Skrevet av Emne: ZMA? Svindel?  (Lest 2978 ganger)

Utlogget Noobis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

ZMA? Svindel?
« : 25. mars 2013, 03:59 »
Hei!
Har tenkt hardt og lenge på dette og nå lurer jeg på hva dere tenker angående denne saken?

ZMA inneholder B6, magnesium og sink. ZMA er hovedsaklig for å bygge vev og celler om natten, samt Zink's evne til å produsere hormoner. ZMA er noe man ta før man legger seg om kvelden og kan forbedre søvnen og på den måten resturere bedre. Dette hørtes ut som en kanon produkt så jeg gikk til innkjøp av en boks med 45 serveringer som kostet 299,- kr.

I samme nettbutikk selger de multivitaminer og multimineraler, henholdsvis til cirka 75,- kr boksen og har 90 serveringer hver, altså dobbelt av ZMA. Tar man en tabelett av disse to multi-greiene, får man i seg veldig mange mineraler, og veldig mange vitaminer(BRA!). OG inni disse ligger også B6, magnesium og sink! Samme mengde som i ZMA.

Kjapp matteregning finner man ut av at ved å betale halvparten, får man dobbelt så mye!

MEN, hvorfor? Er det en grunn for at ZMA er så dyrt når man ved litt tenking kan skjønne at ved å ta disse to andre pillene er man like godt dekket, eller er man ikke det? Er ZMA bedre uansett fordi det er i samme pille eller spiller ikke dette noen rolle?

Kan jeg kan erstatte ZMA med disse to multi-tabelettene?

Håper på mange bra svar

Mvh
Noobis

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: ZMA? Svindel?
« #1 : 25. mars 2013, 11:37 »
Jeg har sett litt etter informasjon/kunnskap om evnen til å ta opp og utnytte zink og mg endrer seg når det tas som et generell multi- og vitmaintablett, men finner foreløpig ingenting på det. Spesialisert enkelt-tilskudd er muligens dyrere å produsere eller at kvantumet i salg er lavere enn for multivitamintilskuddene. Mulig at prisen påvirkes av dette. Ellers er det kanskje slik at effekten av zink og magnesium er bedre uten alle de andre mineralene og vitaminene tilstede i en og samme tablett. Uansett var det observant av deg å oppdage det.

ZMA er anbefalt å ta om kvelden når kroppen skal hvile for å utnytte tilskuddet best mulig. Multivitaminet ville jeg nok tatt på moergenen. Dette kan ha betydning for effekten. Selv tar jeg ikke et multivitamintilskudd, men inntar ZMA om kvelden før jeg legger meg, spesielt når kostholdet holdes på en ekstra starm linje. jeg erfarer som mange andre at restitusjoen blir bedre, jeg drømmer mer og væskebalansen i kroppen fungerer bedre. kAnskje ikke et svar, mulig andre svar gir deg mer kjøtt på beinet:O)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: ZMA? Svindel?
« #2 : 26. mars 2013, 15:29 »
Hei!
Har tenkt hardt og lenge på dette og nå lurer jeg på hva dere tenker angående denne saken?

ZMA inneholder B6, magnesium og sink. ZMA er hovedsaklig for å bygge vev og celler om natten, samt Zink's evne til å produsere hormoner. ZMA er noe man ta før man legger seg om kvelden og kan forbedre søvnen og på den måten resturere bedre. Dette hørtes ut som en kanon produkt så jeg gikk til innkjøp av en boks med 45 serveringer som kostet 299,- kr.

I samme nettbutikk selger de multivitaminer og multimineraler, henholdsvis til cirka 75,- kr boksen og har 90 serveringer hver, altså dobbelt av ZMA. Tar man en tabelett av disse to multi-greiene, får man i seg veldig mange mineraler, og veldig mange vitaminer(BRA!). OG inni disse ligger også B6, magnesium og sink! Samme mengde som i ZMA.

Kjapp matteregning finner man ut av at ved å betale halvparten, får man dobbelt så mye!

MEN, hvorfor? Er det en grunn for at ZMA er så dyrt når man ved litt tenking kan skjønne at ved å ta disse to andre pillene er man like godt dekket, eller er man ikke det? Er ZMA bedre uansett fordi det er i samme pille eller spiller ikke dette noen rolle?

Kan jeg kan erstatte ZMA med disse to multi-tabelettene?

Håper på mange bra svar

Mvh
Noobis

Kan du vennligst oppgi de verdiene(zink, mag, b6) i mg i din multivitaminboks og zma?

Må være det dummeste jeg har lest.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-zma-120-kapsler
Her får du 60 dagers bruk til 199,-

Er ofte tilbud også, du får nok til 1 års forbruk for typ 600 kroner.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: ZMA? Svindel?
« #3 : 26. mars 2013, 15:41 »
299,- for 45 serveringer er ikke akkurat billig...
Du får et års forbruk til 541,- på X-life, men dem multivitaminene dine blir jo en del billigere om det er 75,- for 90 serveringer, da 300,- i året.

Men kan jo være som Rita sier, at det fungerer bedre separert fra alt det andre i multivitaminene, ikke vet jeg - men interessant dilemma Smiley

Utlogget Noobis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: ZMA? Svindel?
« #4 : 26. mars 2013, 19:46 »
Kan du vennligst oppgi de verdiene(zink, mag, b6) i mg i din multivitaminboks og zma?

Må være det dummeste jeg har lest.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-zma-120-kapsler
Her får du 60 dagers bruk til 199,-

Er ofte tilbud også, du får nok til 1 års forbruk for typ 600 kroner.



Her er Mineralene: http://www.proteinfabrikken.no/default/Vitaminer-Mineraler/Daily-Min-90-Tabletter-Proteinfabrikken-12059-p0000003472.aspx

Her er Vitaminene: http://www.proteinfabrikken.no/default/Vitaminer-Mineraler/Daily-Vit-90-Tabletter-Proteinfabrikken-12058-p0000003471.aspx

Her er ZMA: http://www.proteinfabrikken.no/default/Vitaminer-Mineraler/ZMA/ZMA-90-Kapsler-Optimum-Nutrition-10619-p0000000601.aspx

Når jeg logger meg inn med min bruker på Proteinfabrikken har jeg innlagt en rabatt på noen av produktene deres, derfor blir prisen på 75,- på multi vit og min.


Her er ZMA sitt næringsinnhold:

Magnesium 300 mg (100% RDI)
Sink   20 mg (133% RDI)
B6 4 mg (200% RDI)

Og inneholdet av mag, sink og b6 i vit og min pillene er:
Magnesium 300 mg (100% RDI)
Sink 15 mg (100% RDI)
B6 1,4 mg (100% RDI)


Man ser jo her at man får i seg mer gjennom ZMA'en, men det har jo ingen betydning når man dekker 100% av RDI ved de andre pillene Smiley eeeeeller har det ??

MVH
Noobis

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: ZMA? Svindel?
« #5 : 26. mars 2013, 19:52 »
Jeg har i alle fall aldri sett en studie som backer opp påstandene og gevinstene ZMA påstår og kunne bidra med.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: ZMA? Svindel?
« #6 : 27. mars 2013, 16:00 »
Jeg har i alle fall aldri sett en studie som backer opp påstandene og gevinstene ZMA påstår og kunne bidra med.

Tittelen her er litt misvisende, han mener ikke at det ikke fungerer. Han legger bare frem et argument om at multivitaminene gir det samme til en billigere peng. Og om effekten er likedans så får du jo en del ekstra vitaminer på kjøpet.

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: ZMA? Svindel?
« #7 : 27. mars 2013, 16:26 »
Det er forskjell på typen sink/magnesiumen de bruker også så vidt jeg husker, de med dårlig opptak av kroppen og de som taes opp best, så det er kanskje en grunn til at prisen varierer, sjekk innholdet i ON eller ultimate nutrition sin ZMA med den billige typen du har.. Tar selv Olimp sin ZMB og 1 kapsel er like sterk de merkene som sier at en skal ta 3 stk, syyyyke dømmer allerede etter første natt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!