avstemning
Spørsmål: Hva er den ultimate kampsport?
Boxing
Kickboxing
MMA
Muay Thai
BJJ
Krav Maga
Kyokushinkai

Skrevet av Emne: Ultimate kampsport?  (Lest 38595 ganger)

Utlogget frankgjertsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Ultimate kampsport?
« : 04. april 2013, 11:15 »
Jeg ble litt nysgjerrig på hva folk mener om akkurat dette, veldig debatterte temaet.

Ingen kan vel si at en kampsport er bedre enn en annen, men jeg er interessert i å vite hva dere synes. Ikke bare hvem som er best, men jeg er nysgjerrig på hva folk synes er mest underholdende, hva de mener er mest effektivt og gjerne eksempler på fightere fra forskjellige sjangere.

Stem iveg, folkens!  Cool
www.frankgjertsen.com  |  MMA-fighter og PT


Fosen Trenings- og Kampsportsenter
Selsbakk Treningssenter
Gymgrossisten

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Ultimate kampsport?
« #1 : 09. april 2013, 07:09 »
MMA eller Krav Maga mener nå jeg, MMA er jo spesielt spennende da vi har flere gode nordmenn i verdenstoppen!
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Ultimate kampsport?
« #2 : 17. april 2013, 19:14 »
Jeg syntes boksing er mest underholdende å følge med på.

Og har ingen spesielle utøvere som skiller seg ut fra resten, men ser på toppkamper uansett vektklasse og hvem som er med.
Konebanker og totalonanist

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Ultimate kampsport?
« #3 : 17. april 2013, 22:46 »
Krav Maga er vel ingen kampsport men selvforsvar? Eller?

Boksing er og blir sporten for konger. Du får rett og slett ingen Joe Louis, Rocky Marciano, Muhammad Ali, Joe Frazier, Gorge Foreman eller Mike Tyson i noen annen sport.

De beste fighterne er jo ikke alltid de morsomste å se på. (sånn er det i MMA og K1 osv) Ta tungvektsboksing i dag. Klitschkoene er jo fantastisk gode tekniske boksere, men folk vil heller se noen som står 'head to head' å svinger enn noen som blir jabbet til døde over 12 runder. Hittils i år er det allerede flere 'fight of the year' kandidater i lavere vektklasser, med sinnsykt gode fightere som hadde en stil som 'passet' til hverandre.  Andre kamper, som burde ha vært en kandidat, i hvertfall på papiret, endte opp med å bli en dørgende kjedelig kamp for hvermansen (Storkampen mellom Nonito Donaire - Guillermo Rigondeaux)

Nei, i boksing må du bli sinnsykt god eller spesialisere deg på en ting, mens i MMA og K1 må du bli god på flere ting. Litt som å sammenligne Hopp og kombinert. Toppkamp i boksing any day

Utlogget Glenn71

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Ultimate kampsport?
« #4 : 29. april 2013, 22:30 »
Den ultimate kampsporten må være den som passer best til nettopp deg!
Ellers vil jeg si at å kombinasjon (MMA) av det man føler passer best til seg selv.

Når det gjelder hva jeg liker å se på så synes jeg K-1, K-1 Max (lettere og raskere fightere), Pride og UFC. Ellers så liker jeg å se på BJJ stevner også. Marcelo Garcia er helt sjef å se på. Smiley
BP - 120 kg     12.10.2015
ML - 200 kg     20.10.2015
KB - 150 kg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #5 : 24. mai 2013, 14:58 »
Mest underholdning - UFC ( MMA )
Mest effektivt ( i gatesituasjon ) - militær nærkamp ( kommando kravmaga, uten de kommersielle "grepene" )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Steffenj

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 503
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 503

Sv: Ultimate kampsport?
« #6 : 24. mai 2013, 15:15 »
MMA, ingen andre i nærheten!
24år
181cm
92kg
Perser m/ utstyr:
Benkpress: 210kg
Knebøy: 210kg
Markløft 250kg

Utlogget Frode Falch

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Ultimate kampsport?
« #7 : 11. juni 2013, 12:34 »
MMA eller krav maga (eller lignende nærkamp systemer)..

Alle andre kampsporter har mangler/svakheter på en eller flere punkter.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #8 : 11. juni 2013, 13:17 »
MMA eller krav maga (eller lignende nærkamp systemer)..

Alle andre kampsporter har mangler/svakheter på en eller flere punkter.

Det har KM også, uten at jeg forsøker å starte en stor debatt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ultimate kampsport?
« #9 : 20. juni 2013, 10:51 »
KM er vel ikke akuratt en kampSPORT det er kamptrening hehe men jævlig effektivt har selv vurdert å begynne med KM om jeg får tid..

MMA er underholdene og klart den beste kampsporten i mine øyne fordi du må være en mye mer komplett fighter en i noen andre former for kampsport

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #10 : 24. juni 2013, 15:58 »
Man kan argumentere for at MMA utøvere er mer komplette, absolutt. Man kan også argumentere for at de færreste blir virkelig gode i noe, hverken boksing, muaythay, grappling etc.

Utøveren som har alt å si til syvende og sist...
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Ultimate kampsport?
« #11 : 24. juni 2013, 17:59 »
Den ultimate kampsport i betydningen mest effektive? Uten tvil moderne mma. Det viser seg gang på gang.Det finnes ingen utøvere av enkeltstående kamsportgrener som kan konkurrere mot en balansert mmautøver. Mma er komplett, mangefasettert og utrolig underholdende. Både som selvforsvar, sport og underholdning er mma kongen på haugen.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ultimate kampsport?
« #12 : 24. juni 2013, 18:18 »
One-on-one? Bryting kanskje, eller BJJ?

Ikke mine favoritter av kampsporter iallefall, syns de er kjedelige men tror at hvis de får kloa i en bokser så har ikke bokseren en sjanse.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ultimate kampsport?
« #13 : 25. juni 2013, 08:54 »
One-on-one? Bryting kanskje, eller BJJ?

Ikke mine favoritter av kampsporter iallefall, syns de er kjedelige men tror at hvis de får kloa i en bokser så har ikke bokseren en sjanse.

Ja, men nå forutsetter du en gatesituasjon. I så fall vil det psykologiske aspektet spille en vesentlig rolle, og en bryter som ikke er vant til å bli slått kan fort få seg en mental  knekk.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget EightTwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ultimate kampsport?
« #14 : 25. juni 2013, 09:07 »
I en gatesituasjon så er det så mange faktorer som spiller inn som at en får et ølglass i tryne og et spark i ballene.. da kan du verra ekspert i hva du vil men ned går du...


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!