avstemning
Spørsmål: Hva er den ultimate kampsport?
Boxing
Kickboxing
MMA
Muay Thai
BJJ
Krav Maga
Kyokushinkai

Skrevet av Emne: Ultimate kampsport?  (Lest 38534 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Ultimate kampsport?
« #30 : 11. juli 2013, 21:49 »
Det der er tull å tøys. Hvis du hadde brukt karateperioden din på mma hadde du vært en mye bedre fighter nå.

En mye bedre MMA-fighter mener du vel?

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #31 : 11. juli 2013, 21:50 »
Så hvis Anderson Silva ikke hadde trent BJJ med Gracie, så hadde han vært flinkere i buret?

Ser virkelig ikke den..
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #32 : 11. juli 2013, 22:38 »
 Bjj er vel en meget stor del av mma for de fleste utøverne. Det eller gresk-romersk. Så den sammenligningen kan du absolutt ikke dra. Alle som trener mma deler opp treninga si i stående og bakke. Da henholdsvis thai og bjj.  du mener at hvis du hadde brukt 2 år på karate og 1år på mma så hadde du vært bedre rusta til å gå inn i et bur for å SLOSS enn hvis du hadde brukt 3 år på mma?

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #33 : 11. juli 2013, 22:42 »
En mye bedre MMA-fighter mener du vel?
jeg mener selvfølgelig bedre til å sloss. Det er det som er så fint med mma, man kan ikke skylde på noen verdens ting hvis man taper. I boksing kan man alltids si at hvis det hadde vært lov til å bryte så hadde jeg vunnet. I bryting kan man si at hvis det hadde vært lov med slag og spark hadde jeg vunnet, etc. etc. Men i mma må man som regel innse det faktum, at dersom man taper så taper man for at man er dårligst til å sloss. Lucky punch etc kan man selvfølgelig ikke utelukke men jeg regner med du forstår hva jeg mener...

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #34 : 11. juli 2013, 22:45 »
Bjj er vel en meget stor del av mma for de fleste utøverne. Det eller gresk-romersk. (Judo kan vel ikke utelukkes helt heller) Så den sammenligningen kan du absolutt ikke dra. Alle som trener mma deler opp treninga si i stående og bakke. Da henholdsvis thai og bjj.  du mener at hvis du hadde brukt 2 år på karate og 1år på mma så hadde du vært bedre rusta til å gå inn i et bur for å SLOSS enn hvis du hadde brukt 3 år på mma?

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #35 : 11. juli 2013, 23:28 »
De fleste som trener 1 år og går inn i buret vil nok gå på en kraftig smell.. Jeg snakker ikke om at 1 år hjelper noe som helst.. jeg snakker om at GENERELL forståelse for flere typer kampsporter gir deg en kontroll og kroppsbeherskelse som du vil dra enorm nytte av i kombinasjon med MMA.

Se Lyoto Machida?
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #36 : 11. juli 2013, 23:33 »
Gikk ikke så godt med Machida da han møtte Jones Wink uansett, jeg tror bare vi får være enig om å være uenig. Jeg mener at mma (dvs thai og bjj kombinert) er den beste måten å lære seg å sloss på, og det vil gjøre deg til den beste slosseren. Derfor mener jeg det er den ultimate kampsport (som tråden heter) Smiley

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Ultimate kampsport?
« #37 : 11. juli 2013, 23:38 »
Han har fortsatt nådd beltet med bakgrunn i Karate Wink

Ja, det er nok en evig diskusjon. Du får begynne å trene MMA, så kan vi møtes om noen år i buret Wink
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #38 : 11. juli 2013, 23:45 »
Han har fortsatt nådd beltet med bakgrunn i Karate Wink

Ja, det er nok en evig diskusjon. Du får begynne å trene MMA, så kan vi møtes om noen år i buret Wink
har trent MMA i 3 år. 1 år på Tr.heim fight gym, et halvt år med noen kompiser på Orkanger og ca 1.5 på MMA Tr.heim.  Det ene året på pro. Har hatt pause i et halvt år nå pga hus og barn etc men har en planer om å fortsette å trene igjen etter hvert.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #39 : 12. juli 2013, 08:27 »
Han har fortsatt nådd beltet med bakgrunn i Karate Wink

Ja, det er nok en evig diskusjon. Du får begynne å trene MMA, så kan vi møtes om noen år i buret Wink

Hvor mange kamper har du gått Gjertsen?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Ultimate kampsport?
« #40 : 12. juli 2013, 19:45 »
jeg mener selvfølgelig bedre til å sloss. Det er det som er så fint med mma, man kan ikke skylde på noen verdens ting hvis man taper. I boksing kan man alltids si at hvis det hadde vært lov til å bryte så hadde jeg vunnet. I bryting kan man si at hvis det hadde vært lov med slag og spark hadde jeg vunnet, etc. etc. Men i mma må man som regel innse det faktum, at dersom man taper så taper man for at man er dårligst til å sloss. Lucky punch etc kan man selvfølgelig ikke utelukke men jeg regner med du forstår hva jeg mener...

Du har sannsynligvis rett i at MMA er den beste kampsporten når det kommer til "å sloss". At en eller annen tilfeldig MMA-utøver trolig kunne ha slått både Masahiko Kimura, Aleksandr Karelin eller Muhammad Ali i en MMA-kamp eller i "å sloss", betyr ikke at han er en bedre fighter enn de var. Det samme gjelder for utallige mindre kjente utøvere også. MMA-utøvere har ikke enerett på å være fightere. Det sier jeg selv om MMA er den kampsporten jeg synes det er mest moro å se på.

Og bare for å understreke en ting. Heller ikke i MMA "sloss" de, de konkurrerer etter et regelverk. Som alle andre kampsporter. Når du sloss, er det i prinsippet ingen regler.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #41 : 12. juli 2013, 20:39 »
Ser at jeg bommer litt når jeg bruker uttrykket fighter, absolutt. Og som jeg nevner lenger opp her så har jeg trent mma i 3 år så jeg er fullstendig klar over at de konkurrerer etter et regelverk. Men det er også viktig å poengtere at vale tudo også er mma og at det er forbundene de sloss under som bestemmer reglene og ikke mma som stil, da mma ikke er en egen stil (selv om vi får flere og flere rene mma-utøvere) Mange hører mma og tenker ufc. Sier ikke at du gjør det nå, men flertallet gjør det.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #42 : 16. juli 2013, 11:05 »
Bra innlegg FOG. Blir feil å si "mma er best kampsport" da dette er en kombinasjon og ikke en egen gren. Klart man blir mer komplett av å trene flere ulike kampsporter kontra en. Goes without saying.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget bakern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Ultimate kampsport?
« #43 : 16. juli 2013, 18:24 »
Hva den ultimate kampsport er, har jeg ingen formening om, men synes boxing er den mest underholdende å se på.
    MMA synes jeg er lit "rotete" å se på. Smiley
Trener selv boxing, gjort det noen år nå, å for meg er det den ultimate kampsporten.
  Har også trent karate i 6 år, å tae kwon do i 3 år, (var mye yngre da, så da passet det bra).

Spørsmål, dere som trener MMA, hvor "hardt" sparrer dere? Skjønner at dere ikke slår hverandre ihjel.
     
Men, som sagt, for meg er boxing det ultimate, for andre er det sikkert noe annet.

Bakern

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Ultimate kampsport?
« #44 : 18. juli 2013, 14:53 »
Sjelden det trykkes til noe voldsomt. Ikke noe poeng i å banke opp hverandre. Men for all del, vi står ikke bare å pirker i hverandre. Standup så kjørte vi en del hardt til kropp, forsiktig til hodet. Brytedelen så må det jo gjerne kjøres all in skal du få til noen ting. Vanskelig å sette låser eller ta ned folk med 75% innsats.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!