Skrevet av Emne: Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd!  (Lest 1529 ganger)

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Jeg er en gutt på 17 år, 190 cm lang og 112 kg tung.

Mål på diverse steder på kroppen:

Mage:  107 cm
Bryst: 109 cm
Arm: 40 cm (flex)
Lår: 75 cm
Rumpe (litt nedenfor hofta): 118 cm

Jeg har trent i snart 1 år, mesteparten styrke. Målet har hele tiden vært og bli slankere, og vekk med flesket, men jeg føler meg på en måte litt mislykket... Jeg har gått opp 15 kg i muskelmasse på dette året, og slanket bort 7 kilo flesk. jeg har blitt smalere rundt midja, og større over hendene, men ikke oppnådd ønsket resultat. så klart, jeg kan ikke forvente at alt skjer på 1,2,3 - men føler det har gått ganske lang tid, og jeg ser ikke forandringer på meg selv. (har ikke tatt formbilder..)

Jeg begynner og miste litt troen på meg selv, og motivasjonen blir gradvis litt dårligere... kostholdet er også en vanskelig brikke, det blir alt for mye brød og pasta.. Har klart og kutte helt ned på søtsaker og brus i ukedagene, som er et stort fremskritt! men alikevell går det ikke min vei føler jeg Tongue

Jeg er på ingen måte så veldig erfaren innen trening, selv om jeg kan en god del. så jeg håper at noen der ute kan hjelpe meg på vei, gi meg råd og veiledning slik at jeg ikke mister motivasjonen helt! Jeg ønsker og trene, og bli slank mer enn noe annet! men trenger virkelig deres hjelp..!

Wow, dette ble et skikkelig syte-innlegg, også mye lengre enn jeg tenkte.. håper på svar! :-)
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Som du selv sier så vet du hvor svaret ligger. Nemlig kostholdet. Du er en lang og stor gutt og krever en del mat for å holde deg i gang og for å bygge muskler, men skal du ned og forbrenne fett må du komme i kaloriunderskudd. Altså like under der du har vedlikehold. 100-200 kcal er nok. Deretter så må du roe ned brød og evt pasta. Du bør tenke protein i hvert måltid. Protein, protein og protein. Men ikke glem karbohdyratene! Men siden du er glad i brød og pasta vil jeg tro karboydratene kommer de også Wink Du kan jo legge opp eksakt hva du spiser i løpet av en dag når du har hatt vektøkning. Så kan man spore deg inn riktig! Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Jeg vil jo ikke miste muskelmassen, så det blir en nok så avansert oppgave å balansere dette..!
På en vanlig dag ser det omtrent slik ut:

Frokost: Yoghurt (Skyr) eller omelett (uten brød) eller brødskive med kjøttpålegg og ost. Noen       ganger blir det bare med en banan også.

Mellommåltid: det er sjelden at jeg kommer på det, men kanskje 1-2 ganger i uken klarer jeg og huske det. da blir det en kiwi, brødskive o.l

Lunsj: Salat (Kjøttdeig,skinke, kylling, pasta, salat, mais, agurk og litt dressing.) eller brødskive, eller en banan eller to.

Middag: Siden jeg fortsatt bor hjemme, spiser jeg det jeg får servert. Det går mye i norsk tradisjonell mat, sånn som kjøttkaker, saltkjøtt o.l. Jeg prøver og ikke spise meg helt mett. Det hender seg jeg lager meg mat selv i mellom, da blir det kyllingwok, kylling taco eller salat o.l.

mellommåltid: banan, brødskive med kjøttpålegg eller yoghurt (skyr).

Kveldsmat: brødskive med kjøttpålegg, laks eller egg / knekkebrød med brunost. (2 brødskiver/2 knekkebrød)

Det hender seg jeg drikker is-te og saft iløpet av en dag.

I helgene skeier jeg ut alt for mye... jeg har roet ned mye på inntaket, men det er fortsatt alt for mye søtsaker...

Håper dette ble riktig? at du heller kan veilede meg nå.. Smiley om noe mangler, si ifra! Tusen takk for svar btw!
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Number1: ble det bedre og veilede nå?
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16


Mage:  107 cm
Bryst: 109 cm
Arm: 40 cm (flex)
Lår: 75 cm
Rumpe (litt nedenfor hofta): 118 cm



* Disse målene gjorde jeg for ca 1 mnd siden. tok nye mål idag, og de ser slik ut:
Mage:  106 cm
Bryst: 110.65 cm
Arm: 41.5 cm (flex)
Lår: 75 cm
Rumpe: 117 cm

Starter faktisk og få tilbake motivasjonen! føler jeg klarer og kombinere styrke og kondisjons trening veldig mye bedre nå, og føler det på meg at jeg vil klare dette. Har minket med 1 cm på mage og rumpe, og økt med 1,5 cm over brystkassa og armene. Er dette bra? er veldig fornøyd selv, deilig og se fremgang! :-DD
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Hei. Flott å se at du har fremgang!

Når det gjelder kostholdet ditt så vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. Fordi hele opplegget ditt er ganske ustrukturert. Det er altfor lite protein i samtlige måltider. Du oppgir sjeldent mengde. Så blir også litt vanskelig å gi et konkret svar om det er lite - men sånn overall ser det lite ut.

Til sammenligning på din kroppsvekt så skal en som skal i konkurranseform starte på dette kostprogrammet for din vekt:

1.
130g havregryn/grøt
 1 banan
  5 scoop Whey Xplode
Lager du havregrøt kan du bruke splenda
 som søtning, kanel for smak.
Du kan bytte ut whey protein med 8 egghviter for
variasjon.

1 stk Daily Vita
1 stk Daily Min
1000mg vitamin C       3 kapsler rapid burn eller 4 kapsler frenzy fatloss
3 kapsler CLA

2.
250 kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/
 kyllingkjøttdeig/karbonadedeig
50g ris(ikke hurtig ris)eller 150g søt potet
 100g grønne grønsaker/salat (f.eks: brokkoli, aparages, salatblader)

3.
250g kyllingbryst/mager biff/hvit fisk/
 kyllingkjøttdeig/karbonadedeig
 50g ris(ikke hurtig ris) eller 150g søtpotet
1 ss udo Choice

Ca 30 min før trening
3 kapsler rapid burn fra proteinfabrikken

1 ss Udo choice
2 servering (10g) pf's kre-alkalyn
4 scoop (10g) L-Glutamine  og 1 servering (20ml)Amino Liquid Xtreem 
40 vitargo eller 40carbo fuel fra proteinfabrikken

4.
Direkte etter trening:
5 scoop Whey Xplode(50g)
3 kapsler kre-alkalyn eller 2 servering (10g) pf's kre-alkalyn
 70g Vitargo eller 70g carbo fuel fra proteinfabrikkenpulver

5.
250g kyllingbryst/ mager biff/ hvit fisk/
 kyllingkjøttdeig/karbonadedeig
50g ris(ikke hurtig) ris eller 150g søtpotet
 100g grønne grønsaker/ salat
1 ss Udo Choice
 1 ss Udo choice




6.
6 scoop Whey Xplode (60g)
1 ss udo choice
3 kapsler ZMA
1000mg vitamin C
 1 ss udo choice
3 kapsler CLA

Totalt kalorier: ca 3300         Protein: ca 351g         Karb: ca 354g          Fett: ca 45-50g


Her er det selvfølgelig rom for justeringer. Du kan bytte ut ris med grov brød f.eks. og du kan bytte ut kylling med egg, mager kesam og slikt. Men la dette med så du selv kan se at du er underernært. Hvis du vil så tilbyr vi spesialtilpassede diett og treningsprogram her: www.treningsforum.no/personligtrening  Vel investerte penger. Da får du fremgang og kaster ikke bort tiden eller dyre medlemskap på gymmet.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget workhard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Har desverre ikke noen av alle de kapslene og tilskuddene som fulgte med i det programmet.. Har kun Whey protein shake, som jeg tar rett etter trening!

Jeg spiser mye egg, kylling, kjøtt osv. og ønsker og komme i underskudd med kalorier.. det er ingenting jeg vil mer enn å få bort fettet!!

Jeg har lenge vurdert "periodisk faste", der hvor jeg spiser 2 ganger for dagen.. hva kan du si om det "programmet"? Tongue

Tusen hjertelig takk for svar, forresten! Cheesy
Jobber mot:
Mark: 200 - Benk:100 - Bøy: 140

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Enkleste måten å gå ned på vekt er å ligge i kaloriunderskudd, så enkelt. om du vil beholde muscler så godt som mulig, spis vektx2x1-1,5 gram protein. ( 50kg = 125 protein ens )
har du prøvd myfitnesspal? ta en dag og mål og regn ut hvor mye du spiser så har du et tall å gå ut ifra. ligger du i underskudd, så fortsett og se resultater. er du i overskudd må dietten/trening endres Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!