Skrevet av Emne: Doping blir forbudt?  (Lest 16294 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping blir forbudt?
« #30 : 05. april 2013, 22:24 »
Men fra doping til alvor: Hvis leger kunne (vet ikke om de egentlig kan?) gi testosteron o.l. til pasienter som har normale verdier (altså at det ikke er HRT i vanlig forstand), så ville jo det fornuftigste være hvis de kun ga laver doser, slik at man bare kom litt over normale nivåer. At leger skulle gi doser tilsvarende det som kroppsbygger o.l.  selvmedisinerer seg med nå ville jo være rimelig tullete.

Du mener for å få eldre folk opp på nivået til en 20-åring som i det minste er normalt for 20-åringen ? Det er jo to problemer med det. Tilførsel av hormoner forstyrrer i utgangspunktet hormonbalansen. Tilførsel av testosteron eller avarter (anabole steroider) fører til at kroppen skrur ned eller av egenproduksjonen.
Å få kroppen til å øke sin egen produksjonen innenfor det som opprettholder en normal hormonbalanse har mer for seg. Enten det er individuell lav produksjon eller aldring som er problemet. Det kan jo også gjelde nivået av veksthormon.
Men i utgangspunktet så snakker vi da om en medisinsk behandling for en unormal tilstand for å få den til å bli normal. Så blir det et komplisert spørsmål i hvilken grad man kan definere aldring som en "unormal tilstand" som man bør gå hardt inn for å "normalisere". Og med hvilke midler.
Hard trening og bra kosthold i seg selv motvirker aldring og høyner hormonnivåene hos eldre. Det gjelder nok også en fyr på 41 sånn som meg, selv om det over haka ikke ser ut som 22 lenger.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Doping blir forbudt?
« #31 : 05. april 2013, 23:04 »
Du mener for å få eldre folk opp på nivået til en 20-åring som i det minste er normalt for 20-åringen ? Det er jo to problemer med det. Tilførsel av hormoner forstyrrer i utgangspunktet hormonbalansen. Tilførsel av testosteron eller avarter (anabole steroider) fører til at kroppen skrur ned eller av egenproduksjonen.
Å få kroppen til å øke sin egen produksjonen innenfor det som opprettholder en normal hormonbalanse har mer for seg. Enten det er individuell lav produksjon eller aldring som er problemet. Det kan jo også gjelde nivået av veksthormon.
Men i utgangspunktet så snakker vi da om en medisinsk behandling for en unormal tilstand for å få den til å bli normal. Så blir det et komplisert spørsmål i hvilken grad man kan definere aldring som en "unormal tilstand" som man bør gå hardt inn for å "normalisere". Og med hvilke midler.
Hard trening og bra kosthold i seg selv motvirker aldring og høyner hormonnivåene hos eldre. Det gjelder nok også en fyr på 41 sånn som meg, selv om det over haka ikke ser ut som 22 lenger.



Jeg vet om alle disse problemene selvsagt. Det eneste jeg mente med det var at HVIS leger skulle gjøre dette så burde de holde dosene lave. Det er selvsagt ikke uproblematisk.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping blir forbudt?
« #32 : 05. april 2013, 23:57 »
Jeg vet om alle disse problemene selvsagt. Det eneste jeg mente med det var at HVIS leger skulle gjøre dette så burde de holde dosene lave. Det er selvsagt ikke uproblematisk.

Hva slags grunn skulle en lege ha for å tilføre noen testosteron utover det normale ? Det måtte være for å motvirke muskelsvinn eller noe sånt. Som blir snakk om å motvirke ett onde med et mindre onde.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Doping blir forbudt?
« #33 : 06. april 2013, 00:09 »
Hva slags grunn skulle en lege ha for å tilføre noen testosteron utover det normale ? Det måtte være for å motvirke muskelsvinn eller noe sånt. Som blir snakk om å motvirke ett onde med et mindre onde.

Jeg er ikke ute etter noen diskusjon på hvorfor de skulle gjøre det. Jeg snakker ikke om noe som er medisinsk nødvendig. Det jeg mener er at hvis det hadde vært lov å dope seg via legen sin, så burde legen sørge for å holde dosene så lave som mulig.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Doping blir forbudt?
« #34 : 06. april 2013, 00:25 »
Jeg tror dette doping forbudet er en konspirasjon orkestrert av Thailandske myndigheter for å øke norsk turisme i Thailand. Det er en to trinns plan, først får man dopmisbrukere til å flokke til landet ved å tilby steroider til spottpris, deretter vifter man Thailands beste handelsvare foran testosteron-junkiene, nemmelig horer.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=573837

Sitat
En av de store guttene er Tom fra Oslo, han løfter 100kg i benken og trener ikke bein


Sitat
BRUKER STEROIDER: Tom sier at han aldri har opplevd bivirkninger som følge av dopingbruk. Bortsett fra måne og antydning til bitch tits da

Sitat
Når Tom trener med manualer, tar han lett åtte repetisjoner på hver arm.




Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Doping blir forbudt?
« #35 : 06. april 2013, 00:31 »
Jeg er ikke ute etter noen diskusjon på hvorfor de skulle gjøre det. Jeg snakker ikke om noe som er medisinsk nødvendig. Det jeg mener er at hvis det hadde vært lov å dope seg via legen sin, så burde legen sørge for å holde dosene så lave som mulig.

Du tror ikke legen også ville falt for fristelsen til å foreskrive 5 gram testo i uken, gjerne kombinert med store mengder veksthormon og insulin?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Doping blir forbudt?
« #36 : 06. april 2013, 00:57 »
Du tror ikke legen også ville falt for fristelsen til å foreskrive 5 gram testo i uken, gjerne kombinert med store mengder veksthormon og insulin?

Det er et påeng.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget KimBye

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Doping blir forbudt?
« #37 : 25. mai 2013, 00:25 »
Du tror ikke legen også ville falt for fristelsen til å foreskrive 5 gram testo i uken, gjerne kombinert med store mengder veksthormon og insulin?
Jeg tror ikke det hadde vert en viktig problemstilling. Leger har strenge regler å følge, så hadde en lege delt ut test i hytt og gevær, så hadde vedkommende kjapt kommet i søkelyset.
Å hause opp steroide bruk som et stort problem er en løgn og en dårlig måte å hanskes med temaet på.
At det finnes folk som missbruker steroider faller under samme paraply som for andre missbrukere av narkotika, alklohol, fett, sukker og what not.
Her bruker man tid og penger på å forby noe som allerede er delvis forbudt, men som alikevel har en viss utbredelse, hele saken minner veldig om cannabis/hasj problemstillingen.
Jeg bruker hverken bol, alkohol, sigaretter eller narkotika, men ser det som en grunnleggende rett å kunne velge hva jeg gjør med kroppen min.


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Doping blir forbudt?
« #38 : 25. mai 2013, 08:30 »
Jeg tror dette doping forbudet er en konspirasjon orkestrert av Thailandske myndigheter for å øke norsk turisme i Thailand. Det er en to trinns plan, først får man dopmisbrukere til å flokke til landet ved å tilby steroider til spottpris, deretter vifter man Thailands beste handelsvare foran testosteron-junkiene, nemmelig horer.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=573837






Grov fyr altså, ser han bruker beskyttelses mellomlegg både på manualene og stanga.  Manualene han bruker til skulderpress må da minst veie 12 kg, og da sier det jo seg selv at man må ha ett eller annet mellomlegg slik at ikke hendene kommer i kontakt med stålet da det ikke er snakk om Mikke Mus vekter her.

Synd artikkelen ikke dekker nøyaktig HVA han bruker, det må jo være skikkelig krutt i og med at han faktisk klarer å manøvrere slike vekter som menigmann bare kan gå rundt å drømme om.

Meget interresant å lese om slike Hardcore personer slik at man har noen å se opp til, hadde vært interresant med en oppfølgings artikkel slik at vi kunne fått se hva slags manualer han er oppe på nå, hadde vært artig å vite om han hadde jobbet seg opp til den sagnomsuste 15 kg manual grensa.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping blir forbudt?
« #39 : 25. mai 2013, 09:07 »
Det er vel sånn derre "bol i vei og pass på å trene litt også". Han ser til og med ut til å ha spist litt mens han har bolet, det er ikke alle bolere som tenker på det.

Ellers er sikkert Thailand et passende sted for det der. Først bol slengt etter deg, så horer slengt etter deg når libido fyker i taket av bolinga, så billig plastisk operasjon når gynoen begynner å gro.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Doping blir forbudt?
« #40 : 25. mai 2013, 11:10 »
Merkelig at man ikke bare tillater det meste, bare slenger på en syk avgift... Merkelig at ikke AP har gjort det;-)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Doping blir forbudt?
« #41 : 25. mai 2013, 11:11 »
Sterkere bol, høyere avgift... Som med bil;-)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Doping blir forbudt?
« #42 : 25. mai 2013, 11:48 »
Merkelig at man ikke bare tillater det meste, bare slenger på en syk avgift... Merkelig at ikke AP har gjort det;-)

Så kan de bruke pengene til å opprette bolefondet til å ta seg av uføretrygda bolere på 50.   :Smiley
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Doping blir forbudt?
« #43 : 28. mai 2013, 13:28 »
er en del av dem faktisk...  kan ikke jobbe, men kan trene på gymmet i timesvis.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Doping blir forbudt?
« #44 : 28. mai 2013, 13:30 »
Veit om flere som stiller og boler, som er uføretrygda. Står virkelig respekt av det, spesielt når de sper på inntekten med å selge bol til 17-åringer i tillegg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!