Skrevet av Emne: Dopingbruk blir ulovlig  (Lest 45431 ganger)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #30 : 28. mars 2013, 13:05 »
Trenger ikke doumentere noenting her, høringen finner du lett tilgjengelig på nettet, så den kan du finne og lese deg opp på selv dersom du er opptatt av "dokumentasjon". Politiets praksis har jeg fra min jobb som jurist.



Du trenger å dokumentere hvis noen skal ta deg seriøst, jo.

Utlogget zanorex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #31 : 28. mars 2013, 14:17 »
Hvis bruk av doping er/blir ulovlig.

La oss si at jeg tar turen på nærmeste kjøpesenter og ser en diger kar med muskler oppå musklene (haha)
Kan jeg da ringe politiet og be dem sjekke han for åså putte han i fengsel/bot ?

Hvis det er ulovlig så burde man jo kunne annmelde en vanlig kar i gata man ser som bryter en lov.
Og ville det vært lov å gjennomført random prøver av alle som ser ut som bolere ?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #32 : 28. mars 2013, 14:26 »
Hvis bruk av doping er/blir ulovlig.

La oss si at jeg tar turen på nærmeste kjøpesenter og ser en diger kar med muskler oppå musklene (haha)
Kan jeg da ringe politiet og be dem sjekke han for åså putte han i fengsel/bot ?

Hvis det er ulovlig så burde man jo kunne annmelde en vanlig kar i gata man ser som bryter en lov.
Og ville det vært lov å gjennomført random prøver av alle som ser ut som bolere ?

I Sverige kan man bli plukket ut på gata av politiet og tatt inn til dopingprøve.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #33 : 28. mars 2013, 14:40 »
Synes angående doping at det blir ulovlig er helt ok. Og spesielt at Dopingkontroll for den aktive utøver er mulig for dokumentering. men steroider er vel ikke problem for den aktive utøver men heller den normale soffasliteren som akutt skal bli stor og sterk med (dårlig kost og trening)

Vi lever i et samfunn hvor folk helst vil gjøre minst mulig på mest mulig tid. steroider er vel ikke noe problem vis vi begynner og sammenligne røyk alkohol narkotika og lignende. men problemet er vel at det og drikke og røyke er helt (normalt) eller er bare sån det skal være i denne verden. tragisk

Og komme seg på treningsstudio og begynne og yte noe selv. og se hva folk jobber for og oppnå resultater vil jeg heller sette høyere en og kritisere kameraten for og trøkke. er vel helt og holdent hans\hennes kropp. Skal du nekte mora di og røyke og drikke? nei Start heller en tråd om Sjalusi Wink

 

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #34 : 28. mars 2013, 15:05 »
Du trenger å dokumentere hvis noen skal ta deg seriøst, jo.

Høringsdokumentene ligger inne på riks- og statsadvokatens side, så de er lette å finne. I tillegg finner du sikkert en masse utsagn fra både dem og KRIPOS i media fra tidligere år om du søker også.

At politiet ikke har vært alt for ivrige i tjenesten mht å ta folk som er "tatt" med mer enn fire gram virkestoff på seg er ikke ukjent, eller spesielt rart for den saks skyld. De har vel heller lagt de begrensede ressursene de har i saker der det er et snev av mulighet for å få noen dømt.

Mer spennende enn fortiden er i grunn hvordan politiet skal håndtere en eventuell kriminalisering av bruk. De har jo gjort seg noen erfaringer i Sverige, som de nok vil se nærmere på.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #35 : 28. mars 2013, 15:13 »
Høringsdokumentene ligger inne på riks- og statsadvokatens side, så de er lette å finne. I tillegg finner du sikkert en masse utsagn fra både dem og KRIPOS i media fra tidligere år om du søker også.

At politiet ikke har vært alt for ivrige i tjenesten mht å ta folk som er "tatt" med mer enn fire gram virkestoff på seg er ikke ukjent, eller spesielt rart for den saks skyld. De har vel heller lagt de begrensede ressursene de har i saker der det er et snev av mulighet for å få noen dømt.

Mer spennende enn fortiden er i grunn hvordan politiet skal håndtere en eventuell kriminalisering av bruk. De har jo gjort seg noen erfaringer i Sverige, som de nok vil se nærmere på.

Spørsmålet er om man skal definere "høy grad av muskelutvikling" som skjellig grunn til mistanke. Akkurat tilfellet Tony Freeman som ble tatt inn til dopingtest (han testet positivt på anabole steroider og cannabis) fordi han var profesjonell bodybuilder på turne i Sverige er en sak men hvor mye lenger enn å ta spesielle profiler skal de gå ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #36 : 29. mars 2013, 08:43 »
Spørsmålet er om man skal definere "høy grad av muskelutvikling" som skjellig grunn til mistanke. Akkurat tilfellet Tony Freeman som ble tatt inn til dopingtest (han testet positivt på anabole steroider og cannabis) fordi han var profesjonell bodybuilder på turne i Sverige er en sak men hvor mye lenger enn å ta spesielle profiler skal de gå ?



Enig

Er høy muskelutvikling nok til å gjøre en invasjon i noens privatliv?

Hvem setter grensen for hvor "stor en kan være"?

Det er også interessant mht at en ransakelsesordre fordrer en signert tillatelse fra en jurist. Er at noen er fysisk store nok til å invadere hjemmet til ellers "A4" borgere?

Og igjen, hva om en da blir tatt i en urintest. Da gir dem et forelegg på tja, antar ca 3k på samme måte som narkotika. Men noen AAS har VELDIG lang sporingstid, (eksempel en med 18 måneder), kan de da ta vedkommende på nytt i denne perioden? De har jo allerede "betalt" for det de har i blodet, og om de da skal påvise nytt bruk må det brukes konkret måling av serumsnivåer/sporstoffer/mengder, som igjen ville være veldig resurskrevende og dyrt å gjøre..

Misstenker et "papirforbud", der de kan ta det om de direkte snubler over det i etterforsning av andre straffbare forhold, men at det ikke blir gjort noe mer på gaten.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #37 : 03. april 2013, 20:48 »
Om det blir som i Sverige flytter jeg her i fra på dagen. Dette er bare nok en idiotisk beslutning av de rød-grønne. Dette vil ikke gjøre en dritt annet enn å kriminalisere en haug med helt ufarlige mennesker. Forbud viser seg gang på gang at ikke er løsningen.

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #38 : 03. april 2013, 21:07 »
Enig

Er høy muskelutvikling nok til å gjøre en invasjon i noens privatliv?

Hvem setter grensen for hvor "stor en kan være"?

Det er også interessant mht at en ransakelsesordre fordrer en signert tillatelse fra en jurist. Er at noen er fysisk store nok til å invadere hjemmet til ellers "A4" borgere?

Og igjen, hva om en da blir tatt i en urintest. Da gir dem et forelegg på tja, antar ca 3k på samme måte som narkotika. Men noen AAS har VELDIG lang sporingstid, (eksempel en med 18 måneder), kan de da ta vedkommende på nytt i denne perioden? De har jo allerede "betalt" for det de har i blodet, og om de da skal påvise nytt bruk må det brukes konkret måling av serumsnivåer/sporstoffer/mengder, som igjen ville være veldig resurskrevende og dyrt å gjøre..

Misstenker et "papirforbud", der de kan ta det om de direkte snubler over det i etterforsning av andre straffbare forhold, men at det ikke blir gjort noe mer på gaten.

Et annet problem er at nye lover ikke kan ha tilbakevirkende kraft. En person som har brukt AAS inntil loven ble vedtatt vil kunne teste positivt i lang tid fremover uten å ha brutt loven av den grunn. Stoffet ble inntatt før det ble forbudt.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #39 : 04. april 2013, 11:52 »
http://www.regjeringen.no/pages/37932325/SorTrondelag_politi.pdf

Her er rapporten fra politiet om kriminalisering.

Hva mener dere? Hva er dere enige i? Uenige i?

Noen tanker om hvordan innledende misstake, følgelig prøve, samt straffereaksjon skal utøves? Hvordan skal dette handheves?

Kjør debatt Smiley

Det er vel et rimelig edruelig innspill fra STPD det der.

De har helt åpenbart en litt naiv trå på "Anabålic Fårums" betydning mht dåping i Nårge. Det er vel ikke urimelig at de blåser åpp betydningen av den jåbben de gjør mht akkurat den saken......jeg vil trå det blir en real tåtal prislapp på de dåmmene såm eventuelt kåmmer ut av det Wink En skal ikke har rare innsikten i hvårdan dette fåregår får å se at den aksjånen har svært marginal effekt mht tilgangen på dåpingmidler.......med mindre en har båsted i Tråndheim...men selv der vil jeg trå den aksjånen kun hadde kårtvarig effekt.

Jeg trår ågså de båmmer litt på en åg annen ting til i situasjånsbeskrivelsen åg vurderingene, men alt i alt synes jeg de har gitt en nåkså edruelig fremstilling såm grunnlag får sin håldning til saken.

Når det kåmmer til mistenkeliggjøring, så trår jeg nåk at de mest åpplagte vil tas på habitus - kråppsbyggere, PT'er, Birkebeinere åg slikt såm en greit kan plukke ut fra røkla. Ellers trår jeg det vil være litt tilfeldig.
Dersåm dette blir vedtatt, åg det vil det nåk bli i en eller annen fårm ågså, så blir det selvfølgelig en slags åvergangsfase....der deca-brukere åg slikt får tid til å tømme seg helt, men slikt blir jå bare detaljer.
Straffereaksjånen er jeg mer spent på. Å straffes får å ha høye blådverdier trår jeg er rimelig håpløst, så jeg vil trå det heller blir en litt strengere åppfølging mht å ågså ta kjøperne åg ikke bare selgerne...åg da får en vel i måtsetning til tidligere en slag straff selv åm en står med under fire gram virkeståff i handa da.

Et fårbud vil uansett ha tilnærmet null effekt mht de pålitiet i dette skrivet mener påfører samfunnet de største negative kånsekvensene. Verstingene veit i dag at det er låvlig å bruke, men kåmmer til å bruke akkurat like mye etter et fårbud...de har vel heller aldri vært i besittelse av under fire gram virkeståff.....
De mer måderate brukerne trår nåk stårt sett at det allerede er u-låvlig. I det minste er det allerede så tabubelagt at det er nåe de gjør i skjul. Da er jeg sannelig ikke så sikker på åm det å gjøre det u-låvlig, veier åpp får den flåtte hårløse brystkassa de får ved å gjøre nåe en påtensielt kan rissikere en mild straff får.

Dette var bare nåen løse åg ustrukturerte betraktninger fra en såm egentlig ikke kunne brydd seg mindre, men såm fårsåvidt synes et fårbud er det mest ryddige.
Å ha en 4-gramsgrense mht besittelse er i hvertfall bare tullball. Greit nåk at 4 gram "testå" kan være et helt greit fårbruk i et par måneder får en måderat bruker, men grensen gir lissåm ikke nåen gåd mening dersåm de har ment at bruk er låvlig. Jeg antar det var et fårsøk på "halvfårby" besittelse ågså, men det er vel bare et lite mindretall såm nåengang har hørt åm den grensen lell, så nåen effekt har den neppe hatt.

Ø


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #40 : 04. april 2013, 12:22 »
Det viktigste med et forbud er vel signalet det gir (eller ihvertfall de de prøver å gi). Det er positivt (eller negativ hvis men testes og er rein).

Det er forsåvidt litt merkelig at man sier at det er positivt å teste negativt, og negativt å teste positivt. Det burde jo være omvendt. Altså at det het positiv prøve når man testet negativt. Nei det ble feil det også. Ikke rart det har tatt lang tid å få til et forbud.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #41 : 04. april 2013, 12:23 »
Forøvrig så har jeg ikke så mye mer konstruktivt å bidra med i debatten, utover at jeg tror at ulovlig egentlig skal staves "u-låvlig".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #42 : 04. april 2013, 12:41 »
Forøvrig så har jeg ikke så mye mer konstruktivt å bidra med i debatten, utover at jeg tror at ulovlig egentlig skal staves "u-låvlig".


Rettet opp!
Med få unntak så blei det brått såm jeg snakker til daglig!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #43 : 04. april 2013, 12:45 »
Ser bra ut. Burde hatt en kråpsbyger stave kontrål når man skrev in-leg.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Dopingbruk blir ulovlig
« #44 : 04. april 2013, 14:37 »
Når det kåmmer til mistenkeliggjøring, så trår jeg nåk at de mest åpplagte vil tas på habitus - kråppsbyggere, PT'er, Birkebeinere åg slikt såm en greit kan plukke ut fra røkla. Ellers trår jeg det vil være litt tilfeldig.
Ø
Det kan jo hende at politiet tar den Belgiske vrien og stiller på det nasjonale mesterskapet i bygging... (leste noe om det her inne for noen år tilbake, men klarer ikke å finne linken nå)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!