løftebanen. Deprimerende - jeg tror jeg må finne et hjørne og gråte litt...

Smalbenk med multigrip-stang med stopp:

105 x 6

Blir visst værende her noe lenger. Må finne tilbake til den gode pressformen. Det er noe som ikke stemmer nå.

Knebøy med hex-stang:

83 x 5
123 x 5
153 x 5
183 x 8

Dette går relativt greit opp, men det er svimmelheten som blir et lite problem på mange repetisjoner. Lurer på om jeg skal gå opp på vektene og ned på repantallet.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #56 : 24. mars 2020, 14:23 »
Markløft med overhåndsgrep:

70 x 5
120 x 5
140 x 5
170 x 5

Fysj, det vil seg fortsatt ikke helt! Grepsstyrken går for langsomt opp.

Vanlig grep (over/underhånd):

198 x 4

Opp på vektene, men i dag ble det dessverre såpass tungt at jeg valgte å avbryte etter fjerdereppen for ikke å gå på akkord med utførelsen. Kroppen begynner å bli sliten.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #57 : 26. mars 2020, 15:02 »
Decline benkpress med stopp:

115 x 5
130 x 3
145 x 2 (skulle ha minst 1)

Der satt det! I dag gikk det mye bedre enn på mandag, og jeg hadde skikkelig trykk hele tiden. Bare det kunne gå like bra hver gang! Det svinger for mye, synes jeg.

Skråbenk (incline) med stopp:

105 x 6

Bittegranne lettere enn sist, men fortsatt ganske tungt.

Knebøy med stopp i bunnen:

70 x 5
110 x 5
160 x 5

Fem gode repetisjoner på 160 kg. Fantastisk! Og jeg kunne nok klart en til, tror jeg. Men la meg ikke forhaste meg for mye... Jeg forstår ikke knærne mine for tiden. Så mye problemer jeg har hatt opp gjennom. Kjenner absolutt ingen ting nå. Og jeg trer kun på en knestrømpe.  Smiley

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 317

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #58 : 27. mars 2020, 14:44 »
Markløft med hex-stang:

133 x 5
173 x 5
210 x 5

Nok en ny pers! Det var i sannhet tungt, men jeg klarte å holde mot og konsentrasjon gjennom hele øvelsen, og det er jeg godt fornøyd med. Nå går jeg ei lett uke i møte. Gubbekroppen min trenger det nå.

Utlogget Pms

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 167

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #59 : 28. mars 2020, 18:04 »
Ja det kan være smart å bytte litt om, tyngre og få reps. Kan nok hjelpe på, på mange måter.  Kanskje svimelheten også demper seg litt da, det er jo verd å prøve.

Kjenner at jeg er litt misunlige på at du har dette lille private studioet i kjelleren din, men min tid kommer når den kommer.

Tross de utfordringene du har, så levere du imponerende tall. Og jammen meg, kommer det ny pers inni mellom. Gratulere så masse, dette er kanon bra.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!