Skrevet av Emne: Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?  (Lest 1000 ganger)

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?
« : 24. mars 2013, 17:57 »
Hei!

Jeg lurte på om noen hadde noen øvelser for å bli sterke i forhold til kroppsvekt? Slik som hannibal her: http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ.

For eksempel den øvelsen han gjør på 0:25 har jeg veldig lyst å lære meg, er ganske sterk i chins og slikt fra før av.
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sv: Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?
« #1 : 24. mars 2013, 17:58 »
noen?  Grin
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?
« #2 : 25. mars 2013, 09:45 »
Hmm kan si det sånn, her er ikke alt rein trening men nok om det.
Han har veldig sterk i core og det er jo greia her;) Beste er nok bare og prøve og gjøre øvelsene som han gjør, f.eks denne videoen jeg linker gir det kjempe bra krops øvelser.
http://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw
Er egentlig bare øvelse gjør mester Cheesy

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sv: Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?
« #3 : 26. mars 2013, 18:17 »
Oki, vet du hvor lang tid vil det ca ta for å greie den øvelsen som jeg viste til i videoen øverst med slik type trening 3 ganger i uken? Cheesy

Takk for svar !
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Sterkere i forhold til kroppsvekst, øvelser?
« #4 : 26. mars 2013, 19:00 »
Du bør fokusere mye på vanlige chins, dips, push-ups, inverted rows og spesifikke øvelser for kjernemuskulatur. Trening i ringer eller slynger (turnringer, TRX, Redcord eller lignende) kan brukes med stor fordel, for å både øke styrke og stabilitet samtidig. Jeg vil også tro at kettlebells kan brukes med god effekt her, for å styrke kjernen og trene lokal utholdenhet og stabilitet i muskler som skuldre og underarm.

Etterhvert kan øvelser som muscle-ups være lurt å øve seg på, men det krever mye tålmodighet og fysiske forberedelser før man går i gang med det. Ikke bare må du bli sterk nok før du kan gjøre det, men du må lære deg korrekt teknikk for å unngå skader. Det skal ikke så fryktelig mye styrke til for å kunne ta en muscle-up, men det skal mye teknikktrening til for å gjøre det trygt. Det er som med olympiske øvelser - det tar tid å lære seg dette, og det gjelder ikke bare å være sterk. Du kan f. eks fort skade skuldrene om du hopper rett inn i en muscle-up uten å ha varmet skikkelig opp eller vite hva du gjør.

Det er selvsagt også fordelaktig å ha en forholdsvis lav fettprosent når du driver med dette, for å øke den relative styrken (styrken din i forhold til din egen kroppsvekt - jo høyere den er, jo bedre relativ styrke har du). Jeg ville også brukt tid på stretching av ulike muskler om du er litt stiv i utgangspunktet. Stivhet i kroppen kommer av stramme muskler, og stramme muskler vil føre til lav mobilitet i ledd. Lav mobilitet kan igjen føre til skader, om du da prøver å gjøre ting som krever større mobilitet enn det du har. Skulderleddet er f. eks et ledd du absolutt må ha god mobilitet i om du skal drive med dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!