Skrevet av Emne: Trene 10 minutter om gangen fordelt for å forbrenne kalorier  (Lest 2029 ganger)

Utlogget Michie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Har lystt å gå ned noen kilo og har begynt å trene på tredemølle. Er nybegynner og begynte for bare noen uker siden, men det er tungt å komme i gang og klarer ikke å løpe mer enn 10 minutter. Lurte derfor på om det går fint å løpe i 10 minutter for så å ta en pause en time og så løpe 10 minutter igjen og gjøre dette 4-8 ganger i løpet av en dag?

Er det en fin måte å starte på eller er det bortkastet om man vil gå ned? Har hittil forbrent 500 kcal pr gang når jeg har gjort det og er den eneste måten jeg får trent på. Vet ikke hvor riktig ckal målet på tredemølla er da.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Det går veldig bra. Det er helt idiotisk å kjøre på med harde, subjektivt smertefulle og dermed avskrekkende, opplegg for folk som er ferske.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Har lystt å gå ned noen kilo og har begynt å trene på tredemølle. Er nybegynner og begynte for bare noen uker siden, men det er tungt å komme i gang og klarer ikke å løpe mer enn 10 minutter. Lurte derfor på om det går fint å løpe i 10 minutter for så å ta en pause en time og så løpe 10 minutter igjen og gjøre dette 4-8 ganger i løpet av en dag?

Er det en fin måte å starte på eller er det bortkastet om man vil gå ned? Har hittil forbrent 500 kcal pr gang når jeg har gjort det og er den eneste måten jeg får trent på. Vet ikke hvor riktig ckal målet på tredemølla er da.
Kjør itervaller på de 10min da forbrenner du mye;) 30sec fort gange 30sec sprint F.eks;) Kcal måleren er ikke nøyaktiv men gir deg et pekepinn:D

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Jeg ville ikke anbefalt intervaller om han synes det er tungt å løpe 10 min i moderat løpshastighet til å begynne med. Start på det nivået du er på. Ikke tren så hardt at det bli avskrekkende, som Junkfood-Mannen sa over meg (honnør til deg, forresten). Det går helt fint å spre øktene utover, om du foretrekker dette.

Intervaller forbrenner heller ikke mer. Forskning viser at det er en liten økning i hvilemetabolismen etter en intervalløkt kontra en langkjøringsøkt, men den er marginal og umerkbar i praksis. Den avgjørende faktoren for hvor mye du forbrenner, er hvor langt du løper. Avstanden. 10 km forbrenner i praksis alltid det samme, enten du løper 10 km gjennom en intervall eller jogger den i lavere hastighet. Eller går 10 km.

Hvilken treningsmetode du benytter, må derfor være et valg hver enkelt tar ut fra preferanser i forhold til hvor mye tid man har til disposisjon, hva man synes er morsomt og ikke minst hva man ønsker å trene (for økt slagvolum/O2-opptak er det intervaller som gjelder, for forbedring av melkesyreterskel er det langkjør som gjelder). Hva man bør trene på, kommer an på utgangspunkt. For en nybegynner, er det melkesyreterskelen som stort sett er den begrensende faktoren, så jeg ville alltid startet med langkjør.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!