Skrevet av Emne: Hvordan bli mykere i korsrygg/rumpe  (Lest 6011 ganger)

Utlogget Demoni

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Hvordan bli mykere i korsrygg/rumpe
« : 11. mars 2013, 11:44 »
Hei, jeg er en gutt på 21 (snart 22) Og har et problem med utførelse av knebøy og markløft grunnet at jeg er utrolig stiv mellom korsrygg og rompe. Jeg får "buttvink" Jeg hadde en PT time der vi gikk gjennom knebøy og han sa jeg fikk det.... Jeg fikk desverre ingen øvelser som kunne hjelpe på det... Men han sa at det var grunnet stiv korstygg / rompe. Får ikke rompa helt ut på en måte. Så om noen har noen tips så er det bare å fyre løs Smiley)

Takk på forhånd Demoni

Utlogget abus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hvordan bli mykere i korsrygg/rumpe
« #1 : 22. mai 2013, 22:54 »
Prøvd time hos naprapat? Det funker som f...

Går selv til naprapat et par ganger i måneden. Etter lengre tid uten stivner jeg lett, og det ene benet trekker seg noen centimeter lengre opp enn det andre. Litt knekk og knas, så er det fint.

En naprapat kan også hjelpe deg med en del øvelser du selv kan gjøre for å myke opp. Ofte er det skjevheter i skjelettet, både naturlige og resultat etter gamle skader, som gjør at muskler og ledd stivner til.

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hvordan bli mykere i korsrygg/rumpe
« #2 : 04. juni 2013, 22:12 »
Hei, jeg er en gutt på 21 (snart 22) Og har et problem med utførelse av knebøy og markløft grunnet at jeg er utrolig stiv mellom korsrygg og rompe. Jeg får "buttvink" Jeg hadde en PT time der vi gikk gjennom knebøy og han sa jeg fikk det.... Jeg fikk desverre ingen øvelser som kunne hjelpe på det... Men han sa at det var grunnet stiv korstygg / rompe. Får ikke rompa helt ut på en måte. Så om noen har noen tips så er det bare å fyre løs Smiley)

Takk på forhånd Demoni

Ser jeg er litt seint ute, men er det noe som burde være obligatorisk før knebøy og markløft så er det tøying av muskulatur. Jeg sliter med det samme som deg og har fått noen øvelser som hjelper meg veldig mye.

Sjekk denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=XNN3K2qj-L0

Det kan godt være du allerede gjør det (noe du burde), men kjør ett par oppvarmingsrunder med bare stanga. Dersom du føler du har litt å gå på rent bevegelighetsmessig er det bare til å tøye mellom settene også - helt til det ikke hindrer deg lenger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!