Skrevet av Emne: Hvor lang restitusjon etter at jeg har løpt til jeg ikke orket mer?  (Lest 7264 ganger)

Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Lørdagen som var løp jeg til jeg ikke orket mer, det ble ca 3timer og 45 min. Da løp jeg den første 1.5 timen med en gjennomsnittspuls på 87% og den neste timen med en puls på 81% og den neste timen en puls på 70% helt til jeg måtte begynne å gå. Det siste kvarteret ble kun gange for å komme hjem igjen. Så dette er den hardeste økten jeg har gjort i år. Men restitusjonen har vært så som så. Måtte opp tidlig og reise 10 timer dagen etter, på mandagen hadde jeg fellestrening og løp først 4x4 intervall etterfulgt av 1time fotballtrening. På tirsdag hadde jeg fotballtrening i 1.5time og så hadde jeg treningskamp på onsdag, hvor jeg spilte en omgang. Tok fri i hele går for jeg følte meg trøtt og slapp og satt kun på rumpa og spiste mye mat, sunt og usunt. Men føler meg fortsatt likedan i dag... Så det jeg lurer på er hvor lang restitusjon man egentlig burde ha etter man har løpt så godt som til utmattelse? Og hva burde jeg gjøre de kommende dagene for å få litt energi og treningslyst igjen?

Utlogget letende

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Det er jo veldig viktig fylle opp lagrene i kroppen med skikkelig mat. Og få nok hvile slik att kroppen får tid til hente seg inn, Det er jo tross alt når du sover og slapper av att kroppen restituerer seg. Noen dager med hvile hvor du ikke gjør så mye så er du nok snart i form igjen. Men det er viktig huske att det er den totale belastningen man må ta hensyn til...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!