Skrevet av Emne: Trenger hjelp med kosthold og program  (Lest 1231 ganger)

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Trenger hjelp med kosthold og program
« : 25. februar 2013, 11:18 »
Hei!
Jeg er en gutt på 19 år som startet og trene for 1 år siden, på den tiden veide jeg 78-79 kilo og var 183 høy. Jeg var veldig rund selvom jeg ikke veide sånn altfor mye iforhold til høyden min.

Idag veier jeg 66 kilo er fortsatt 183 høy og har en fett prosent på 8% og en fett masse på 5,3 kilo.

I januar i 2012 startet jeg og trene og da trente jeg så og si hver dag i 3-4 mnder, løp veldig mye og hadde også cardio treninger i form av boksing. Så kom russetiden og slikt og det ble ikke så veldig mye tid til trening, var heller fylla og fast food frem til sommerferien. Etter det har jeg tatt 1 -2 løpeturer i uken og 1 styrketrening, frem til 1. Januar i år hvor jeg virkelig gikk inn for å få sommerkroppen og la om kostholdet mitt en del og løp 3-4 dager i uken og 3-4 styrketreninger i uken.
Jeg dro og målte fett% min forrige uke og jeg syntes den var veldig lav iforhold til og ikke ha så mye muskler.  Nå har jeg gått over til og vil prøve og trene styrke trening 5-6 ganger i uken og ikke ha noe cardio treninger for en stund.


Nå trenger jeg hjelp med og finne et treningsprogram som kan få meg til og få synlige og markerte muskler samt dra frem six packen. Jeg får høre fra alle kanter at jeg ser sykelig tynn ut og at jeg må spise mere og slikt. Så jeg trenger hjelp med og spise riktig, så jeg kan legge på meg litt på en riktig måte.


På forhånd takk for alle svar Smiley




Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Trenger hjelp med kosthold og program
« #1 : 25. februar 2013, 11:27 »
Det som er viktig her at du ikke legger på deg for mye når du først begynner å bulke - for det er du vil antar jeg? Du vil legge på deg muskler samtidig holde en bra form. Det kan være vanskelig å kombinere, men fullt mulig da du er fortsatt ung og er slank i utgangspunktet.

Sørg for at du får i deg 5-6 måltider per dag. Frokost kan være: 100g havegryn og 30g proteinshake + 1 ss Udos. Lunsj kan bestå av 100g ris og 1 kyllingfile. Evt. kan du spise grovt brød med kyllingpålegg og 1 boks mager kesam. Prøv å spis mest mulig ren mat: egg, kylling, tunfisk, laks, karbonadedeig, kjøtt osv. Karb henter du fra ris, pasta, grovt brød, grove tortilla lefser, pitabrød etc. Ta flere skjeer med olje hver dag - det god smøring for kroppen.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Trenger hjelp med kosthold og program
« #2 : 27. februar 2013, 10:52 »
Takk for svar, jeg prøver og spise flere måltider og tenke mere på og få i meg masse proteiner.
Noen som har noe forslag om et treningsprogram jeg kan kjøre? 4-6 dager i uken Smiley


-Lipsil

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Trenger hjelp med kosthold og program
« #3 : 27. februar 2013, 11:20 »
Du kan kjøre f.eks:
Dag1: Bryst
Dag2: Rygg
Dag3: Skuldre, bein
Dag4: Armer

Øvelser er listet opp i videon nedenfor:

http://exorlive.com/video/default.aspx?ex=581,83,208,80,135,368,98,141,285,108,6253,7282,68,134,8429,201,203,292,582,174,197

Scroll videre på pilen for flere øvelser
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Trenger hjelp med kosthold og program
« #4 : 28. februar 2013, 11:18 »
Takk Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!