Skrevet av Emne: Kampsport  (Lest 9305 ganger)

Utlogget Tjukken25

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Kampsport
« : 27. mars 2013, 17:39 »
Hei
Jeg er en gutt på 25 som aldri har drevet med noen form for kampsport før. Jeg er veldig ivrig på å begynne med det, kun for treningensdel og ikke for å gå konkurranse. Noen forslag på hvilken kampsport man bør begynne med? Og er det noen kampsport miljø i oppland?

Innlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 776
  • Honnør: 62
  • Innlogget Innlogget

    Innlegg: 4 776

  • Taper aldri på trening.
Sv: Kampsport
« #1 : 28. mars 2013, 18:25 »
Bjj (brasiliansk jiu-jitsu) synes jeg høres ut som et ypperlig alternativ. Mulig jeg er litt forutinntatt, men med nicket Tjukken25, går jeg ut fra at formen ikke er på topp og at vekta kunne vært lavere. Da passer bjj veldig bra. Du forbrenner mye energi i løpet av en treningsøkt og siden det stort sett foregår på bakken, er det ganske snilt med tanke på skader. Det er ikke slag og spark. Målet er å få motstanderen til å gi seg (slå av), enten ved kvelning eller bend på diverse kroppsdeler.

Oppland er stort og jeg veit ikke så mye om andre kampsporter. Det jeg veit, er at på Gjøvik er det en bjj-klubb som holder til i Fjellhallen. Kimura Gjøvik heter den. Jeg trener der. Noen av medlemmene derfra trener også på Lillehammer. Så du har i alle fall to muligheter. På Gjøvik er det også mulig å trene MMA (mixed material arts) der både slag, spark, kast, kvelninger og bend er lov.

Sånn ellers synes jeg også judo er veldig moro. Det er litt tøffere på kroppen enn bjj siden det er mye større fokus på kast. Miljøet for judo i Oppland er dessverre lite med bare en klubb, på Dokka.

Håper du finner en kampsport du trives med. Nå vet du i alle fall litt om mulighetene i Gjøvik/Lillehammer-området.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Tjukken25

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Kampsport
« #2 : 29. mars 2013, 16:15 »
Ja, er det som er litt av hensikten, å kunne komme i form og litt lavere vekt. Syns kampsport ser ut som en morsom måte å kunne aktivisere seg på:)

Det høres jo supert ut, Lillehammer er ikke så langt så da skal jeg sjekke litt rundt det der:)

Tusen takk for svar:)

Innlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 776
  • Honnør: 62
  • Innlogget Innlogget

    Innlegg: 4 776

  • Taper aldri på trening.
Sv: Kampsport
« #3 : 30. mars 2013, 16:52 »
Bare hyggelig Smiley

Veit ikke hvor mye som ligger ute på nett. hvis du ikke finner noe, er det bare å sende en PM, så skal jeg få sendt deg en mail eller noe til de som holder på der.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Steffenj

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 503
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 503

Sv: Kampsport
« #4 : 30. mars 2013, 17:24 »
Finn ut om det trenes MMA i nærheten av der du bor, kjør på!
24år
181cm
92kg
Perser m/ utstyr:
Benkpress: 210kg
Knebøy: 210kg
Markløft 250kg

Utlogget Pain&Gain

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: Kampsport
« #5 : 05. desember 2013, 21:19 »
jeg ville starta med BJJ for så å utvida til f.eks muay thai hvis du føler for litt slag og spark! Smiley
har selv trent BJJ i 1,5 år nå og syns det er kjempe bra! er du flink med kosthold så raser kg av allerede de første mnd! jeg gikk kjempe fort ned de 2 siste mnd! trente 2-3 ganger i uka. Men da kjørte jeg superhardt på kosthold! endte med å gå fra 97,5 til 82 og opp igjen til 91kg med fett prosent på 10% iløpet av ett par år. skal det sies at jeg gikk ned sinnsykt mye de 2 første ukene grunnet alt for lite protein og carbs når jeg ville ned!
Mind is everything!

Høyde: 184
Vekt: 98

Benkpress:117,5kgx1 / Manualer 50x5
Markløft: 165x1
Beinpress: 550x10x2

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!