Skrevet av Emne: Fossilet i gode og onde treningsdager  (Lest 150602 ganger)

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Fossilet i gode og onde treningsdager
« : 18. februar 2013, 18:42 »
Dette er min midlertidige dagbok som jeg kommer til å bruke mens forumet jeg vanligvis skriver på er nede. Jeg logger kun benkpress, eller nesten bare det, da jeg ikke gidder mer  Grin

Benkpress i dag:

115 x 5
115 x 5

Dette gikk bra i dag, jeg kjente at jeg hadde mye overskudd.

Decline benkpress:

103 x 9

Dette gikk også meget bra egentlig.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet - Den gamle gubbe logger
« #1 : 21. mars 2017, 19:00 »
Nå er det faktisk flere år siden jeg har skrevet noe her, og det er på grunn av at mitt vanlige forum er nede for telling (igjen), og det er umulig å vite når det er omsider blir fungerende. De siste årene har det gått ganske bra, egentlig, og jeg har hatt god fremgang i enkelte øvelser.

De siste månedene har jeg gjort mitt ytterste for å bedre håndstyrken, og en av øvelsene jeg tar, er markløft med overhåndsgrep, uten løfteremmer, noe som er ganske utfordrende:

Markløft med overhåndsgrep, (8 sett) 2 minutter pauser mellom settene:

155 x 2
155 x 2
155 x 3
155 x 3
155 x 3
155 x 3
155 x 3
155 x 3

Stanga er veldig lett å løfte, det er kun håndgrepet som blir ganske tungt etter hvert. Men jeg må si at det gikk ganske bra i dag.

Og etter en pause:

143 x 10

Ikke verst med 10 reps på 143 kg med overhåndsgrep, iallfall for en gammel kall som meg...

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet - Den gamle gubbe logger
« #2 : 23. mars 2017, 20:37 »
Så var det benkpress igjen. Her har jeg ikke hatt så store fremganger i det siste, dessverre, men en del bedre enn sist jeg logget her, ser jeg. I dag var det tid for litt decline benkpress med stopp:

125 x 5
125 x 5
125 x 5

Alle reppene var med full kontroll og god stopp på brystkassa. Ikke voldsomme problemer, men noe tungt på slutten av siste settet.

Deretter var det skråbenk, eller incline benkpress.

Incline benkpress med stopp:

98 x 7

God utførelse og kontroll.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #3 : 24. mars 2017, 18:52 »
Markløft med hex-stang:

120 x 6
150 x 5
170 x 3
208 x 4
208 x 4

Tungt, men gikk egentlig ganske greit i dag.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #4 : 27. mars 2017, 18:59 »
I dag var det vanlig benkpress med stopp:

123 x 5
123 x 5
123 x 5

Jeg kjente jeg hadde et voldsomt trykk i kroppen i dag, og de to første settene gikk veldig bra, selv med nesten overdrevet kontroll og lange stopp. På sistesettet ble det riktignok rimelig tungt på slutten, og jeg var såpass sliten før sistereppen at stoppen ble forholdsvis kort. Men stopp var det  Grin Styrken i vanlig benkpress ikke er helt den samme som i decline, men ikke så mye mindre.

Deretter trente jeg knebøy med hex-stanga. Denne stanga har vist seg å være et funn for meg. Jeg slipper å komme så langt frampå med mine 195 cm, og kan konsentrere meg fullt og helt om å bøye mest mulig:

165 x 8
165 x 7

Siden jeg begynte med denne øvelsen for et knapt år siden, har jeg hatt rimelig formidable økninger. Jeg begynte med seksere på 100 kg, men nå går alt så meget bedre. Og det er uten knebøydrakt og knebind, kun belte.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #5 : 28. mars 2017, 19:03 »
Markløft med overhåndsgrep, (4 sett) 2 minutter pauser mellom settene:

155 x 2
155 x 3
155 x 3
155 x 3


Ok, da var det nok på tide å droppe litt ned på antall sett. Problemet er den venstre ringfingeren som har begynt å verke en del. Håpet er at færre sett vil hjelpe på problemet. Jeg har sikkert overdrevet noe de siste månedene, og får betale for det nå  Sad

Og etter en pause:

145 x 9

Håpet på en tier, men måtte nøye meg med ni i dag.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #6 : 30. mars 2017, 18:45 »
Decline benkpress med stopp:

128 x 5
128 x 5
128 x 5

Jeg følte meg ikke helt på hugget før denne økta, og lurte på hvordan dette ville gå. Men nok en gang gikk det ganske bra, og jeg klarte å øke på alle settene.

Incline benkpress med stopp:

100 x 7

Økte også på denne, ganske tungt på slutten, men det gikk bra.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #7 : 03. april 2017, 19:10 »
I dag var det vanlig benkpress med stopp:

125 x 4  Sad
123 x 5
123 x 5

Formen er ikke helt der den var for litt siden, men jeg gikk i gang med godt mot. På førstesettet ble det nok en gang gode pauser. Før sistereppen kjente jeg at det ble ganske tungt, men jeg lot det briste eller bære med en god pause. Den skulle nok vært litt kortere, for jeg klarte dessverre ikke å komme helt opp med den, noe jeg er ganske misfornøyd med. Men utførelsen var iallfall bra. De to neste settene gikk jeg ned, og det gikk ganske greit. Rimelig tungt på slutten av sistesettet.

Knebøy med hex-stang:

165 x 8
165 x 8

På slutten av sistesettet var det nesten så jeg avgikk med døden...

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #8 : 06. april 2017, 19:57 »
Decline benkpress med stopp:

130 x 5
130 x 5
128 x 5

Formen var igjen ganske bra i dag, og jeg økte vekta på nytt. Det var likevel ganske tungt, og jeg gikk ned på sistesettet.

Incline benkpress med stopp:

100 x 7

Samme som sist. Var noe sliten etter de foregående settene.

Markløft med hex-stang:

120 x 6
150 x 5
170 x 3
208 x 4
208 x 4

Jeg skadet ryggen litt sist uke, da jeg fikk en vridning i korsryggen. Det er derfor to uker siden sist jeg hadde markløft, men jeg må egentlig si meg fornøyd med dette. Ryggsmertene er borte nå.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #9 : 10. april 2017, 19:24 »
Vanlig benkpress med stopp:

125 x 4  Sad
125 x 4  Sad
123 x 5

Jeg har tydeligvis kommet til et brytningspunkt her. Fem reps på 125,5 kg gikk ikke på førstesettet, og jeg tenkte å gå ned på neste. Men så tenkte jeg at dette SKAL jeg klare, og forsøkte igjen. Jeg fikk det nesten opp, men så måtte jeg på nytt legge ned stanga. 123 kg går derimot ganske greit. Hm.

Knebøy med hex-stang:

168 x 7
168 x 7

Gikk opp på vektene i dag. Det var grusomt, nok sagt. Jeg følte jeg omtrent ikke fikk puste på slutten. Men det var en ganske god økt for det.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #10 : 11. april 2017, 19:12 »
Markløft med overhåndsgrep, 2 minutter pauser mellom settene:

158 x 2
158 x 2
158 x 2
158 x 3


Opp på vektene og ned på antall reps. Jeg mener å kjenne at det ikke gjør fullt så vondt i fingeren lenger, og jeg er ganske godt fornøyd.

Og etter en pause:

145 x 9

Samme som sist, men det var noe lettere enn sist. Jeg klarte å holde stanga litt etter siste reppen, men tok ikke sjansen på å ta en til.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #11 : 24. april 2017, 19:06 »
Benkpress med stopp i dag:

125 x 5
128 x 5
125 x 5
60 x ?

En stund siden sist, og styrken har faktisk kommet seg noe..
Formen før økta kjentes egentlig ikke overvettes, men jeg hadde bra trykk i dag, og jeg klarte faktisk en femmer med stopp på 128 kg, selv om den var tung på slutten. Det er i sannhet lenge siden jeg har klart såpass i flatbenken nå! På slutten tok jeg et sett med 60 kg, hvor jeg ga absolutt alt (maks fart) i pressfasen.

Knebøy med hex-stang:

168 x 8
168 x 7

Jeg trodde nesten jeg skulle besvime etter den siste reppen der. Jeg følte at jeg ikke fikk luft nok... Men slik skal det være!

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #12 : 10. oktober 2017, 20:18 »
Decline benkpress i dag:

98 x 3
113 x 3
125 x 8

Ikke rare fremgangen siden sist, men det skal komme seg, håper jeg. Jeg er tross alt rukket å bli 48 år...

Incline benkpress med stopp:

105 x 6

Ikke særlig bedre her heller.

Knebøy med hex-stang:

173 x 8

Så vidt bedre enn sist jeg var her. Men dette er fryktelig tungt, og det går langsomt oppover. Jeg er også redd for skader, da jeg verken trener med drakt eller knebind, og hører det knaker faretruende i kneleddet.

Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #13 : 11. oktober 2017, 18:43 »
Markløft med overhåndsgrep, 2,5 minutter pauser mellom settene:

173 x 3
173 x 3
173 x 3
173 x 2

Her har jeg derimot økt en del. Dessverre har jeg begynt å merke høyre akilles på en måte jeg ikke liker. Jeg har under oppvarmingen pleid å starte med strake markløft. I det siste har det imidlertid begynt å "rive i" akillesen. Jeg håper den ikke er i ferd med å ryke. Jeg prøvde å trene så skånsomt som mulig, men på sistesettet klarte jeg ikke å holde vektstanga helt opp. Grepsstyrken er klart bedre enn den har vært. Jeg hopper over sistesettet som ville vært ca. en åtter på 160 kg.


Utlogget Fossilet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Fossilet i gode og onde treningsdager
« #14 : 02. oktober 2018, 19:34 »
Du verden, er det nesten ett år siden jeg har vært her. Mye har skjedd siden sist. Forumet jeg har logget mest på har gått under for godt, ser det ut til, og jeg hadde en fæl virusinfeksjon i mai som satte meg en del tilbake. Men nå er jeg tilbake. Kanskje jeg logger litt her av og til, for moro skyld. Iallfall var det tid for litt:

Markløft med overhåndsgrep, 2,5 min. pauser.

178 x 2
178 x 2
178 x 2
195 x 4 med blandet grep

Jeg ser jeg har hatt litt fremgang i denne øvelsen. Jeg har i tillegg begynt å introdusere løfting med "omvendt grep" (uten reimer det også) i det siste, for å få litt ekstra trykk i maksløftingen.
I dag hadde jeg rett og slett dagen. Kroppen føltes veldig bra, og jeg hadde egentlig ingen problemer med å få opp de tre første settene. Jeg kjente at tre reps skulle gått på første settet, men jeg valgte å spare litt slik at jeg hadde krutt i hendene til slutten også. Tungsettet var ganske tungt for ryggen etter hvert, jeg merker at jeg bør få meg et nytt belte.  Slik det er nå, funker ikke det gamle Valeo-beltet fra 1990 lenger. Borrelåsen går opp med én gang, slik at jeg praktisk talt løfter uten belte, og det er scary på disse vektene. Moro er det at det er lett å holde stanga på disse vektene etter å ha trent så mye med overhånd.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!