Skrevet av Emne: Allevo, VELDIG lite kcal i 2 uker som kickstart  (Lest 18372 ganger)

Utlogget bjornmk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Allevo (apotekvarer uten resept) har en kick start som de mener er bra å kickstarte en diettperiode med.

Jeg er drøye 1.80cm, veide 101,5kg for en uke siden, og 105cm rundt midjen. Dette skyldes mye bulk og styrketrening, lite kardio, null fokus på kosthold, bare jeg fikk i meg nok protein.

Har ca 3 styrkeøkter og 3 kardioøkter i uka nå, og skal fokusere på en normal diett med periodisk faste, da den passer spiserytmen min med null frokostlyst.

MEN nå har jeg gått i en uke på allevo sin kick start diett hvor jeg erstatter alle måltider med shakes og suppe. Ligger på ca 1000-1200kcal pr dag, og det er selvsagt beinhardt. Trener ikke hardt under denne perioden som kun skal vare i 2 uker. 1 uke til to go, altså..

Kick starten gjør at jeg får hoppet litt kilo raskt av, pluss at magesekken blir mindre, slik at jeg blir raskere mett når jeg starter med vanlig diett igjen.

Har forsøkt allevo kick start før, og gikk da ned 7kg på 2 uker, og klarte å holde på vekta, uten å miste styrke, så fungerte godt da. Men ønsker likevel synspunkter på dette av gode rådgivere her inne Smiley Har mer muskelmasse nå enn da. Men også endel mer fett.

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Allevo, VELDIG lite kcal i 2 uker som kickstart
« #1 : 10. mars 2013, 00:26 »
Jeg skjønner ikke at du må pine deg selv i to uker ved å ligge VELDIG lavt på kalorier for å få en "start" på dietten. Personlig mener jeg at det ikke er noen vits å bruke så ekstreme metoder før man starter på en diett, og når du sier at kostholdet ditt primært består av shakes og suppe, så skjønner man at kroppen ikke vil få tilgang til viktige vitaminer og mineraler, noe som er ekstra viktig når man ligger på underskudd.

Hvis målet er å få mindre magesekk slik at man kan spise mindre, så henger det ikke helt sammen med prinsipper om periodisk faste da man vanligvis spiser få, men store måltider.
Hvis du derimot vil falle i vekt fortest mulig, vil slike metoder fungere, men da ender du opp med å miste musklene som du bygde opp under "bulkingen". Da har egentlig mye av jobben blitt gjort forgjeves.

Jeg mener at du ikke trenger å bruke slike metoder for å "komme i gang", men du bør heller starte med den vanlige dietten. Du har jo tre kardio- og tre styrkeøkter i uka, og ligger du i underskudd i tillegg vil du fort forbrenne en god del fett, men dette krever litt tålmodighet. Har du en ordentlig kosthold, og ikke overdriver kardio treningen så vil du etter hvert merke at fettprosenten går ned med minimal muskeltap. Altså er nøkkeltallet her tålmodighet!
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Allevo, VELDIG lite kcal i 2 uker som kickstart
« #2 : 10. mars 2013, 09:31 »
fucking up yo metabolism

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: Allevo, VELDIG lite kcal i 2 uker som kickstart
« #3 : 10. mars 2013, 15:11 »
Synes hele greia lukter som en fra Allevo skrev tråden.

"10000 KILO 1 UKE UTEN Å MISTE MUSKLER" men ikke så åpenbart.

Spis Maten din, og tren riktig. så slipper du alt the psykiske med så lavt kcal nivå. jeg er en bitch å ha med å gjøre hvis jeg ligger under 1800
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!